تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال (آپدیت 23-12-1402)

  • 12:12 1402-12-29
  • زمان مطالعه: 77 دقیقه

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/12/23

ارزسنجی های عزیز سلام، وقتتان بخیر امیدواریم هرجا که هستید حالتان عالی و هفته معاملاتی پرسودی را داشته باشید. ما با یک تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال دیگر در خدمت شما هستیم و قرار است این هفته با همدیگر بازار ارزهای دیجیتال و صرافی ارز دیجیتال را بررسی کنیم، ببینیم که تارگت های بعدی بیت کوین چه هست و با توجه به اینکه سقف قیمتی بیت کوین بالاخره شکسته شد، قرار است تا این شکست را بررسی کنیم، ببینیم که آیا این شکست می تواند فیک باشد و به طور کلی تارگت های هفته آینده بیت کوین را برای شما مشخص کنیم.
در حال حاضر شاخص ترس و طمع عدد 90 را نشان می دهد و ما به شدت وارد ناحیه طمع شدیم و یک رشد هیجانی را در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، برای بیت کوین تجربه کردیم. این هفته یک رشد 11 درصدی را بیت کوین و 9 درصد رشد را اتریوم تجربه کرده اند و آلت کوین هایی نیز بودند که سودهای بیشتری را توانستند که به سرمایه گذاران و تریدرهای خود بدهند.

افزایش دارایی های ETF بیت کوین بلک راک

یک سری خبرهای مهمی در مورد بازار وجود دارد که جو مثبتی را در مورد بازار ارزهای دیجیتال مخصوصا برای بیت کوین BTC به وجود آورده اند. در هفته گذشته ما شاهد بودیم که کمپانی بلک راک توانست برای اولین بار مقدار دارایی های خودش را به قدری افزایش دهد که از کمپانی گری اسکیل جلوتر بزند. گری اسکیل خیلی وقت است که روی رمز ارز بیت کوین سرمایه گذاری می کند، پله ای دارند خریدهای خودشان را انجام می دهند و اینکه شرکت بلک راک در کمتر از یک ماه توانست بیاد و دارایی های بیشتری را نسبت به این کمپانی داشته باشد، نشان دهنده این است که علاقه سرمایه گذاران سازمانی به حوزه ارزهای دیجیتال بسیار زیاد است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/12/23

همانطور که می بینید، مقاومت بسیار مهم و سقف تاریخی که ما در محدوده 70 هزار دلار یا 69 هزار دلار داشتیم، شکسته شده. ولی در مورد این شکست تا وقتی که کندل هفتگی ما در محدوده بالای مقاومتی ما کلوزی را ندهد و اینجا ما کلوز کندلمان را نبینیم، نمی توانیم با اطمینان صحبت کنیم. این احتمال وجود دارد که در چهار روز و 19 ساعت آینده بیاد اینجا و یک حرکت فیکی را انجام دهد و کندل ما قرمز شود و بعد یک حرکت اصلاحی را به سمت پایین شاهدش باشیم که قطعا یک ریزش شارپی را می تواند به همراه داشته باشد.
با در نظر گرفتن فشار خریدی که در حال حاضر وجود دارد، به احتمال خیلی زیاد ما بتوانیم با این کندلمان بالای این محدوده یک کلوزی را داشته باشیم. از طرف دیگر اگر به RSI در تایم هفتگی نگاه کنیم، یک خط روندی را می توانیم برای آن در نظر بگیریم که در حال حاضر دارد همچنان بالای این خط روند معامله می شود.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/12/16

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتان بخیر، امیدواریم هرجا که هستید حالتان عالی و هفته معاملاتی خیلی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. ما با یک تحلیل هفتگی ارز دیجیتال و خرید ارز دیجیتال دیگر در خدمت شما هستیم و قرار است تا با یکدیگر بازار رمز ارزها را بررسی کنیم و یک آپدیتی از بازا کریپتو برای شما قرار دهیم و یک نگاه کلی به ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) بندازیم، شاخص های مهم را با یکدیگر بررسی کنیم و ببنیم که در هفته آینده چه تارگت های قیمتی می توانیم برای بیت کوین داشته باشیم.
40 روز تا هاوینگ بیت کوین زمان باقی مانده است!

یکی از رویدادهای مهمی که می تواند بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار دهد این است که ما حدودا 40 روز تا هاوینگ بیت کوین فاصله داریم. هاوینگ رویدادی است که باعث نصف شدن پاداش بیت کوین می شود و خب این باعث می شود تا تعداد بیت کوین های تولید شده برای هر بلاک نسبت به گذشته کمتر شود و میزان عرضه بیت کوین کمتر شود و با در نظر گرفتن حجم بالای تقاضایی که برای بیت کوین وجود دارد، پیش بینی این است که هاوینگ می تواند یک تاثیر خیلی خوب را برای قیمت بیت کوین داشته باشد.
از طرف دیگر ما برای رویداد هاوینگ شاهد این هستیم در نقطه ای که مارکت ما توانسته تا یک حرکت شارپی را انجام دهد و به سقف قبلی خود برسد. خیلی از افراد پیش بینی کردند که در 40 روز آینده که زمان باقی است تا هاوینگ بیت کوین رخ بدهد، ما می توانیم سطح 69 هزار دلار را بشکنیم و یک سطح جدید را برای خودمان یک اولتایم های جدید را برای خودمان به وجود بیاوریم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/12/16

ما پیش بینی کردیم بعد از اینکه حرکت شارپی که در بازار ارزهای دیجیتال اتفاق افتاده است، بعد از شکسته شدن ساختار ویجی که ما اینجا داشتیم، می توانیم یک حرکت را تا سقف قبلی خودمان تا محدوده 68200 دلار انجام دهیم. نکته ای که وجود دارد این است که دقیقا همین اتفاق نیز افتاده و ما یک حرکت صعودی خیلی خوبی را داشتیم و توانستیم تا محدوده 1.27 فیبوناچی حرکتی را انجام دهیم و از طرفی اگر این حرکت همچنان ادامه دار باشد، می توانیم انتظار داشته باشیم که در نهایت به محدوده 1.68 درصد فیبوناچی یا ناحیه 74 هزار دلار نیز برسیم.

از طرف دیگر، اینجا یک حرکت صعودی خیلی خوبی را می بینیم که یک حرکت اصلاحی خیلی کوچکی را به سمت محدوده طلایی فیبو سه نقطه ای ما انجام داده که اینجا یک فرصت خیلی خوب را نیز برای ورود به وجود آورده است. ولی خب نکته این است که چنین حرکتی وقتی اتفاق بیفتد، ما انتظار ریزش های شارپ تر را داریم و اینکه انتظار داریم که ریزش ها مدت زمان بیشتری طول بکشد.

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/12/09

ارزسنجی های عزیز سلام، وقتتان بخیر امیدواریم هرجا که هستید حالتان عالی و هفته معاملاتی پرسودی را پشت سر گذاشته باشید. ما با یک تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین دیگر در خدمت شما هستیم و قرار است بررسی کنیم تا در هفته آتی چه اتفاقاتی می تواند در بازار کریپتو رخ بدهد و با توجه به اینکه بیت کوین توانست تا بالاخره از مرز 50 هزار دلار و 52 هزار دلاری که برای آن وجود داشت، عبور کند و به سطح 57 هزار دلار برسد، می خواهیم ببینیم که در هفته آتی این حرکت تا کجا می تواند ادامه یابد، کجا می توانیم که انتظار کاهش قیمت و اصلاح قیمتی را داشته باشیم و از طرفی بیینیم که آیا بعدها فرصت ورودی را به ما می دهد یا خیر.

خرید 512 میلیون دلار بیت کوین توسط شرکت های ETF

همانطور که گفتیم، بیت کوین بالاخره توانست از مرز 42 هزار دلار تا 52 هزار دلاری که برای آن وجود داشت، عبور کند و به سطح 57 هزار دلار برسد و در حال حاضر نیز در یک ناحیه بسیار حساس قرار گرفته است. یکی از خبرهای مهم که باعث شد تا ما حرکت شارپی را در نمودار بیت کوین ببینیم، طبق حالا چیزی که در اسناد و مدارک منتشر شده است، این هفته چیزی حدود نیم میلیارد توسط شرکت های بزرگ سرمایه گذاری برای خرید بیت کوین و برای ETFهای خودشان اختصاص پیدا کرده است.
طبق این خبر، 512 میلیون دلار ارز دیجیتال بیت کوین برای این صندوق های ETF خریداری شده است که 112 میلیون دلار آن برای شرکت بلک راک، فیدیلیتی 243 میلیون دلار خرید انجام داده است و Ark Invest نیز 130 میلیون دلار سرمایه گذاری مجددی را داخل ETFهای خود برای بیت کوین انجام داده است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/12/09

اما در مورد تحلیل و تکنیکال بیت کوین باید بگوییم که ما در حال حاضر داریم به انتهای ماه میلادی نزدیک می شویم، چند روز بیشتر از آن باقی نمانده است و در این ماه یک حرکت خیلی خوب صعودی را توانستیم انجام دهیم، حدودا 35 درصد با یدونه کندل توانستیم تا به سمت بالا حرکت کنیم که نشان می دهد در هفته آتی نیز ما می توانیم یک رشد خیلی خوبی را تجربه کنیم. علاوه بر آن، اگر دقت کنید ما در بیشتر مواقعی که یک کندل نسبتا بزرگ و نهنگی را در مارکت داریم که یک سطح مهمی را برای ما می شکند، مانند کندلی که ثبت شده و بعدا آمده و یک کندل دوجی را ثبت کرده است.

کندلی که ما در هفته گذشته داشتیم، یک کندل نسبتا خوبی بود و قبل از آن نیز یک حرکت صعودی خیلی خوبی را در بازار ارز دیجیتال شاهد بودیم که بعدا آمده و یک همچین کندل دوجی را برای ما ثبت کرده است. در مورد کندل ماه آینده خب می توانیم بگوییم که با توجه به چیزی که در بازار ارز دیجیتال می بینیم و این ساختار قیمتی که وجود دارد و حرکت شارپی که به سمت بالا انجام دادیم، دو حالت کلی می تواند اتفاق بیفتد 

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/12/02

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتان بخیر، امیدواریم هرجا که هستید حالتان عالی و هفته معاملاتی پرسودی را داشته باشید. ما با یک تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال و سیگنال ارز دیجیتال دیگر در خدمات شما هستیم و قرار است تا با همدیگر یک آپدیتی را از تحلیل هفته های قبل خودمان داشته باشیم، ببینیم که در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، بازار چه عکس العملی را نسبت به سطوح ما نشان داد و از طرفی قرار است تا اخبار مهم این هفته را با همدیگه بررسی کنیم و ببینیم که چه عواملی ممکن است که در هفته آتی در این بازار تاثیر بگذارد.

اتهامات جدید مدیر عامل صرافی FTX

در هفته گذشته یکی خبر خیلی مهم منتشر شد که باعث شد که کل بازار ارزهای دیجیتال به هم بریزد. سم بنکمن فرید که مدیر عامل صرافی FTX است، مشخص شد که علاوه بر کلاهبرداری هایی که در این صرافی و کمپانی آلامدا انجام داده، یک سری اتهامات دیگر نیز به آن وارد شده است که باعث شد تا نگاه ها به سمت این پرونده جلب شود. طبق این خبر که به تازگی نیز منتشر شده است، این شخص با کمپانی ها مختلفی یک زد و بندی را با همدیگر داشته اند و به تازگی مشخص شده است که ابعاد این زد و بند بسیار بزرگ تر از چیزی بوده که تصور می شود.
در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، بیت کوین توانست که به عدد 52 هزار دلار برسد که یک مقاومت خیلی مهم برای آن محسوب می شد و در حال حاضر نیز در همین حوالی دارد معامله می شود. اما نسبت به بیت کوین، خود اتریوم رشد خیلی بهتری را داشت و توانست که به عدد 3 هزار دلار برسد و الان نیز در حوالی همین اعداد معامله می شود. همچنین شاخص ترس و طمع عدد 75 را نشان می دهد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/12/02

اما بریم سراغ تحلیل و تکنیکال ارز دیجیتال بیت کوین(BTC). ارز دیجیتال بیت کوین در حال حاضر دارد روی عدد 51700 دلار حرکت می کند. در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، بیت کوین توانست خیلی راحت بیاید و محدوده عرضه مهمی که داشتیم را پشت سر بگذارد. هرچند که در حال حاضر دارد از این ناحیه یک ریجکتی را تجربه می کند و احتمال پولبک به این ناحیه و بعد ادامه روند صعودی ادامه دارد.
از طرفی، این حرکت صعودی که ما داریم از این ناحیه انجام می دهیم، می تواند که برای تارگت های بالاتر نیز به ما بدهد. تا حدودی می توانیم چنین خطوطی را در نمودار بیت کوین ایجاد کنیم و تحلیل های خودمان را انجام دهیم. بیت کوین با مقاومت ها و حمایت های مهمی روبرو است که ما این سطوح را در نمودار بیت کوین مشخص کردیم. بیت کوین می تواند با برخورد به این نقاط عکس العمل نشان دهد. اگر بیت کوین بتواند از مقاومت 53500 دلار عبور کند، می تواند تا سطح 55 هزار دلار رشد کند.

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/11/25

کاربرای عزیز آکادمی ارزسنج سلام وقتتان بخیر، امیدواریم حالتان عالی و هفته معاملاتی خیلی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. ما با یک تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال دیگر در خدمت شما هستیم و یک نگاه کلی را به بازار رمز ارزها و صرافی ارز دیجیتال بندازیم، از نظر فاندامنتال و تکنیکال این مارکت را بررسی کنیم، ببنیم که رمز ارز بیت کوین در هفته آینده چه تارگت هایی را می تواند داشته باشد، چه حرکتی را می تواند انجام دهد و سطوح مقاومتی و حمایتی مهمی که برای آن وجود دارند را به طور کاملا دقیق مشخص کنیم.

فروش صندوق GBTC گری اسکیل

یکی از مهم ترین عوامل فاندامنتالی که در هفته گذشته روی قیمت بیت کوین تاثیر گذاشته است، فروش صندوق GBTC گری اسکیل است که فشار فروش حاصل از آن باعث شده بود که ما یک ریزشی را در بازار ببینیم. چون فشار فروش بالایی را به وجود آورده بودند، داشتند سهام خودشان را به فروش می رساندند تا با فروختن بیت کوین هایی که داخل این صندوق وجود داشت، بتوانند بیایند و ETF جدید خودشان را راه اندازی کنند.
در حال حاضر این فشار فروش به طور کامل برداشته شده است، چون تمام بیت کوین هایی که برای این صندوق وجود داشت به فروش رسیده و آمدند و ETF جدید خودشان را به وجود آورند. از طرف دیگر، ماینرها برای اینکه بتوانند هزینه های خودشان را تامین کنند، بخش زیادی از بیت کوین هایی که استخراج می کردند را به فروش می رساندند و همین مورد نیز باز فشار فروش عمده ای را برای بیت کوین به وجود می آورد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/11/25

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، ارز بیت کوین یک رشد قیمتی خیلی خوبی را داشت و توانست که به عدد 50 هزار دلار برسد، حتی تا نواحی 50400 دلار نیز توانست حرکتی به سمت بالا انجام دهد، ولی خب این حرکت صعودی که ما شاهد آن بودیم، یک سری دلایل فاندامنتال و تکنیکال خیلی خوب پشتش وجود داشت و باعث شد که ما بعد از این حرکت ریزشی شارپی که در دو سه هفته گذشته داشتیم و به دنبال خبر تایید ETFها دیدیم که یک کاهش قیمتی برای آن اتفاق افتاد، مجددا از سطح 38 هزار دلار بتواند که تا محدوده 50 هزار دلار که یک ناحیه عرضه بسیار مهم و محدوده مقاومتی خیلی مهم از نظر روانی نیز برای ما محسوب می شود، انجام دهد.
از مهم ترین دلایل تکنیکالی که برای این حرکت وجود داشت، EMA 100 روزه ما است که دقیقا روی محدوده 39 هزار دلار آمد و به آن رسید. در این ناحیه یک ریجکت خیلی خوبی را از این سطح بیت کوین تجربه کرد و با یک الگوی قیمتی که اینجا به وجود آورد، توانست که حرکت شاربی را مجددا به سمت بالا انجام دهد و یک سقف قیمتی جدید را بعد از خبر تایید ETF بیت کوین ثبت کند.

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/11/18

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتان بخیر، امیدواریم هرجا که هستید حالتان عالی و جیبتان پر پول باشد. امروز قرار است تا با یک تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال و خرید ارز دیجیتال دیگر بازار رمز ارزها با همدیگر تحلیل کنیم، ببنیم در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، چه اتفاقاتی افتاده است و از نظر فاندامنتال و تکنیکال یک بررسی را روی قیمت بیت کوین که مهم ترین ارز بازار است، انجام دهیم و یک نگاه کلی را نسبت به این رمز ارز و کلیت بازار رمز ارزها در اختیار شما بگذاریم.

هک شدن کیف پول مدیر عامل ریپل(XRP)

در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، یکی از مهم ترین اتفاقاتی که رخ داد، هک شدن ریپل(XRP) بود که چیزی حدود 213 میلیون واحد رمز ارز ریپل که حدودا ارزش 112 میلیون دلاری را داشت، به سرقت رفت. دلیل این اتفاق هم تا بخش زیادی به خاطر مشکلی بود که در ولت یکی از مدیر عامل های ریپل بوده. با بررسی های آن چین که انجام شد، مشخص شد که یک آدرس ولتی آمده بود و سعی داشت تا ریپل هایی که به سرقت رفتند را در صرافی MEXC، بایننس، کراکن و.... به فروش برساند که یک بخش قابل توجهی از این رمز ارزها را توانستند شناسایی کرده و آن را برگردانند تا آن فرد هکر نتواند تا به پول خودش دسترسی داشته باشد.
به نظر می رسد، بخش عمده ای از این رمز ارزها را با استفاده از میکسرها انتقال داده است و به همین خاطر نیز ردیابی یک بخش از این رمز ارزها امکان پذیر نشده است. از طرف دیگر در ماه های گذشته ما در مورد مشکلاتی که صرافی بایننس داشت با آنها دست و پنجه نرم می کرد، بارها صحبت کردیم. آخرین آپدیتی که ما می توانیم به این موضوع بدیم این است که جدیدا بعضی از قربانیان حماس از صرافی بایننس به دلیل کمک های مالی به تروریست ها شکایت کردند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/11/18

نوبت این رسیده تا وضعیت بیت کوین(BTC) را از نظر تکنیکال بررسی کنیم و ببینیم که در هفته آینده از نظر تکنیکال چه اتفاقاتی ممکن است که در مارکت رخ دهد. در تایم فریم هفتگی ما سه هفته متوالی است که داریم کندل های سبز رنگی را می بینیم و قدرت کافی توسط خریداران در مارکت وجود دارد، ولی به نظر نمی اید که با این قدرت ضعیفی که دارند، بتوانند که مجددا از سطح 43900 تا 44000 دلار رد شود و مجددا وارد این فضای عرضه مهمی که داریم، شوند و باید ببینیم در هفته آینده چه اتفاقی می افتد و همانطور که گفته بودیم، اینجا یک ناحیه خیلی مهم برای نقدینگی بود و پیش بینی کرده بودیم که از اینجا یک ریزش قیمتی انجام می شود که حدودا قیمت بیت کوین 20 درصد کاهش پیدا کرده است.
در تایم فریم روزانه نیز کاملا ما داریم یک محدوده رنجی را می بینیم، قیمت همچنان دارد در این محدوده نوسان خودش را انجام می دهد و خیلی قدرت کافی و تمایلی برای حرکت کردن وجود ندارد. البته این ناحیه رنج ما یک مقداری دارد طولانی می شود و احتمالا در چند روز آینده ما یک حرکتی را در بازار ببینیم و از این باکس رنجی که وجود دارد بتوانیم که خارج شویم

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/11/11

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتان بخیر، امیدواریم هرجا که هستید حالتان عالی و هفته معاملاتی پرسودی را پشت سر گذاشته باشید. ما طبق روالی هفتگی خودمان با یکی تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین دیگر در خدمت شما هستیم و قرار است که امروز در مورد بازار رمز ارزها صحبت کنیم، ببینیم که در هفته گذشته چه اتفاقاتی افتاد، چه چیزی باعث شد تا ما یک رشد قیمتی را تا محدوده 43 هزار دلار تجربه کنیم و ببینیم که آیا این روند قرار است که همچنان صعودی باشد و یا قرار است تا اصلاح بیشتری را در ادامه روند قیمتی خودمان شاهدش باشیم.
گری اسکیل دارایی های صندوق ETF خود را فروخت!

ما در هفته گذشته بارها در مورد فشار فروشی که باعث شد تا ما از محدوده 49 هزار دلار تا تقریبا 38 هزار دلار حرکت کنیم، صحبت کردیم و گفتیم که به دلیل بدهی هایی که صرافی FTX داره و سعی می کند تا برای پرداخت کردن آنها رمز ارزهای خودش را می فروشد که این فشار به وجود آمده است. همچنین بخشی از صندوق گری اسکیل به فروش رسیده است و همین هم باعث شد تا ریزشی به وجود بیاید. علاوه بر آن، مشخص شد که صندوق هایی که به عنوان ETF در بازار بورس آمریکا منتشر شده اند، صندوق های دو طرفه ای هستند و خب این باعث شد تا خیلی از افراد با توجه به اینکه انتظار داشتند بعد از آن حجم زیادی از خریدارها وارد بازار شود، دقیقا برعکس آن اتفاق افتاد و خیلی از افراد با توجه به اینکه اینجا یک محدوده مقاومتی بود، نسبت به فروش دارایی های خود اقدام کردند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/11/11

نوبت این رسیده تا به چارت بیت کوین مراجعه کنیم و نگاهی به نمودار قیمت BTC بندازیم. همانطور که می بینید، ما تنها 18 ساعت مانده است تا کندل ماهانه بسته شود اولین کندلی که در سال 2024 بسته می شود! به خاطر رشدی که ما در روزهای گذشته داشتیم، این کندل توانست که صعودی شود و در حال حاضر به نظر می رسد که می خواهد به شکل یک کندل صعودی و سبز بسته شود. ولی خب روزهای گذشته ما شاهدش بودیم که این کندل قرمز رنگ و نزولی بود و داشت بیشتر سیگنال ریزش را به ما می داد.
هرچند که اینجا ما هم فشار زیادی را از سمت فروشنده های مارکت می بینیم و هم فشار زیادی از طرف خریداران وجود دارد و باعث شده است تا قیم از سطح 38 هزار تا به سمت بالا یک ریجکت خیلی خوبی را تجربه کند و به سمت بالا یک حرکت خیلی خوبی را انجام دهیم.
ارز دیجیتال بیت کوین در زمان تهیه این تحلیل هفتگی، با قیمت 43000 دلار معامله می شود و سعی می کند تا به سمت مقاومت 43500 دلاری حمله کند و آن را به سمت بالا بشکند. اگر بیت کوین بتواند مقاومت خودش را به سمت بالا بشکند، می تواند یک رشد قیمتی را تجربه کرده و به سطوح بالاتری دست یابد.

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/11/04

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتان بخیر، امیدواریم هرجا که هستید حالتان عالی و هفته معاملاتی خیلی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. امروز قرار است تا به تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال بپردازیم و ببینیم در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، چه اتفاقاتی در این بازار افتاده است، چه خبرهایی آمدند و تاثیرات آنها روی بازار چی بوده، از طرف دیگر قرار است تا قیمت بیت کوین را از نظر تکنیکال بررسی کنیم و دلیل ریزش بیت کوین(BTC) و رسیدن آن به زیر 40 هزار دلار و سیگنال ارز دیجیتال را با همدیگه مورد بررسی قرار دهیم.
فروش گسترده ماینرهای بیت کوین

ما در این هفته شاهد سقوط قیمت بیت کوین بودیم و به زیر سطح 40 هزار دلار رسیدیم. دلایل عمده زیادی وجود داشت که بیشتر باعث این موضوع شدند، ولی یکی از مهم ترین آنها فروشی بود که ماینرهای بیت کوین انجام دادند. طبق داده هایی که در آنچین منتشر شده، ما در سطح 42 و 43 هزار دلار حجم فروش بی سابقه ای را تجربه کردیم. 
این میزان فروش از سمت ماینرهای بیت کوین، رقم بی سابقه ای بود که ما در طول فعالیت خودمان در بازار ارزهای دیجیتال شاهد آن بودیم. بیت کوین بعد از تایید ETF بیت کوین به سطح 49 هزار دلار افزایش یافت، ولی نتوانست خیلی زیاد در این ناحیه دوام بیاورد و قیمت آن بالافاصله تا سطح 41 هزار دلار سقوط کرد. سرمایه گذاران و ماینرهای بیت کوین سفارشات فروش گسترده ای را در ناحیه 48 تا 49 هزار دلار ثبت کرده بودند که قیمت بیت کوین بعد از رسیدن به این سطوح با فروش بیشتری روبرو شد و قیمت آن کاهش یافت.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/11/04

نوبت این رسیده تا به تجزیه و تحلیل وضعیت بیت کوین(BTC) بپردازیم. بیت کوین که یکی از رمز ارزهای محبوب در بازار کریپتوکارنسی است، اکنون در زمان تهیه این تحلیل هفتگی، با قیمت 39900 دلار معامله می شود که نسبت به 24 ساعت گذشته بیش از 1.20 درصد افزایش یافته و به نظر می رسد قیمت بیت کوین از ناحیه دوباره وارد روند صعودی شود و قیمت آن بالا برود.
اگر به چارت هفتگی بیت کوین(BTC) نگاه کنید، متوجه می شوید که قیمت بیت کوین در یک هفته گذشته بیش از 7 درصد کاهش یافته است. این هفته خبرهای مهمی در بازار منتشر شده که یکی از مهم ترین این خبرها، فروش گسترده ماینرهای بیت کوین بود. بیت کوین با سطوح مقاومتی و حمایتی مهم برخورد کرده است. ناحیه 39800 دلار به عنوان یک سطح حمایتی مهم برای بیت کوین محسوب می شود که بیت کوین تلاش می کند تا این سطح حمایتی را حفظ کند. در غیر این صورت، ریزش قابل توجهی را تجربه می کند. شما باید شکسته شدن حمایت ها و مقاومت های بیت کوین را زیر نظر بگیرید و با هر بار شکسته شدن این سطوح، پوزیشن های معاملاتی مختلفی را باز کنید.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/10/27

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتان بخیر امیدواریم هرجا که هستید حالتان عالی و هفته معاملاتی خیلی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. ما طبق روال هفتگی با یکی تحلیل هفتگی ارز دیجیتال دیگر در خدمت شما هستیم. بالاخره ETFهایی که مربوط به بیت کوین بودند تایید شدند و هر 11 تا شرکتی که درخواست انتشار این صندوق ها را داشتند، مورد تایید قرار گرفتند. امروز قرار است که در مورد جزئیات این مسئله بیشتر صحبت کنیم و بررسی کنیم که این صندوق ها در بلند مدت چه تاثیری را می توانند که روی کلیت بازار کریپتوکارنسی ها و صرافی ارز دیجیتال داشته باشند. یک تحلیلی را روی مارکت بازار رمز ارزها خواهیم داشت و بررسی می کنیم که از نظر فاندامنتال و تکنیکال در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، چه اتفاقاتی در این بازار افتاده و آینده آن به چه نحوی می تواند که باشد.
تایید شدن ETF بیت کوین

همانطور که گفته شد، ما در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، بالاخره ETFهایی که مربوط به بیت کوین بودند و شرکت های مختلفی مانند بلک راک آمده بودند و درخواست خودشان را گذاشته بودند، تایید شدند. ولی خب برخلاف انتظاراتی که وجود داشت این ETFها خیلی نتوانستند قیمت را در واقع را افزایش دهند و ما حرکت خاصی را از سمت قیمت بیت کوین شاهد نبودیم.
اگر یادتان باشد، ما در هفته های قبل در مورد این ETFها صحبت کردیم و گفتیم که در محدوده 47 هزار تا 49 هزار دلار یک ناحیه نقدینگی خیلی مهمی را داریم که قیمت می تواند نسبت به آن ریکشن نشان دهد که خب همانطور که می بینید آمد و یک ریجکت خیلی قوی را از یک محدوده 49 هزار دلاری تجربه کرد و بعد تا محدوده تقریبا 41500 دلار ریزشی را ما تجربه کردیم. به طور کلی، در حال حاضر ETF های بیت کوین توسط کمسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا تایید شدند و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت بیت کوین رشد قابل توجهی را تجربه کند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/10/27

ارز دیجیتال بیت کوین بعد از اینکه ETF تایید شد، با یک فروش گسترده که توسط هولدرها و تریدرهای کوتاه مدت ایجاد شده بود، روبرو شد. قیمت بیت کوین تا سطح 49 هزار دلار بالا رفت و رشد آن در این ناحیه متوقف شد و قیمت آن کاهش یافت. ریزش قیمت بیت کوین تا سطح 42 هزار دلار ادامه یافت و خیلی زود توانست به ریزش قیمت خود ادامه دهد و دوباره به سمت بالا برگردد.
اگر به چارت هفتگی قیمت بیت کوین(BTC) نگاه کنید، متوجه می شوید که قیمت بیت کوین اکنون در زمان نوشتن این مطلب با قیمت 43200 دلار معامله می شود و به نظر می رسد در حال شکست مقاومت 43500 دلاری است. اگر بیت کوین بتواند مقاومت 43500 دلاری را به سمت بالا بشکند، می تواند رشد قابل توجهی را تجربه کند و به سطوح بالاتری برسد.

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/10/20

ارزسنجی های عزیز سلام، وقتتان بخیر امیدواریم هر جا که هستید حالتان عالی و هفته معاملاتی خیلی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. ما طبق روال هفتگی خودمان با یکی تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال دیگر در خدمت شما هستیم. در این تحلیل ما سعی می کنیم تا وضعیت ارز دیجیتال بیت کوین و قیمت بیت کوین را تجزیه و تحلیل کنیم و به شما بگوییم که بیت کوین در هفته گذشته چه حرکاتی انجام داده است و قیمت آن در هفته آینده به چه سطوحی می رسد. علاوه بر این، در تحلیل هفتگی سطوح مقاومتی و حمایتی بیت کوین را مشخص کرده ایم.
بالاخره تعطیلات کریسمس تعطیل شد و ما شاهد این هستیم که معامله گران و تریدرها دوباره دارند به بازار برمی گردند و از طرفی هم این هفته به دلیل احتمالاتی که در مورد تایید ETF بیت کوین مطرح شده، به مهم ترین هفته ای تبدیل شده است که شما حواستان به چارت باشد و منتظر باشید که اخبار در واقع منتشر شوند و ببینید که نتیجه نهایی ETFها که ما نزدیک به 6 ماه است که داریم در مورد آن صحبت می کنیم، به چه نحوی است.
خبر جعلی تایید ETFهای بیت کوین توسط سازمان SEC

دیشب یک خبر خیلی مهم منتشر شد، مبنی بر اینکه که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا یا همان SEC آمده و صندوق های ETF بیت کوین را تایید کرده است که این خبر باعث شد که ما یک حرکت هیجانی را در بازار ارزهای دیجیتال ببینیم. یک رشد نسبتا شارپ که قیمت بیت کوین را در زیر 15 ثانیه 3 درصد بالا برد و بعد از آن یک ریزش شارپ تر و چیزی حدود 7.5 الی 8 درصد ریزش قیمتی که باعث شد یک همچین کندلی در بازار به وجود بیاید. در حال حاضر هم بازار ارز دیجیتال بیشتر روند رنج را به خودش گرفته.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/10/20

تحلیل هفتگی

نوبت این رسیده است تا وارد نمودار قیمت بیت کوین شویم و وضعیت بیت کوین(BTC) و وضعیت کلی بازار ارزهای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کنیم و بهترین نقاط خرید و فروش بیت کوین را برای شما نشان دهیم. بیت کوین در زمان تهیه این تحلیل هفتگی، با قیمت 46000 دلار معامله می شود که انتظار می رود بیت کوین می تواند همچنان به رشد قیمتی خود ادامه دهد و به سطوح بالاتری برسد.
اگر به چارت هفتگی بیت کوین یا BTC/USDT نگاه کنید، می بینید که دیشب یک کندل شارپ به سمت بالا زده شده است که قیمت بیت کوین در کمتر از 15 ثانیه بیش از 3 درصد افزایش یافته است، ولی بلافاصله با یک کندل شارپ دیگر بیش از 7 درصد ریزش یافته است. این نوسان به دلیل انتشار خبر جعلی در مورد ETF بیت کوین بود.
ارز دیجیتال بیت کوین با مقاومت ها و حمایت های مهمی روبرو است که اگر بتواند مقاومت های خودش را به سمت بالا بشکند، می تواند به روند صعودی خود ادامه دهد. نزدیک ترین مقاومت های ارز دیجیتال بیت کوین، سطوح 46250 دلار، 46900 دلار هستند که چند بار به این نواحی عکس العمل نشان داده است. ولی اگر بیت کوین نتواند مقاومت های خودش را به سمت بالا بشکند، ریزش می کند و ممکن است حمایت های خودش را از دست بدهد.

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/10/13

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتان بخیر امیدواریم هرجا که هستید حالتان عالی و جیبتان نیز پر پول باشد. امروز 3 ژانویه 2024 است و قرار است که در این تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال، یک بررسی کلی را بر روی بازار رمز ارزها و خرید ارز دیجیتال داشته باشیم، ببینیم در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، چه تغییراتی را ما در بازار ارزهای دیجیتال دیدیم و تعطیل شدن بازارها چگونه توانست که رفتار قیمتی رمز ارزها را تحت تاثیر قرار دهد و بعد از آن قرار است سراغ یک سری داده ها و سیگنال هایی برویم و بتوانیم رفتار بازار ارزهای دیجیتال را پیش بینی کنیم.
خرید 14620 واحد بیت کوین توسط مایکرواستراتژی

بهتر است بدانید هفته قبل شرکت مایکرواستراتژی که یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که در حوزه ارزهای دیجیتال به ویژه بیت کوین سرمایه گذاری کرده، اعلام کرد مجددا آمده و یک پوزیشن خریدی را حوالی قیمت 42 هزار دلار برای خودش در نظر گرفته. در این پوزیشن 14620 بیت کوین با قیمت 615.7 میلیون دلار خریداری شدند و خب یک سرمایه گذاری عظیمی را مجددا این شرکت آمده و در حوزه رمز ارزها برای بیت کوین در نظر گرفته. 
نکته ای که وجود دارد این است که ما هر بار می بینیم که مایکرواستراتژی یک سرمایه گذاری را در حوزه ارزهای دیجیتال انجام می دهد، یک کاهش قیمت یا یک اصلاح قیمتی برای بیت کوین رخ می دهد و باید ببینیم که در چارت قیمتی بیت کوین هم این موضوع تاثیر خودش را گذاشته و این خبر هم متعلق به روز 26 دسامبر بوده که چنین اصلاح قیمتی انجام شده و ما تا محدوده 41630 دلار یک حرکتی را به سمت پایین انجام دادیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/10/13

تحلیل هفتگی

بیت کوین یکی از رمز ارزهای محبوب در بازار کریپتو است که اکنون در زمان تهیه این تحلیل هفتگی با قیمت 45200 دلار معامله می شود و می توان انتظار داشت که این رمز ارز همچنان به رشد قیمتی خود ادامه دهد. بیت کوین با مقاومت ها و حمایت های مهمی روبرو است که اگر بتواند مقاومت فعلی خودش را با کندل سبز رنگی به سمت بالا بشکند، می تواند به روند صعودی خود ادامه داده و به سطوح بالاتری برسد.
اگر به چارت هفتگی بیت کوین نگاه کنید، می بینید که چند روز تا بسته شده کندل هفتگی مانده است. اگر کندل هفتگی بی کوین به رنگ سبز بسته شود، می توان انتظار داشت که بیت کوین به قیمت های بالاتری برسد. ولی اگر کندل هفتگی بیت کوین به رنگ قرمز بسته شود، قیمت بیت کوین کاهش می یابد. همچنین میزان تقاضای بیت کوین در حال افزایش است و اگر تقاضا برای خرید بیت کوین همچنان افزایش یابد، بیت کوقن قدرت بیشتری برای شکست مقاومت های خود خواهد داشت.

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/10/06

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتان بخیر، امیدواریم هرجا که هستید حالتان عالی و هفته معاملاتی پرسودی را پشت سر گذاشته باشید. طبق روال هفتگی خودمان با یک تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال دیگر در خدمت شما هستیم تا وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کرده و بهترین موقعیت های خرید و فروش رمز ارزها را تشخیص دهیم. همچنین در این تحلیل خواهیم دید که چه رویدادها و اتفاقاتی در هفته گذشته رخ دادند و چگونه قیمت ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دادند. ابتدا وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را از نظر فاندامنتال بررسی می کنیم و سپس وضعیت رمز ارزها را از نظر تحلیل تکنیکال مورد بررسی قرار می دهیم.
درخواست SEC برای تکمیل پرونده های ETF بیت کوین

یکی از مهم ترین خبرهایی که این هفته منتشر شده و قیمت بیت کوین و روند کلی ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار داده است، درخواست کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) برای تکمیل پرونده های صندوق قابل معامله بیت کوین(ETF) است. این سازمان مهلتی را برای تکمیل بررسی و اصلاحات پرونده های ETF بیت کوین داده است و تا قبل از اینکه مهلت تمام شوند باید پرونده های ETF بیت کوین اصلاح شوند تا دوباره مورد ارزیابی قرار بگیرند.
جالب است بدانید، شرکت های صادرکننده ETF بیت کوین مانند بلک راک(BlackRock) و شرکت گری اسکیل موظف هستند تا تغییرات لازم در ETF بیت کوین خودشان را ایجاد کنند تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بتواند تصمیم درستی برای تایید آنها بگیرد. با این حال، کارشناسان و تحلیلگران مشهور بازار پیش بینی می کنند که ETF بیت کوین احتمالا در ژانویه سال 2024 تایید شود. این خبر قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار داده است.
تحلیل تکنیکال بیت کوین
اگر بخواهیم از نظر تکنیکالی وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کنیم و روند کلی بازار کریپتو را مشخص کنیم، باید به نمودار بیت کوین مراجعه کنیم. بیت کوین یکی از رمز ارزهای برتر در بازار کریپتو است که اکنون در زمان تهیه این تحلیل هفتگی، با قیمت 43150 دلار معامله می شود که انتظار می رود همچنان رنج بزند و در صورت انتشار یک خبر مثبت درباره ETF بیت کوین رشد قابل توجهی را تجربه کند.

تحلیل هفتگی

اگر به نمودار بیت کوین در تایم فریم ماهانه نگاه کنید، می بینید که بیت کوین در یک روند صعودی قرار دارد و در سطح 40 هزار دلار حمایت شده است. بیت کوین اکنون سعی می کند تا مقاومت 43500 دلاری را به سمت بالا بشکند تا بتواند به سطوح بالاتری برسد. ریزش های اخیر به دلیل بازی نهنگ ها و جمع آوری بیت کوین در قیمت های پایین تر است و انتظار می رود بیت کوین بتواند همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد. حمایت اصلی بیت کوین در سطح 40000 دلار است.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/09/29

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتون بخیر، امیدواریم حالتان عالی و هفته معاملاتی پرسودی را پشت سر گذاشته باشید. با یک تحلیل هفتگی ارز دیجیتال دیگر در خدمت شما هستیم تا یک تحلیل کلی را در این هفته روی بازار ارزهای دیجیتال و سیگنال ارز دیجیتال داشته باشیم و ببینیم در هفته ای که پشت سر گذاشتیم از نظر فاندامنتال و تکنیکال چه اتفاقاتی در بازار کریپتو رخ داده است و این اتفاقات چه تاثیری بر قیمت ارزهای دیجیتال گذاشته اند. همچنین در این تحلیل هفتگی به شما می گوییم که بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده ممکن است چه حرکتی را انجام دهد. شما می توانید با مشاهده این تحلیل هفتگی یک دیدگاه خوبی را نسبت به بازار کریپتو داشته باشید.
انتشار داده های اقتصادی آمریکا

هفته قبل ما یک خبر مهمی را درباره کشور آمریکا داشتیم و قرار بود که داده های اقتصادی این کشور منتشر شود. این داده ها می توانند قیمت ارزهای دیجیتال به ویژه قیمت بیت کوین را تحت تاثیر قرار دهند. در حال حاضر طبق داده هایی که منتشر کرده اند، مشخص شد که در این کشور تغییری بر فاندینگ ریت یا همان نرخ بهره به وجود نیاورند، ولی خب بعد از اعلام این فاندینگ ریت ما دیدیم که یک جلسه ای توسط FOMC که یکی از مهم ترین رویدادهای اقتصادی است که می ایند و در این جلسه مشخص می کنند که خط مشی آنها و اهداف آنها برای ماه های در حوزه اقتصاد و برای کشور آمریکا چی است و بر اساس آن ما می توانیم یک سری دیدگاه هایی را نسبت به بازار ارز دیجیتال پیدا کنیم.
جلسه این هفته از این نظر مهم بود که ما دیدیم در واقع در این جلسه آمدند و اعلام کردند که در حال حاضر سازمان FOMC قصد دارد تا نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.5 درصد نگه دارد و فعلا نیازی برای افزایش این شاخص وجود ندارد و به همین خاطر هم بازارهای اقتصادی می توانند که یک مقداری رشد کنند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/09/29

نوبت این رسیده تا وضعیت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال را از نظر تکنیکالی بررسی کنیم و بهترین موقعیت های ورود و خروج به معاملات را تشخیص دهیم. بیت کوین در هفته گذشته در روند رنجی قرار داشت و قیمت آن بین قیمت 41 هزار تا 43 هزار دلار نوسان داشت. این هفته به نظر می رسد بیت کوین می خواهد مقاومت 43500 دلاری خودش را بشکند و به سطوح بالاتری برسد. بیت کوین در زمان تهیه این تحلیل هفتگی با قیمت 42600 دلار معامله می شود و قدرت خریداران در حال افزایش است.
با اینکه قیمت بیت کوین در هفته گذشته در روند رنجی قرار داشت، ولی با این حال خریداران و سرمایه گذاران مشغول جمع آوری و خرید ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) بودند. به همین دلیل می توان انتظار داشت که بیت کوین در هفته های آینده به سطوح بالاتری برسد و به روند صعودی خود ادامه دهد. حمایت اصلی بیت کوین نزدیک به سطح 42250 دلار است که اگر بیت کوین نتواند در این سطح حمایت شود، ریزش می کند.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/09/22

همراه های عزیز ارزسنج سلام وقتتون بخیر، امیدواریم هرجا که هستید حالتان عالی و هفته معاملاتی پرسودی را پشت سر گذاشته باشید. ما طبق روالی هفتگی خودمان، دوباره با یک تحلیل هفتگی ارز دیجیتال دیگر در خدمت شما هستیم تا بازار ارزهای دیجیتال و صرافی ارز دیجیتال را از نظر فاندامنتال و تکنیکال مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که در هفته که گذشت، چه اتفاقاتی در بازار رمز ارزها روی داد و بازار رمز ارزها چه حرکتی را می تواند در پیش بگیرد.
قبل از اینکه وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را تجزیه و تحلیل کنیم، بهتر است بگوییم که وضعیت بازار در حال بهبود است و می توان انتظار داشت که بیت کوین همچنان به رشد قیمتی خود ادامه دهد. با این حال، این هفته ما شاهد یک ریزش قیمتی برای بیت کوین بودیم که در ادامه این ریزش قیمتی را بررسی خواهیم کرد و در آخر بتوانیم یک دیدگاه کامل و دقیقی را نسبت به بازار داشته باشیم.
مشکلات صرافی FTX  تمامی ندارد!

اولین و مهم ترین خبری که این هفته منتشر شد، مربوط به صرافی ارز دیجیتال FTX است. به نظر می رسد مشکلات این صرافی تمامی ندارد و همچنان افراد زیادی با مشکلات این صرافی درگیر هستند. طبق چیزی که در این خبر آمده است، IRS که یک کمپانی رسیدگی به امور مالی در کشور آمریکا است، عنوان کرده است که مدیریت صرافی FTX باید یک بدهی را به عنوان مالیات پرداخت کند، چون که در سال های گذشته، یک سری فرارهای مالیاتی را داشتند و خب همین نیز باعث شده است تا این روزها با بررسی مجدد پرونده آنها بتوانند که این موارد را شناسایی کنند.
در مراحل ابتدایی عنوان کردند که این جریمه باید 44 میلیارد دلار باشد، ولی خب بعدها بعد از اینکه وکلای صرافی ارز دیجیتال FTX آمدند و یک سری رایزنی هایی را با این شرکت انجام دادند، به این نتیجه رسیدند که این مبلغ را به 24 میلیون دلار کاهش دهند. به طور کلی، این خبر بازار ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر قرار داده است و باعث شده تا سرمایه گذاران نگرانی هایی داشته باشند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/09/22

نوبت این رسیده است تا وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را از نظر تکنیکالی نیز مورد بررسی قرار دهیم تا ببینیم روند کلی بازار رمز ارزها چگونه است و در هفته های آینده چه حرکتی را می تواند انجام دهد. همانطور که می دانید، قیمت بیت کوین در هفته گذشته یک ریزش قیمتی را تجربه کرد و از سطح 44600 دلار به 40 هزار دلار سقوط کرد. حمایت اصلی بیت کوین در ناحیه 39500 دلار قرار دارد که به این ناحیه واکنش نشان داد و به سمت 41 هزار دلار برگشت. اکنون که در زمان تهیه این تحلیل هفتگی هستیم، بیت کوین با قیمت 40900 دلار معامله می شود.

تحلیل هفتگی

اگر به نمودار قیمت بیت کوین نگاه کنید، متوجه می شوید که بیت کوین با سطوح مقاومتی و حمایتی مهمی روبرو است که می تواند به این سطوح واکنش نشان دهد و نوساناتی را تجربه کند. به طور کلی، اگر بیت کوین نتواند حمایت 39500 دلاری خودش را حفظ کند، دوباره ریزش می کند و به سمت قیمت های پایین تر می رود. ولی شاخص ها و اندیکاتورهای بازار و قدرت بالای خریداران بیت کوین نشان می دهد که ارز بیت کوین می تواند به سمت قیمت های بالاتر حرکت کرده و به سطوح بالاتری دست یابد.
 

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/09/15

طبق روال هفتگی مان با یک تحلیل هفتگی ارز دیجیتال دیگر در خدمت شما هستیم و قرار است که امروز یک بررسی کلی را روی بازار رمز ارزها انجام دهیم، ببینیم که در هفته ای که پشت سر گذاشتیم چه اتفاقاتی افتاد، در هفته آینده چه تارگت هایی را می توانیم برای رمز ارز بیت کوین و کلیت بازار و خرید ارز دیجیتال در نظر بگیریم و بررسی خواهیم کرد که این روند صعودی تا کجا ادامه خواهد داشت. همچنین اصلی ترین حمایت ها و مقاومت های بیت کوین را نیز مشخص خواهیم کرد. 

این هفته شرکت سرمایه گذاری بلک راک موفق شد که اولین مرحله از جذب سرمایه برای ETF Bitcoin خودش انجام دهد. در این جذب سرمایه که با موفقیت صورت گرفته است، 4000 سهم از این صندوق قابل معامله با قیمت 25 دلار به ازای هر واحد از آن به خریداران عرضه شد. در مجموع این کمپانی با این جذب سرمایه موفق شد 100 هزار دلار از سرمایه لازم برای ایجاد این صندوق را بدست اورد.
همچنین این شرکت اخیرا در بیانیه ای که صادر کرده، در مورد تایید ETF ها ابراز امیدواری کرده و همین خوش بینی موجب خرید بیت کوین در قیمت های پایین تر برای صندوق های سرمایه گذاری خصوصی این شرکت بوده است. تحلیلگرها بر این باورند که بخش مهمی از فشار خرید موجود در روز های گذشته به همین دلیل بوده و موجب عبور قیمت بیت کوین از محدوده مقاومتی 42 هزار دلار شده است.

blackrock

از نظر تکنیکال در حرکت اخیر بیت کوین شاهد افزایش مجدد قدرت خریداران بوده ایم و این موضوع به خوبی در عبور از مقاومت 42 هزار دلار به چشم میخورد. همچنین ضعف روند موجود در هفته گذشته جبران شده است. با این حال به یک اوردر بلاک بسیار مهم در تایم فریم هفتگی رسیده ایم که میتواند موجب اصلاح قیمتی این رمز ارز شود. همچنین در تایم فریم روزانه با شکسته شدن الگوی وج، می توان انتظار رسیدن قیمت بیت کوین به سقف تاریخی خود را در هفته های آتی داشت. با این حال احتمال یک اصلاح موقت یا استراحت، در تایم فریم های پایین تر بسیار قوی می باشد.
 

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/09/08

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتون بخیر، امیدواریم هر جا که هستید حالتان عالی و جیبتان پرپول باشد و هفته معاملاتی خیلی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. طبق روال هفتگی مان با یک تحلیل هفتگی ارز دیجیتال دیگر در خدمت شما هستیم و قرار است که امروز یک بررسی کلی را روی بازار رمز ارزها انجام دهیم، ببینیم که در هفته ای که پشت سر گذاشتیم چه اتفاقاتی افتاد، در هفته آینده چه تارگت هایی را می توانیم برای رمز ارز بیت کوین و قیمت بیت کوین و کلیت بازار در نظر بگیریم و بر اساس آن بتوانیم که یک دیدگاهی را نسبت به هفته آینده به شما دهیم تا شما نیز بتوانید از یک زاویه متفاوت تری بازار ارزهای دیجیتال را ببینید.

ممنوع الخروج شدن چانگ پنگ ژائو از آمریکا

این هفته خبرهای خیلی زیادی وجود داشت، ولی می خواهیم که به مهم ترین آنها بپردازیم. چند وقتی است که صرافی بایننس و مدیر عامل سابق آن یعنی چانگ پنگ ژائو دچار برخی مشکلاتی شدند. همانطور که می دانید، در هفته گذشته نیز به آن اشاره کردیم که چانگ پنگ ژائو استعفا داده است و صرافی بایننس 4.3 میلیارد دلار جریمه شده که حتما باید این جریمه را تا پایان این ماه میلادی پرداخت کند. 
از طرف دیگر، گفتیم که در حال حاضر چانگ پنگ ژائو با یک سری مشکلات حقوقی دارد دست و پنجه نرم می کند و خب اتفاقی که افتاد، این بود که این هفته چانگ پنگ ژائو را در کشور آمریکا ممنوع الخروج کردند و به او اجازه ندادند که از این کشور خارج شود و این اخبار منفی دست به دست هم دادند و و باعث شدند تا رمز ارز BNB که متعلق به صرافی ارز دیجیتال بایننس است، یک ریزش قیمتی را تجربه کند و هولدرهای آن بیایند و مقداری از دارایی های خودشان را بفروشند. همین موضوع نیز باعث شد که یک ریزش قیمتی را برای رمز ارز BNB ببینیم. ارز دیجیتال بایننس کوین یک ریزش 10 درصدی را تجربه کرده است.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/09/08

نوبت این رسیده است تا به چارت قیمت بیت کوین نگاهی بیندازیم و وضعیت بازار رمز ارزها را از نظر تکنیکالی تجزیه و تحلیل کنیم. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید، بیت کوین در این هفته نوسانات زیادی داشته است و قیمت آن خیلی بالا و پایین شده. این نوسانات ناشی از خبرهای منفی بود که درباره صرافی بایننس منتشر شد. بیت کوین در این هفته یک ریزش قیمتی را تجربه کرد و تا محدوده 35 هزار دلار نیز سقوط کرد، ولی بعد از برخورد به مقاومت 35 هزار دلار دوباره به سمت بالا برگشت و اکنون در زمان تهیه این تحلیل هفتگی با قیمت 37500 دلار یعنی نزدیک سطح مقاومت 38500 دلاری معامله می شود.

تحلیل هفتگی

ارز دیجیتال بیت کوین با مقاومت های زیادی روبرو است که برای شکست این مقاومت ها باید قدرت بالایی داشته باشد. منظور از بالا بودن قدرت بیت کوین یعنی باید قدرت خریداران بیت کوین بیشتر از قدرت فروشندگان بیت کوین باشد. به نظر می رسد ارز بیت کوین(BTC) می تواند همچنان به رشد قیمتی خود ادامه دهد و با شکست مقاومت 38500 دلاری خود به سمت 40 هزار دلار و قیمت های بالاتر حرکت کند.

 

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/09/01

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتون بخیر، امیدواریم هرجا که هستید حالتان عالی باشه و هفته معاملاتی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. امروز یکم آذر ماه است و قرار است با اولین بررسی تحلیل هفتگی ارز دیجیتال این هفته شما را همراهی کنیم و یک نگاه تحلیلی را نسبت به مارکت داشته باشیم. بازار کریپتوکارنسی ها در هفته ای که داریم پشت سر می گذاریم، حسابی به هم ریخته است و همین چند ساعت پیش مدیر عامل صرافی بایننس یعنی چانگ پنگ ژائو استعفا داده است و از طرفی نیز مشخص شد که این صرافی 4 میلیارد دلار جریمه شده است. آیا میتواند این رو به عنوان سیگنال ارز دیجیتال در نظر گرفت؟
امروز قرار است در این ویدیوی تحلیلی هر چیزی که لازم است درباره این صرافی و مشکلاتی که برای آن پیش آمده است ارائه دهیم و این موضوع را به طور کامل با یکدیگر بررسی کنیم و ببینیم این خبر در نهایت چه تاثیری را می تواند روی بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد. پس حتما تا آخر این تحلیل هفتگی ارز دیجیتال با ما همراه باشید.

استعفای مدیر عامل صرافی بایننس

یکی از مهم ترین خبرهایی که چند ساعت پیش منتشر شد و باعث شد تا بازار ارزهای دیجیتال حسابی به هم بریزد، استعفای مدیر عامل صرافی بایننس یا همان چانگ پنگ ژائو است. بهتر است بدانید SEC که بر علیه صرافی ارز دیجیتال بایننس شکایت کرده است، توانسته این صرافی را مجبور کند تا 4.3 میلیارد دلار پرداخت کند. به خاطر اتهاماتی که به این صرافی وارد شده است.
بعد از اینکه این خبر منتشر شد، چانگ پنگ ژائو(CZ) نیز آمد و اعلام کرد که از مدیر عامل بودن این صرافی ارز دیجیتال کناره گیری کرده و قرار است که شخص دیگری بیاید و مسئولیت امور را بر عهده بگیرد، ولی همچنان در کنار تیم این صرافی قرار دارد.
درباره اتهاماتی که برای صرافی ارز دیجیتال بایننس وارد است که به ما ایرانی ها نیز مربوط می شود این است که توسط صرافی بایننس بیشتر از 900 میلیون دلار تراکنش مالی و نقل و انتقال مالی بین ایران و آمریکا اتفاق افتاده است و خب همین نیز باعث شده است تا به خاطر تحریم هایی که علیه کشور ما وجود دارد، بیان و این فعالیت ها را به عنوان فعالیت های مجرمانه بررسی کنند و باعث شوند که این صرافی نیز متهم شود.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/09/01

بهتر است وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را از نظر تکنیکالی نیز بررسی کنیم و به شما بگوییم که در هفته آینده ممکن است چه اتفاقاتی رخ دهند و قیمت بیت کوین چند می شود. همانطور که در تصویر زیر نیز مشاهده می کنید، در تایم فریم هفتگی در حال حاضر در نقطه خیلی مهمی قرار گرفته ایم. اینجا از نظر استاتیک یک نقطه مقاومت خیلی مهمی است. به طور کلی، ما در بازه بین 37 تا 38 یک مقاومت مهم داریم و می بینیم که قیمت بیت کوین بارها با این نقطه واکنش نشان داده است و در حال حاضر مجددا آمدیم و در این نقطه متوقف شدیم.

تحلیل بیت کوین

کندلی که در این هفته زدیم، با وجود اینکه روزهای اول توانست حرکت خوبی را به سمت بالا تا حدودی تجربه کند، ولی خب در حال حاضر دارد به سمت پایین یک برگشتی را انجام می دهد. از طرف دیگر، این الگوی رنج را ما برای بیت کوین در نظر گرفته بودیم که برای فعال شدن باید بیاد و ناحیه کف آن را بشکند. از طرف دیگر، چون در ادامه روند نزولی به وجود آمده است، می توانیم انتظار داشته باشیم که بعد از شکسته شدن آن نیز یک حرکت نزولی را به همین میزان به سمت پایین نمودار انجام دهد.
 

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/08/24

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتون بخیر، امیدواریم هرجا که هستید، حالتون عالی و هفته معاملات خیلی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. امروز قرار است که طبق روال هفتگی خودمان یک تحلیل هفتگی ارز دیجیتال دیگر را برای شما ارائه کنیم و یک بررسی را روی بازار رمز ارزها انجام دهیم و ببینیم در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، این بازار و صرافی ارز دیجیتال چه واکنشی را نسبت به سطوح حمایتی و مقاومتی داشت، چه تاثیری از اخبار گرفت و مهم ترین خبرهایی که داشتیم، کدام ها بودند و چه تاثیری روی قیمت بیت کوین گذاشتند. پس اگر شما نیز علاقه مند هستید در هفته آینده یک دیدگاهی را نسبت به بازار پیدا کنید، تا آخر این تحلیل با ما همراه باشید.

سرمایه گذاری 100 میلیون دلاری کمپانی چینی روی رمز ارزها

اولین خبر این هفته مربوط به یک کمپانی چینی خیلی مهم است تصمیم گرفته است چیزی حدود 100 میلیون دلار را در بازار ارزهای دیجیتال مخصوصا روی ارز دیجیتال بیت کوین(Bitcoin) و اتریوم(Ethereum) سرمایه گذاری کنه. این شرکت که BOYAA نام دارد، یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که در صنعت گیمینگ چین فعال است و در حال حاضر نیز سهام خودش را در بازار بورس هنگ کنگ عرضه کرده و در این کشور به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت هایی که در این حوزه فعالیت دارد، کار خودش را ادامه می دهد.
طبق آخرین بیانیه ای که شرکت BOYAA در حال حاضر منتشر کرده است، این است که خیلی علاقه مند هستند تا روی ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند و تصمیم دارند 100 میلیون دلار در سال برای این حوزه اختصاص دهند. نکته ای که مهمه این است که در شرکت هایی که در حوزه گیمینگ فعالیت دارند، در بولران قبلی نیز مشاهده کردیم که این شرکت ها توانستند بازی هایی ایجاد کنند که خیلی مورد توجه کاربران قرار گرفت، مخصوصا ایده های کسب درآمد از بازی ها که باعث شد خیلی از افراد بتوانند وجه جدیدی از ارزهای دیجیتال و بلاک چین را ببینند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/08/24

نوبت آن رسیده تا از نظر تکنیکالی نیز نگاهی به بازار ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین داشته باشیم. در تایم فریم هفتگی ما چنین ساختاری را دیدیم، یک الگوی صعودی را دیدیم که این الگو می تواند ادامه دهنده روند اصلی ما باشد.اگر روند اصلی ما نزولی باشد، می توانیم انتظار داشته باشیم که این الگو نیز بیاید و برای ما یک الگوی نزولی بسازد. برای این کار باید بیت کوین بیاد و به سطح پایینی خود برخورد کرده و به آن واکنش نشان دهد و به دلیل عدم قدرت کافی، به سمت پایین حرکت کند.

تحلیل هفتگی

از طرف دیگر، در سقف این ساختار، همانطور که می بینید، از اینجا یک شکستی اتفاق افتاده است، ولی نمی توان آن را به عنوان شکست اصلی در نظر گرفت. ارز دیجیتال بیت کوین در زمان تهیه این تحلیل هفتگی، با قیمت 35618 دلار معامله می شود. این رمز ارز نسبت به 24 ساعت گذشته 2.68 درصد ریزش کرده است که خیلی از تحلیلگران آن را یک اصلاح قیمتی محسوب می کنند. با نزدیک شدن به جشن کریسمس، رویداد هاوینگ و تایید ETF بیت کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) می توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت بیت کوین به رشد خود ادامه می دهد و می تواند به قیمت های بالاتری دست پیدا کند. بیت کوین برای رسیدن به قیمت های بالاتر، باید بتواند مقاومت های پیش روی خودش را با قدرت به سمت بالا بشکند.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/08/17

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتون بخیر، امیدواریم هرجا که هستید حالتون عالی و هفته معاملاتی خیلی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. امروزه قرار است در تحلیل هفتگی ارز دیجیتال تا با یکدیگر یک بررسی را در بازار ارزهای دیجیتال انجام بدیم و ببینیم که در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، چه اتفاقات مهمی افتادند و چه اخبارها و رویدادهای مهمی را داشتیم و از نظر تکنیکال نیز بازار ارزهای دیجیتال را بررسی کنیم و ببینیم که چه تارگت هایی را می توانیم برای ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) و خرید ارز دیجیتال در نظر بگیریم.

پذیرش ریپل در سازمان پرداخت های مالی دبی

اولین خبر مهم و تاثیرگذار که ما این هفته داشتیم، مربوط به سازمان خدمات مالی دبی است که آمدند و اعلام کردند که ارز دیجیتال ریپل(XRP) را به عنوان یک دارایی برای پرداخت های دیجیتالی خود قبول کنند. تا قبل از این نیز بیت کوین، اتریوم و لایت کوین جزو دارایی های بودند که تحت نظر DFSA یا همان سازمان پرداخت های مالی دبی انتخاب شده بودند و میشد که از اینها استفاده کرد و اینبار ریپل نیز به این لیست اضافی شد و می توان از این رمز ارز در این کشور استفاده کرد. این می تواند یک قدم بزرگ برای کمپانی ریپل و رمز ارز XRP باشد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/08/17

از نظر تکنیکال ما خب یک چنگال ارز دیجیتال را می توانیم در تایم فریم هفتگی رسم کنیم. همانطور که می بینید، در حال حاضر بیت کوین توانسته بیاد و به خط روند ما یک واکنشی را نشان دهد و فعلا در همین جا گیر کرده. تا الان چند باری به این خط روند واکنش نشان داده است. از طرف دیگر چون این چنگال را در تایم فریم هفتگی رسم کردیم، ممکن است محدوده هایی که وجود دارند، محدوده های نسبتا بزرگی باشند و به همین خاطر این حرکت قیمتی را می توانیم یک ریکشن به خط روند محسوب کنیم و تا زمانی که نتواند از این نقطه عبور کند، قطعا بالاتر از این و رسیدن به سطوح 40 هزارتا واقعا برای بیت کوین کار سختی است.

تحلیل هفتگی

از طرف دیگر، ما در تایم فریم هفتگی، ما چنین خط روندی را داشتیم و می توانیم ببینیم که این خط روند را نیز شکسته و توانسته به سمت قیمت های بالاتر حرکتی را انجام دهد.. ممکن است قیمت بیت کوین بیاد و به خط روند ما یک پولبک بزند و دوباره به رشد قیمتی خود ادامه دهد.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/08/10

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتون بخیر، امیدواریم حالتان عالی باشد و هفته معاملاتی خیلی خوبی را نیز پشت سر گذاشته باشید. با یک تحلیل هفتگی دیگر در خدمت شما هستیم و قرار است که امروز بازار ارزهای دیجیتال و قیمت بیت کوین را با یکدیگر بررسی کنیم، به تحلیل هفتگی ارز دیجیتال بپردازیم و ببینیم که این هفته از نظر تکنیکال و فاندامنتال چه اتفاقاتی در این حوزه افتاد. پس تا آخر این تحلیل با ما همراه باشید. اگر هم هنوز کانال یوتیوب ارزسنج را دنبال نکردید، حتما این کار را انجام دهید تا شما نیز بتوانید از دوره های آموزشی ارزسنج به شکل رایگان استفاده کنید.

تایید شدن دومین صندوق ETF بیت کوین

اگر بازار ارزهای دیجیتال را از نزدیک دنبال می کنید، صندوق های ETF بیت کوین امروزه به یکی از اخبار داغ تبدیل شدند و در واقع باعث شدند که ما یک حرکت 12 درصدی را برای بیت کوین بتوانیم تجربه کنیم و بتوانیم به سطح 35 هزار تا نزدیک شویم. در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، خبر تایید شدن صندوق ETF بیت کوین شرکت بلک راک بود که توانست همچین حرکتی را به وجود بیاورد. 
به طور کلی آمدند و این صندوق را به لیست DTCC اضافی کردند و امروز نیز یک خبر مربوط به صندوق ETF دیگر منتشر شد که مربوط به یکی دیگر از صندوق های سرمایه گذاری است. این صندوق نیز قرار است با نماد BTCO در لیست DTCC که در واقع یک کمپانی است که بیت کوین های داخل این صندوق ها را نقد می کند. در واقع حسابرسی این بیت کوین ها را بر عهده دارد. اینطور به نظر می رسد که BTCO دومین صندوقی است که تایید شده و می تواند در آینده ای خیلی نزدیک مورد معامله قرار بگیرد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/08/10

نوبت این رسیده است که به سراغ نمودار قیمت بیت کوین برویم و ببینیم که بیت کوین از نظر تکنیکالی چه حرکت هایی را انجام داده است و چه انتظاراتی را می توانیم برای هفته آینده داشته باشیم. در تایم فریم ماهانه ما دیروز دیدیم که کندل ماهانه ماه قبلمان بسته شد و قدرت نسبتا خیلی خوبی را در بازار به ما نشان می داد و دقیقا می توانیم با دیدن این کندل متوجه شویم که خریداران دوباره آمدند و وارد بازار شدند و دارند خریدهای خودشان را انجام می دهند و قدرت اینبار سوویچ کرده است و درست زمانی که ما اینجا متوجه شدیم که کم کم قدرت دست فروشندگان می افتد، اینجا نیز می توانیم به این نتیجه برسیم که قدرت خریداران در حال افزایش است.

صندوق ETF بیت کوین

نکته ای که وجود دارد این است که ما اینجا یک محدوده خیلی مهم در قیمت 35000 هزار تا را داریم که قیمت بیت کوین بعد از رسیدن به این نقطه یک بازگشتی را از این ناحیه تجربه کرد. پس این نقطه می تواند برای ما به عنوان یک مقاومت خیلی مهم عمل کند و ما باید ببینیم که در تایم فریم های پایین تر نسبت به آن چه واکنشی را می توانیم در هفته های آینده نشان دهیم. از طرف دیگر، 35000 هزار دلار از نظر روانی نیز می تواند یک محدوده خیلی مهم برای معامله گرها باشد، چون یک عدد رندی محسوب می شود و بیت کوین با عبور از این ناحیه می تواند به قیمت های بالاتری برسد.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/08/03

ارزسنجی های عزیز سلام وققتون بخیر؛ امیدواریم هرجا که هستید حالتون عالی و هفته معاملاتی خوبی را پشت سر گذاشته باشید. ما دوباره با یک تحلیل هفتگی ارز دیجیتال  در خدمت شما هستیم و می خواهیم با همدیگه بررسی کنیم و ببینیم که ارزهای دیجیتال در هفته ای که گذشت چه حرکت هایی را انجام دادند و در هفته آینده ممکن است چه تغییرات قیمتی در ارزهای دیجیتال به وجود بیاد و سیگنال ارز دیجیتال این هفته چیست؟
هفته قبل یکی از هفته های خوب در بازار ارزهای دیجیتال است که یک کندل صعودی را توانستیم که ثبت کنیم. در تحلیل امروزمون قراره که دلیل این رشد شارپ قیمت بیت کوین را با همدیگه بررسی کنیم و ببینیم که این حرکت صعودی تا کجا قراره ادامه دار باشه، آیا الان فرصت خوبی است که بیت کوین بخریم و تارگت های احتمالی که بیت کوین می تواند در هفته های آینده به آنها برسد، کجا هستند و چگونه می توانیم که در هفته های آینده از رمز ارز بیت کوین و کلا بازار کریپتوکارنسی ها سود خودمان را دریافت کنیم.

تایید ETF بیت کوین شرکت بلک راک

یکی از اخبار مهمی که این هفته منتشر شد و تاثیر قابل توجهی روی قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال گذاشت، خبر مربوط به تایید ETF بیت کوین شرکت بلک راک است. در ادامه این خبر را به طور کامل بررسی می کنیم و به شما می گوییم که این خبر چه تاثیری بر قیمت بیت کوین گذاشته است.
این هفته ما مارکت خیلی هیجانی را داشتیم که دلیل اصلی این موضوع اخبار مثبت متعددی است که درباره ETF یا همان صندوق قابل معامله بیت کوین داشت منتشر میشد. این هفته ما یک خبری را داشتیم، درباره اینکه صندوق ETF بیت کوین که مربوط به شرکت بلک راک است، بالاخره داره لیست می شود و با اسم IBTC آمدند و آن را لیست کردند. بنابراین، می توانیم انتظار داشته باشیم که در هفته های آینده اخبار مثبت زیادی درباره ETF بیت کوین منتشر شوند و اگر هم یادتان باشد، تحلیل های ما را در این مدت دنبال کرده باشید، ما تقریبا از اواسط بهار امسال داشتیم درباره ETFهای بیت کوین صحبت می کردیم و می گفتیم که تایید این صندوق باعث می شود تا قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند.
همین خبر به تنهایی باعث شد تا ما یک رشد قیمتی خیلی خوب را برای ارز دیجیتال بیت کوین(Bitcoin) تجربه کنیم. هفته گذشته ما سطح مهمی که در ناحیه 30 تا 31 هزار تا داشتیم و به عنوان یک محدوده خیلی مهم از آن یاد کرده بودیم، شکستیم و توانستیم که به سمت بالا یک حرکت صعودی خیلی قوی را انجام بدیم. همچنین اگر یادتان باشد، ما هفته گذشته طبق بررسی هایی که انجام دادیم، گفتیم که اینجا یک خط روندی روی خط RSI ما وجود دارد و در صورتی که از سمت بالا شکسته بشه، ما می توانیم شاهد یک حرکت صعودی در بازار باشیم و یک سیگنال خرید خیلی خوب را می توانیم اینجا ببینیم و معامله پرسودی انجام دهیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/08/03

تحلیل هفتگی

امروز سوم آبان ماه 1402 است و یک هفته معاملات خوبی را در بازار ارزهای دیجیتال پشت سر گذاشتیم و رمز ارز بیت کوین موفق شد که یه رشد قیمتی خیلی خوبی را تجربه کند و به سطح 34 هزار دلار برسد و بتونه که این سطح را به سمت بالا بشکند و توی هفته ای که پشت سر گذاشتیم، همانطور که گفتیم، قیمت بیت کوین تونسته که تقریبا یه رشد 15 یا 17 درصدی را تجربه کند.
اگر نمودار بیت کوین را در تایم فریم هفتگی مشاهده کنیم، می بینیم که کندل این هفتمون یک کندل سبز و قدرتمند است. بیت کوین در این هفته توانست رشد قیمتی خیلی خوبی را تجربه کند و تریدرها سود زیادی کسب کنند. اکنون بیت کوین با مقاومت 35 هزار دلاری روبرو است. در صورتی که بیت کوین بتواند مقاومت 35 هزار دلاری پیش روی خودش را با کندل قدرتمندی به سمت بالا بشکند، می تواند به سمت قیمت های بالاتر نیز حرکت کند. 

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/07/26

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتون بخیر، امیدواریم هرجا که هستین حالتون عالی باشه و هفته معاملاتی خیلی خوبی رو پشت سر گذاشته باشین. یبار دیگه با تحلیل هفتگی ارز دیجیتال کنار شما هستیم و قراره که ببینیم در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، چه اتفاق هایی رخ دادن، چه اخباری منتشر شدن و هر کدوم از اون ها هم چه تاثیری رو تونستن که روی بازار ارزهای دیجیتال و صرافی ارز ددیجیتال داشته باشن. همچنین قراره که با همدیگه قیمت بیت کوین رو بررسی کنیم و شاخص های مهم بازار رو با هم بررسی کنیم و ببینیم که در هفته های آینده بیت کوین می تونه که چجوری می تونه حرکت خودش رو انجام بده.
خبر اشتباهی مربوط به ETF بیت کوین

مهم ترین خبر این هفته ما در مورد موضوعی هست که خیلی وفته در موردش صحبت می کنیم و اون ETF بیت کوین هست. همونطور که می دونین، کمپانی های سرمایه گذاری بزرگی در سراسر دنیا اومدن و برای ایجاد ETF های اسپات بیت کوین درخواست دادن، مخصوصا در کشور آمریکا که این مسئله یکی از موضوعات داغ در بازار ارزهای دیجیتال هست که بهش توجه زیادی میشه. ولی نکته ای که وجود داره این هست که خبری که ما در روزهای قبل داشتیم، یه خبر اشتباهی بود و همین هم باعث شد که ما یک رشد شارپ و به همون نسبت هم رشدی رو در بازار ارزهای دیجیتال تجربه کنیم.
تامین مالی حماس از طریق رمز ارزها برای جنگ با اسرائیل
 
همونطور که می دونین، در دو هفته گذشته جنگی بین کشور حماس و کشور اسرائیل رخ داده و در واقع طبق بررسی هایی که امروز انجام دادیم، متوجه شدیم که بخشی از منابعی که مربوط به تامین مالی گروهک حماس بوده، با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال انجام بده و یه سری شایعه هایی در این باره به وجود اومده. طبق بررسی های انجام شده، مشخص شد که برخی از ولت ها به این گروهک نسبت داده شدن و بر اساس بررسی هایی که روی این ولت ها انجام شده، معلوم شده که بیشترین دارایی هایی که در این ولت ها وجود دارن، شامل بیت کوین، اتریوم، تتر و.... هست که برای انجام مبادلات بانکی و مالیشون مورد استفاده قرار می گیرن.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/07/26

نوبت این رسیده تا نمودار قیمت بیت کوین رو باز کنیم و با انجام تحلیلی ببینیم که وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته چجوری بوده و چه رفتاری رو می تونه در هفته های آینده داشته باشه. همچنین متوجه میشیم که ارزهای دیجیتال چه واکنش هایی رو نسبت به اتفاقات اخیر داشتن. در تایم فریم هفتگی، کندل هفتگی ما تا حدودی میشه گفت که اون قدرت فروشنده ها رو از دست داد و یه حرکتی رو به سمت بالا در روزهای پایانی خودش انجام داد و باعث شد که شدوی بلندی از سمت این کندل وجود داشته باشه.

تحلیل هفتگی 1402-07--26

از طرف دیگه، از اول این هفته و به لطف این خبری که گفتیم فیک بود و در مورد ETF بیت کوین توسط کوین تلگراف منتشر شده بود، باعث شد که یه رشدی رو تا این محدوده تجربه کنیم. در تایم فریم روزانه، همونطور که می بینین، یه حرکت صعودی نسبتا خوبی انجام شده و شدوی بلندی هم مربوط به 3 روز قبل هست که مربوط به همون خبر اشتباه ETF بیت کوین هست که توسط کارمندان کوین تلگراف منتشر شده بود.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/07/19

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتون بخیر، امیدواریم هرجا که هستین حالتون عالی و معامله هاتون پرسود باشه، هر چند که این هفته یه هفته پرتنشی بود و قراره که امروز به طور مفصل در مورد اتفاقاتی اقتصادی که در هفته قبل افتادن و این هفته رو مهم کردن، صحبت کنیم و ببینیم که این قضایا چه تاثیری رو می تونن در بازار ارزهای دیجیتال و خرید ارز دیجیتال داشته باشن. همچنین در مورد جنگ اسرائیل هم می خواهیم باهم صحبت کنیم و ببنیم که چجوری می تونه جهت حرکت بازار ارزهای دیجیتال رو تغییر بده.

تاثیر جنگ اسرائیل در بازار رمز ارزها

اولین و مهم ترین خبری که ما این هفته داریم، خب جنگی هست که بین نیروهای اسرائیل و حماس شکل گرفته و در واقع باعث شد که تا خاورمیانه ناامن بشه. اینجا در واقع اومده و یه بررسی  و تاثیری که جنگ می تونه روی بازار ارزهای دیجیتال داشته باشه انجام داده و نشون میده که ترس توی بازار وجود داره، سرمایه گذاران نگران هستن از اینکه قراره چه اتفاقی بیفته، هرچند که قیمت خود بیت کوین خیلی تاثیری رو از این رویداد ندید و خیلی نوسان خاصی رو انجام نداد و بیشتر در یه باکس رنجی نوسان داشت. 
ولی خب علاوه بر بیت کوین که یه دارایی روسی محسوب میشه، آلت کوین ها ریزش خیلی شدیدتری رو در این هفته تجربه کردن. از طرفی هم دارایی هایی مثل طلا و نفت که در واقع جزو دارایی های فیزیکی ما هستن، با یه گپ قیمتی این هفته رو شروع کردن. طلا تقریبا یه گپ 1200 دلار زده و برای نفت هم می تونیم بگیم این گپ وجود داره و گپ حدودا 2 درصدی دیده میشه براش.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/07/19

بیایین یه نگاه تکنیکالی هم به ارز دیجیتال بیت کوین داشته باشیم و ببینیم که عملکرد بیت کوین در هفته هایی که پشت سر گذاشتیم چجوری بوده و در هفته های بعد چه رفتاری رو می تونه از خودش نشون بده. همونطور که در نمودار بیت کوین هم مشاهده می کنین، یه ساختار الگوی کندلی ستاره شبانگاهی شکل گرفته که می تونه بهمون نشون بده که قیمت بیت کوین ممکنه ریزش کنه. 
هرچند که هفته قبل ما کندلی که داشتیم، یه کندل دوجی شکل بود که داشت اینجا بهمون قدرت برابر خریداران و فروشنده ها رو نشون میداد و کندل بعدی صعودی هستش و ما می تونیم قدرت خریدارها رو توش ببینیم رو به طور کامل اومده و سرکوب کرده و اجازه نداده که خریدارها اینجا بتونن عملکرد درستی رو داشته باشن. از طرف دیگه کندلی هم که امروز ثبت کردیم و 4 روز به بسته شدنش باقی مونده و هنوز جا داره که ریزش بیشتری رو داشته باشه و تغییر جهت بده، باقی مونده و توی همین مدت زمان کوتاهی که داشته، حرکت نسبتا شارپی رو به سمت پایین تجربه کرده و ریزش سنگینی رو اینجا تونستیم که داشته باشیم

یادتون نره که ما هنوز داخل این باکس رنج قرار گرفتیم و 2 بار برخورد رو به سقف این کانال داشتیم و و دوبار هم به کف اون برخوررد کردیم، ولی نقطه ای که وجود داره این هست که اینبار توی برخورد سومی که ما داشتیم اومدیم و از میدلاین پایین داریم به سمت پایین ریجکت میشیم. پس این داره بهمون نشون میده که خریدارها دیگه قدرت کافی رو ندارن که بتونن قیمت رو پایین بکشن و مجددا ما بتونیم سقف کانال رو ببینیم.

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/07/12

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال؛ آیا می خواهین بدونین در هفته ای که گذشت چه اتفاقاتی در بازار رمز ارزها افتادن؟ چرا قیمت رمز ارزها تغییر کرده؟ آیا قیمت بیت کوین می تونه در هفته آینده رشد قیمتی رو تجربه کنه؟ چرا قیمت بیت کوین در هفته ای که گذشت ریزشی بود؟ چه خبرهای مهمی درباره بازار ارزهای دیجیتال منتشر شد؟

در این ویدیو سعی می کنیم تا ابتدا از نظر تحلیل فاندامنتال بازار ارزهای دیجیتال رو بررسی کنیم و اتفاق هایی که رخ دادن و اخبارهای مرتبط با ارزهای دیجیتالی که منتشر شدن رو تجزیه و تحلیل کنیم. سپس از نظر تکنیکالی بازار کریپتو رو بررسی می کنیم تا ببینیم قیمت بیت کوین چه تغییراتی رو تجربه کرده. در ادامه همراه ما باشین. همچنین اگه هنوز کانال یوتیوب ما رو دنبال نکردین، پیشنهاد می کنیم تا عضو این کانال ما بشین تا از ویدیوهای رایگان برخوردار بشین.

راه اندازی ETF فیوچرز اتریوم

همونطور که در ویدیوی تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال هم گفتیم، مهم ترین خبری که ما این هفته داشتیم، این بود که قرار شده شرکتی به اسمValkyries اولین ETF فیوچرز اتریوم خودش رو عرضه کنه و باهاش موافقت کردن و از 4 روز پیش تونسته تا فعالیت خودش رو شروع کرده. یعنی از ابتدای این هفته معاملاتی، ETF فیوچرز اتریوم فعالیت خودش رو آغاز کرده و جزو اولین صندوق هایی هست که برای اتریوم به شکل اختصاصی به وجود اومده و خب این در واقع به ما نشون میده که کم کم باید آماده ورود سرمایه گذارهای جدید به حوزه ارزهای دیجیتال مخصوصا برای ارزهای برتر مثل بیت کوین و اتریوم باشیم و احتمالا در روزهای آینده هم تاثیر این خبر روی بازار رمز ارزها رو ببینیم.

اظهار نظر رابرت کیوساکی درباره عرضه CBDC

یکی دیگه از خبرهای مهم در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال در هفته گذشته منتشر شده، خبری مربوط به اظهارات رابرت کیوساکی، نویسنده مشهور جنجالی شد و خیلی از افراد و تحلیلگران داشتن دربارش صحبت می کردن. طبق ادعای رابرت کیوساکی، در صورتی که CBDCها بیان و به بازار ارزهای دیجیتال عرضه بشن، بیت کوین و سایر رمز ارزها بی ارزش میشن و دیگه اون ارزشی که در حال حاضر دارن رو نخواهن داشت و به همین خاطر هم اومده به دنبال کننده های خودش توی پلتفرم X پیشنهاد کرده تا دارایی های خودشون رو به CBDC تبدیل کنند، سعی کنند روی چیزهای امن تر سرمایه گذاریشون رو انجام بدن و توی آینده اظهار کرده که با اومدن این CBDCها حتی طلا، نقره و بیت کوین هم ممکنه کل ارزش خودشون رو از دست بدن.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/07/12

در این بخش از تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال نوبتش رسیده تا به تحلیل تکنیکال بیت کوین بپردازیم. در ماه قبل ما یه کندل نسبتا خوبی رو بستیم و بعد از کندل شارپی که به سمت پایین حرکت کرده بودیم، کندل خیلی خوبی محسوب میشه و نشون دهنده این هست که روند بازار ارزهای دیجیتال داره کم کم تغییر می کنه که دقیقا در محدوده 24 هزارتا این اتفاق افتاد و شاهد تغییر روند شدیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/07/12

از طرف دیگه، کندلی که این ماه داره تشکیل میشه، با اینکه هنوز 27 روز ازش باقی مونده، تقریبا میشه گفت از نزدیکی های خط روند صعودی که از سقف 66 هزار تا رسمش کردیم، ریجکت خورده و داره به سمت پایین حرکت می کنه. چون در تایم فریم ماهانه هستیم و خب نوسان های اینجا بیشتر هستن، نمیشه این خط روند رو دقیق رسم کرد و اگه کمی تغییرش بدیم، می بینیم که دقیقا بهش برخوردار کردیم و انتظار میره به سمت پایین حرکت کنیم. بنابراین، باید انتظار ریزش قیمت رو داشته باشین.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/07/06

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتون بخیر، امیدواریم که حالتون عالی باشه و هفته معاملاتی خیلی پرسودی رو با دریافت سیگنال ارز دیجیتال و همیار تریدر ارزسنج هم پشت سر گذاشته باشین. به رسم همیشگی خودمون قراره که امروز یه تحلیلی رو در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم و این حوزه رو بررسی کنیم و ببینیم که آخرین اخبار و اتفاق هایی که در بازار رمز ارزها اتفاق افتاده چه چیزهایی بودن و در نهایت هم سراغ چارت قیمتی بیت کوین و شاخص های مهم بازار بریم و یه دیدگاه تحلیلی و آموزشی رو نسبت به اون ها داشته باشیم. ولی قبل از اینکه بخواهیم تحلیل هفتگی ارز دیجیتال رو شروع کنیم، اگه هنوز هم کانال یوتیوب ما رو سابسکرایب نکردین، پیشنهاد می کنیم که عضو کانال یوتیوب ما بشین.

انجام بیش از 3 میلیون تراکنش در شیباریوم!

این هفته خبرهای خیلی زیادی وجود نداشت، ولی یکی از مهم ترین خبرهایی که داشتیم، مربوط به ارز دیجیتال شیبا و پلتفرم شیباریوم بود که به تازگی ازش رونمایی کردن. الان طبق تیتری که این خبر داره، شیباریوم منفجر شده و بیشتر از 3 میلیون تراکنش روی اون ثبت شده که یه نشونه خیلی مهم برای این هست که شیبا اینو می تونه در واقع آینده خیلی خوبی رو داشته باشه و می تونه توی آینده هم افراد زیادی رو جذب خودش کنه. 

مخصوصا که همین الان که 3 میلیون تراکنش روی این شبکه ثبت شده، همچنان ما توی بازار نزولی هستیم، نتونستیم که وارد بولران بشیم و خیلی از افراد حتی از بازار خارج شدن و اگه خب ما بولران رو شروع کنیم، قطعا رمز ارز شیبا و پلتفرم شیباریوم قراره که جایگاه خیلی بهتری رو در بازار ارزهای دیجیتال به دست بیارن. ولی نکته ای که هست اینه که شیباریوم خوش یه بلاک چین لایه دوم در شبکه اتریوم هست و قراره که یه سری ابزارها و پلتفرم های مختلفی مثل صرافی ها، سواپ ها، بریج ها و... رو ارائه بده.

پشتیبانی Google Cloud از 11 شبکه بلاک چینی

پشتیبانی Google Cloud از 11 شبکه بلاک چینی

خبرهای خیلی مثبتی در مورد پذیرش فناوری بلاک چین به گوش میرسه. بهتره بدونین Google Cloud که یکی از بزرگ ترین سرویس های ابری دنیا هست و در واقع به کاربران خودش اجازه میده که اطلاعات خودشون رو در یه فضای ابری در یه سرور اختصاصی ذخیره کنند، اعلام کرده که قراره برای انجام دادن بعضی از تراکنش ها و مدیریت های خودش بیاد و از 11 تا شبکه بلاک چینی مختلف استفاده کنه. 

در واقع طبق آخرین خبری که در مورد Google Cloud منتشر شد این هست که اومدن و 11 تا شبکه بلاک چینی مثل پالیگان، آوالانچ، آربیتروم، کرونوس، فانتوم، نییر، آپتیمیس، پولکادات و.... رو برای انجام دادن یه سری آنالیزها و یه سری محاسبات برای داده های خودش پذیرفته و قراره که از اون ها استفاده کنه.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/07/06

اما اگه بخواهیم از نظر تکنیکال هم بازار ارزهای دیجیتال رو بررسی کنیم، خب کندل ماهانمون فقط 3 روز و 17 ساعت ازش باقی مونده و اگه بتونه به همین شکل کندل رو ببنده، در واقع داره تصمیمی رو بین خریدارها و فروشنده ها نشون میده و اعلام می کنه که قدرت یکسانی رو در بازار به وجود میارن. از طرف دیگه، کندل ماه قبل ما تونسته بود که SMA 7 ما رو بشکنه و بعد از اون احتمال ریزش وجود داره. مثل اتفاقی که قبلا در بازار ارزهای دیجیتال افتاده و وقتی که ما بعد از مدتی میاییم و SMA رو می شکنیم، این یه حرکت شارپ نزولی به سمت پایین در ماه های آینده می تونیم که انتظار داشته باشیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/07/05

به طور کلی اگه که به همین شکل کندل ماهانه بسته بشه، ما نمی تونیم خیلی درباره اون صحبت کنیم و اطلاعات خیلی زیادی رو نمی تونه که اختیار ما بذاره. از طرف دیگه ما یه تحلیلی رو برای تایم فریم بالاتر بیت کوین قبلا انجام داده بودیم، یه خط روندی بود که خب در حال حاضر چیزی حدود 2253 روز هست که بالای اون قرار گرفتیم، تایم خیلی طولانی هست، چیزی حدود 74 ماه هست که بالای این خط روند قرار گرفتیم و هر بار هم که بهش برخورد کردیم، یه واکنش خیلی خوبی رو تونستیم نسبت بهش داشته باشیم.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/06/29

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتون بخیر، امیدواریم هر جا که هستین حالتون عالی و جیبتون پرپول باشه. امروز قراره که بعد از دو هفته بازار ارزهای دیجیتال رو با همدیگه بررسی کنیم و ببینیم که در دو هفته ای که پشت سر گذاشتیم چه اتفاق های مهمی افتادن، قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال چه تغییراتی رو داشتن و چه نوسان هایی رو کردن و با همدیگه یه سری بررسی ها و تحلیل هایی رو روی مارکت داشته باشیم. پس تا وقت رو تلف نکردیم بریم خبرها و رویدادهای مهم این هفته، ولی قبلش حتما کانال یوتیوبی ارزسنج رو سابسکرایب کنین تا شما هم بتونین از ویدیوهای آموزش ارز دیجیتال و تحلیل های هفتگی ما نهایت استفاده رو ببرین.

کاهش قابل توجه کاربران سولانا(Solana)

اولین خبر ما مربوط به ارز دیجیتال سولانا(Solana) هست. بهتره بدونین ارز سولانا در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، طبق آماری که به دستمون رسیده و بر اساس داده های آنچین، تعداد کاربرهای خودش رو به طور قابل توجهی از دست داده و تعداد کاربرهایی که در حال حاضر دارن از این شبکه استفاده می کنند به پایین ترین لول خودش در دو سال گذشته رسیده و خب این می تونه که نشون دهنده یه سری مشکلات توی شبکه سولانا باشه و باعث بشه که مقدار اون TVL داخل این شبکه کاهش پیدا کنه و مشکلاتی رو واسه پلتفرم های سولانا به وجود بیاره که پشت بند این خبر و دقیقا چند روز بعد از اون خبری در مورد مشکلات و بحران هایی که واسه پروژه هایی که روی شبکه سولانا بودن منتشر شد و توی این خبر اومده بود که به دلیل کاهش مقدار TVL خیلی از اون ها با مشکلات بزرگی مواجه شدن و دیگه نمی تونن که بعضی از کارهای خودشون رو انجام بدن. 

هک شدن صرافی کوینکس(CoinEx)

هک شدن صرافی کوینکس

مهم ترین خبری که این هفته داشتیم و باعث ترس کاربران ایرانی هم شده بود، هک شدن صرافی کوینکس(CoinEx) بود. صرافی کوینکس در حال حاضر یکی از معدود پلتفرم هایی هستش که با ما ایرانی ها کاملا سازگار هست و مشکلاتی مثل تحریم هایی که علیه ما وجود دارن نداره و از طرفی هم حجم زیادی از سرمایه گذاران ایرانی که در حوزه ارزهای دیجیتال فعالیت می کنند، از این صرافی واسه انجام دادن معاملات خودشون استفاده می کردن و خب در واقع میشه گفت که بیشتر کاربران صرافی کوینکس در حال حاضر ایرانی ها هستن، ولی خب اخیرا یه هک گسترده ای توی این صرافی انجام شد که همین هم باعث ایجاد یه سری نگرانی ها برای ما ایرانی ها شد و باعث شد که خیلی از افراد حتی سعی کنند که سرمایه خودشون رو از این پلتفرم خارج کنند.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/06/29

اگه بخواهیم از نظر تکنیکالی هم بررسی رو روی بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم، می تونیم بگیم که ما همچنان داریم روی خط روند اصلی خودمون حرکتی رو انجام میدیم و یه محدوده حمایتی خیلی مهم توی محدوده 25800 تا 24300 تا داریم که در واقع همین ناحیه هم باعث شده که در حال حاضر قیمت بیت کوین این بالا بمونه. اگه این ناحیه رو از دست بدیم، خب ناحیه نسبتا مهمی از طرفی هم ناحیه بزرگی محسوب میشه.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

اینجا تقریبا یه منطقه 6 درصدی واسه ما هست که خیلی مهمه و در صورتی که ما این ناحیه رو از دست بدیم، به احتمال خیلی زیاد بتونیم که بیاییم این خط روند رو ببنیم و حالا بعد از اون به سمت بالا احتمالا یه حرکتی رو داشته باشیم. چون هر بار برخوردی که ما با این ناحیه داشتیم، می تونیم ببینیم که خب یه حرکت صعودی نسبتا خوبی مارکت تونسته که انجام بده و ممکنه اینجا هم دوباره این موضوع تکرار بشه. 

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/06/16

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتون بخیر، امیدواریم حالتون عالی و معامله هاتون پرسود باشه. ما با یه تحلیل هفتگی دیگه در خدمت شما هستیم تا وضعیت بازار رمز ارزها رو در هفته ای که گذشت بررسی کنیم و ببینیم که قیمت ارزهای دیجیتال در این هفته دچار چه تغییر و تحولاتی قرار گرفتن. همچنین در این ویدیوی تحلیل هفتگی بهتون می گیم که چه رویدادهایی در هفته گذشته اتفاق افتاده و تاثیر اون ها روی قیمت رمز ارزها و انواع صرافی ارز دیجیتال چجوری بوده. در ادامه همراه ما باشین تا بدونین قیمت ارزهای دیجیتال در آینده چجوری میشه.

تعویق تصمیم گیری کمیسیون بورس آمریکا درباره ETF اسپات بیت کوین

یکی از مهم ترین اخباری که در هفته گذشته منتشر شد و باعث شد تا قیمت رمز ارزها کاهش پیدا کنند، این هست که کمیسیون بورس آمریکا تصمیم گیری در مورد هر ETF7 اسپات ارز دیجیتال بیت کوین رو به تعویق انداخته. یا بهتره بگیم که کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده که واسه بررسی تغییر قانون پیشنهاد واسه صدور مجوز راه اندازی ETFهای اسپات بیت کوین به وقت زیادی نیاز داره. 

بر اساس اطلاعیه های منتشر شده، بررسی درخواست بیت وایز به 16 اکتبر، بلک راک، ون اک، وایزاورجین، ویزدم تری و اینسکو به 17 اکتبر و والکری به 19 اکتبر موکول شده. با توجه به اینکه درخواست های قبلی این شرکت ها واسه عرضه ETF اسپات بیت کوین توسط کمیسیون بورس رد شده، معلوم نیست که آیا این نهاد نظارتی بعد از رسیدن به مهلت های مقرر جدید تصمیم های خودش رو دوباره به تعویق بندازه یا نه!

تسلیم سرمایه گذاران کوتاه مدت بیت کوین

داده های منتشر شده توسط سایت گلس نود نشون میده که معامله گران و سرمایه گذاران کوتاه مدت، ولت هایی که بیت کوین رو واسه کمتر از 155 روز نگهداری می کنند، دوباره تسلیم فشار فروش شدن و تقریبا 20 هزار بیت کوین رو با ضرر به صرافی ها می فرستن. این چهارمین دوره در سال جاری هست که سرمایه گذاران کوتاه مدت تحت فشار بازار تسلیم میشن. این تسلیم مستمر باعث بیشتر شدن واگرایی در پویایی عرضه بین سرمایه گذاران کوتاه مدت و بلند مدت میشه که تاثیر چشمگیری بر روند آینده بازار رمز ارزها می ذاره.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/06/16

در ادامه این تحلیل هفتگیمون، می خواهیم از نظر تکنیکال هم ارز دیجیتال بیت کوین و بازار رمز ارزها رو بررسی کنیم. خب ما در تایم فریم هفتگی یه خط روندی رو داریم که در حال حاضر بیشتر از 2248 روز هست که بالای اون تونستیم که خودمون رو نگه داریم و خب در واقع این بهمون نشون میده که خط روند چقدر می تونه واسه ما مفید باشه. بارها بهش واکنش نشون دادیم و تونستیم یه حرکتی رو به سمت بالا انجام بدیم و خب به همین دلیل هم اهمیت خیلی بالایی رو این خط روند از نظر تکنیکال واسه ما داره.

حتی در اون ریزشی که ما به خاطر ویروس کرونا هم داشتیم، می تونیم ببینیم که دقیقا از روی خط روند تونسته که در واقع بدنه کندل خودش رو تشکیل بده و از اینجا تونسته که به سمت بالا یه حرکتی رو داشته باشه. در حال حاضر ما خب بالای این خط روند هستیم و انتظار داریم که توی برخوردی که می تونه بهش داشته باشه، بتونه یه حرکتی رو به سمت بالا انجام بده. در حال حاضر هم یه محدوده تقریبی 25700 تا 24900 یه ناحیه حمایتی خیلی مهم هم داریم.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/06/08

همراه های عزیز آکادمی ارزسنج سلام وقتتون بخیر، با یه تحلیل هفتگی ارز دیجیتال دیگه در خدمت شما هستیم و می خواهیم تا وضعیت کلی بازار رمز ارزها و ارز دیجیتال بیت کوین رو با همدیگه بررسی کنیم و ببینیم که مارکت در این هفته چه روندی رو داشت و چه رویدادها و اخبار مهمی منتشر شدن که باعث شده تا قیمت رمز ارزها افت و خیز زیادی رو تجربه کنند. بر همون اساس هم انواع سیگنال ارز دیجیتال در بازار صادر شدند. در ادامه همراه ما باشین.

ابتدا وضعیت بازار ارزهای دیجیتال رو از نظر بنیادی یا فاندامنتالی بررسی می کنیم تا ببینیم حواشی بازار این هفته چه چیزهایی بودن، سپس با همدیگه سراغ نمودار قیمت بیت کوین میریم تا با همدیگه نگاهی به الگوهای تشکیل شده در این نمودار بندازیم.

پیروزی گری اسکیل در دادگاه و رشد قیمت بیت کوین

یکی از مهم ترین اخباری که این هفته منتشر شد و باعث رشد چشمگیری قیمت بیت کوین شد، مربوط به پیروزی گری اسکیل در دادگاه هست. همونطور که در ویدیوی تحلیل هفتگی ارز دیجیتال هم گفتیم، با پیروزی شرکت ارز دیجیتال گری اسکیل، بازار رمز ارزها روند رو به رشدی رو شروع کرد. قیمت ارز دیجیتال بیت کوین با جهش 7 درصدی به بالاترین سطح 18142 دلار رسید و در حال حاضر ارزش بازار رمز ارزها با 6 درصد افزایش، 1.15 تریلیون دلار ارزش داره. در سایر نقاط بازار هم اتریوم تا سقف 1740 دلار معامله شد و ارزش اون در 24 ساعت گذشته 5 درصد افزایش پیدا کرد. همه 10 آلت کوین برتر در زمان ضبط این ویدیو رو به رشد هستن.

طبقه بندی اولین ETF بیت کوین اروپا به عنوان صندوق سرمایه گذاری!

با توجه به داده های منتشر شده توسط بلومبرگ، شرکت مدیریت دارایی ژاکوبی، ETF اسپات ارز دیجیتال بیت کوین خودش رو به عنوان یه صندوق ماده 8 طبقه بندی کرده. صندوق هایی که تحت ماده 8 مقررات افشای مالی پایدار اروپا دسته بندی میشن، اون هایی هستن که چارچوب های زیست محیطی یا اجتماعی رو ترویج می کنند. این صندوق که در 15 اوت در بورس اوراق بهادار آمستردام عرضه شد، اولین ETF بیت کوین هست که در اروپا معامله میشه. بر اساس این گزارش، مارتین بدنال مدیر عامل ژاکوبی با استناد به سرمایه گذاری های جزئی این ETF در حوزه انرژی های تجدیدپذیر، این صندوق رو به صورت کامل زیست محیطی می خونه.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/06/08

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/06/08

اگه بخواهیم از نظر تکنیکال هم یه بررسی رو واسه ارز دیجیتال بیت کوین داشته باشیم، همونطور که می بینین کندل این ماهمون یک روز و 18 ساعت ازش باقی مونده. اینجا می بینیم که نسبتا شدویی رو به سمت پایین ثبت کرده و تونسته که خودش رو در حال حاضر بالای 27140 که منطقه مهمی توی تایم فریم ماهانه برای ما محسوب میشه، خودش رو ثابت نگه داره. 

از طرف دیگه هم همونطور که می بینین در حال حاضر در واقع زیر این SMA 7 من قرار گرفته و اگه خب بتونه بالای اون بیاد، در واقع خطر ریزش قیمت بیت کوین واسه ما کمتر میشه و احتمالا ماه آینده هم بالای این SMA خودمون باشیم، ولی خب اگه کندل ما زیر SMA 7 بسته بشه، ممکنه در واقع توی ماه آینده یه ریزشی رو تجربه کنیم. چون این SMA 7 ما در این ناحیه خیلی مهمه و می تونیم ببینیم که هر بار زیر این خط میاییم و کندلی زیر اون بسته میشه، یه ریزش یه اصلاح قیمتی رو تجربه می کنیم.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/06/01

کاربران عزیز آکادمی ارزسنج سلام؛ وقتتون بخیر امیدواریم حالتون عالی و معامله هاتون پرسود باشه. ما امروز دوباره با یه تحلیل هفتگی ارز دیجیتال در خدمت شما هستیم تا بازار رمز ارزها رو از نظر فاندامنتال و تکنیکال تجزیه و تحلیل کنیم و ببینیم که در هفته گذشته چه رویدادها و اتفاقی رخ داده و این اتفاقات چه تاثیر در قیمت ارزهای دیجیتال داشتن. ابتدا اخبار مهم این هفته رو بررسی می کنیم و بعدا بیت کوین رو از نظر تکنیکالی بررسی می کنیم.

یکی از مهم ترین اخباری که این هفته در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال منتشر شد، درخواست امپاورد فاندز واسه راه اندازی ETF 3 فیوچرز ارز دیجیتال بیت کوین هست. بهتره بدونین این شرکت مدیریت دارایی درخواست کرده که این ETF ها با اسم برندهای آرک اینوست و 21 شیرز در بازار عرضه بشن. با این وجود، این دو شرکت فقط نقش مشاوران فرعی این صندوق ها را رو بازی می کنند.

توجه داشته باشین که ETF فیوچرز بیت کوین آرک 21 شیرز اکثرا در معاملات آتی رمز ارز بیت کوین بورس کالای شیکاگو سرمایه گذاری می کنه. این ETF همچنین به عنوان صندوق زیربنایی در دو ETF دیگه عمل می کنه. امپاورد فاندز یکی از شرکت های زیرمجموعه آلفا آرکیتکت که با اسم تجاری ایی ای ادوایزرز کار می کنه، مشاور اصلی این صندوق های سرمایه گذاری بیت کوین میشه.

90 درصد سرمایه گذاران بیت کوین در ضرر هستند!

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط سایت گلس نود میشه فهمید که بعد از ریزش اخیر بازار رمز ارزها، 88.3 درصد از عرضه ای که به وسیله سرمایه گذاران و معامله گران کوتاه مدت یا ولت هایی که کمتر از 155 روز بیت کوین نگه می دارن، در حال حاضر در ضرر تحقق نیافته به سر می برن. نکته قابل توجه این هست که از 2.56 میلیون بیت کوینی که در اختیار این دسته از معامله گران هست، تقریبا 2.26 میلیون بیت کوین از قیمت فعلی بازار بالاتر خریده شدن. همچنین ایلان سولوت که یکی از مدیران قسمت ارزهای دیجیتال در مارکس سلوشنز در این مورد تاکید کرده که ضرر تحقق نیافته تقریبا 90 درصد از تریدرهای کوتاه مدت یکی از مشکلات مهم در بازار هست.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

اما بریم سراغ تحلیل تکنیکال بیت کوین! در تایم فریم هفتگی همونطور که می بینین، کندلی که هفته قبل بسته شد، دقیقا زیر SMA 7.25 قرار گرفت و خب این نشون میده که بازار ارزهای دیجیتال قراره که یه حالت ریزشی رو داشته باشه، ولی نکته مهم این هست که خب ما بعد از اینکه هر کندل بلندی رو که در تایم فریم هفتگی ثبت می کنیم، در واقع بعد از اون می بینیم که قیمت بیت کوین یه حالت رنجی رو پیدا می کنه و یه مدت استراحت می کنه و بعد از اون حرکت خودش رو انجام میده.
در اینجا ها هم این موضوع وجود داره. هر وقت که ما یه کندل بلندی رو می زدیم، قیمت یه مدت رنج میزد. بنابراین، می تونیم انتظار داشته باشیم که در دو سه هفته آینده قیمت بیت کوین یه حالت رنجی رو پیدا کنه و اینجا یه سری نوسان هایی رو داشته باشه تا در نهایت این SMA ما یه حالت نزولی پیدا کنه و به قیمت بیت کوین برسه.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/05/25

ارزسنجی های عزیز سلام امیدواریم حالتون عالی و معامله هاتون پرسود باشه. ما دوباره با یه تحلیل هفتگی ارز دیجیتال دیگه اومدیم و می خواهیم با همدیگه بررسی کنیم و ببینیم که در هفته گذشته چه رویدادهایی در انواع صرافی ارز دیجیتال اتفاق افتاده و تاثیر این رویدادها در بازار رمز ارزها چجوری بوده. همچنین در ادامه این ویدیو قیمت بیت کوین و سایر رمز ارزها رو از نظر تکنیکالی بررسی می کنیم و بهتون می گیم که روند قیمتی در هفته آینده چجوری میشه!

یکی از مهم ترین اخباری که این هفته منتشر شد، این هست که اولین ETF اسپات رمز ارز بیت کوین در اروپا عرضه شده و تونست سروصدای زیادی به پا کنه. همونطور که در ویدیوی تحلیل هفتگی هم گفتیم، ژاکوبی است منیجمنت، اولین ETF اسپات بیت کوین رو در اروپا رو تقریبا 2 سال بعد از تایید اون در یورونکست آمستردام یه بازار سهام مستر در کشور هلند عرضه کرد. همچنین این صندوق به وسیله کمیسیون خدمات مالی گرنزی تنظیم و با نماد BCOIN توسط معامله گران خرید و فروش میشه.

توجه داشته باشین که ژاکوبی همچنین اعلام کرد که فیدلیتی دیجیتال استس حضانت این صندوق رو بر عهده داره و شرکت معاملاتی فلو تریدرز بازارساز اون میشه. بهتره بدونین مجوز این ETF اسپات بیت کوین در سال 2021 تایید و اجرای اون واسه سال 2022 برنامه ریزی شده بود، ولی ژاکوبی به دلیل بحران های ناشی از فروپاشی اکوسیستم ترا و ورشکستگی صرافی FTX در بازار رمز ارزها برنامه خودش رو عقب انداخته.

برای مشاهده ارزهای در حال نوسان میتوانید با استفاده از خدمات سیگنال ارز دیجیتال ارزسنج لیست آن ارزها را مشاهده و خرید و فروش کنید.

تبدیل استیبل کوین PayPal به سایر رمز ارزها!

یکی دیگه از مهم ترین اخباری که این هفته در بازار ارزهای دیجیتال منتشر شد، این هست که پی پل(PayPal) امکانتبدیل استیبل کوین خودش به رمز ارزهای دیگه رو فراهم کرد. همونطور که در ویدیوی تحلیل هفتگی ارز دیجیتال هم گفتیم، پی پل به تازگی استیبل کوین خودش رو ایجاد کرده و اعلام کرده که قابلیت جدیدی رو ارائه میده تا کاربران بتونن به صورت یکپارچه PYUSD رو به سایر دارایی های ارز دیجیتال تبدیل کنند. 

این غول پرداخت نوعی پلتفرم هاب ارز دیجیتال به وجود اورده که امکان خرید و فروش رمز ارزها و سیایر عملکردها رو به وسیله پی پل و استیبل کوین خودش فراهم می کنه. علاوه بر این، پی پل در حال بررسی امکان توسعه عملیات رمز ارزهای خودش هست، به این امید که بتونه رتبه ای در قسمت رو به رشد رمز ارزها به دست بیاره!

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/05/25

اما بیایین از نظر تکنیکال هم نگاهی رو به بازار ارزهای دیجیتال بندازیم. خب در تایم فریم ماهانه هنوز 15 روز مونده که این کندل ما بسته بشه و اطلاعات خیلی زیادی رو بهمون نمیده، ولی شکلی که فعلا داره، خیلی جالب نیست و ضعف این حرکت صعودی رو به وضوح می تونیم که اینجا ببینیم.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/05/25

علاوه بر این، در تایم فریم هفتگی، اگه یادتون باشه ما هفته قبل در مورد یه سناریوی ریزشی صحبت کردیم و گفتیم که اینجا یه خط روندی رو داریم که از خیلی وقت پیش هست(بیشتر از 300 هفته) و ما در واقع بالای این خط روند قرار گرفتیم و خب این احتمال وجود داره که دوباره بیاییم و این خط روند رو یبار دیگه بخواهیم که تستش کنیم. از طرف دیگه، در اندیکاتور RSI ما می تونیم اینجا یه واگرایی رو به شکل واضح مشاهده کنیم. یه واگرایی منفی داریم و خب با توجه به اینکه اندیکاتور ما روی سقف های قیمتی پایین تری تشکیل میشه، می تونیم بگیم که احتمال ریزش وجود داره، مگه اینکه حرکت RSI ما بتونه که باید بالای خط و تثبیتی بده.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/05/18

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال؛ به ویدیوی تحلیلی این هفتمون خوش اومدین. قراره که در این ویدیوی آموزشی تحلیلی با همدیگه بازار ارزهای دیجیتال رو از نظر فاندامنتال و تکنیکال بررسی کنیم و ببنیم که قیمت در هفته آینده چه رفتاری رو می تونه که از خودش نشون بده و چجوری می تونیم که از این رفتار به سود خودمون استفاده کنیم. قبل از هر چیزی سراغ اخبارها و اتفاق هایی میریم که این هفته در بازار ارزهای دیجیتال سر و صدای بیشتری رو داشتن و بعدا از نظر قیمتی چارت بیت کوین و شاخص های مهم بازار رو با همدیگه بررسی می کنیم. 

اگه یادتون باشه، هفته قبل سازمان SEC اعلام کرده بود که صرافی هایی که داخل کشور آمریکا فعالیت دارن، همه توکن ها و ارزهایی که لیست می کنن و اون ها رو به فروش می رسونن رو حذف کنند و فقط از بیت کوین پشتیبانی کنند. بعد از این خبر یه سری واکنش هایی نسبت به خبر منتشر شد. اولین واکنش هم مربوط به صرافی ارز دیجیتال کوین بیس(Coinbase) بود که اعلام کرده بود که ارزهای ریپل(XRP) و لایت کوین(LTC) رو به لیست معاملاتی خودش اضافی کرده و قراره که این رمز ارزها از این به بعد این خرید و فروش بشن.

بعد از اینکه ریپل تونست در دادگاهی که بر علیه خودش توسط سازمان SEC داشت پیروز بشه، همچنان می بینیم که هنوز هم برخی از صرافی ها دارن ازش حمایت می کنند و اون رو دوباره به لیست معاملاتی خودشون اضافی می کنند تا کاربران بتونن که اون رو خرید و فروش کنند.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/05/18

خبر بعدی که در مورد ارز دیجیتال ریپل(XRP) وجود داره این هست که صرافی Bitstamp که یکی از بزرگ ترین صرافی های در اروپا هست، در حال حاضر قرار شده که از ریپل پشتیبانی کنه. البته تا قبل از این هم از این رمز ارز پشتیبانی می کرد و خب همونطور که می دونین بعد از اینکه این دادگاهی که علیه ریپل وجود داشت، پیروز شد خیلی از صرافی ها مثل کوین بیس، کراکن و بیت استمپ اولین صرافی هایی بودن که ریپل رو دوباره به لیست معاملاتی خودشون برگردوندن و طبق این اطلاعیه ای که منتشر شده، ظاهرا کمپانی که پشت ارز ریپل هستش، بخشی از این صرافی رو تونسته که خریداری کنه و سرمایه گذاری انجام بده.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/05/18

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/05/18

برای اینکه بازار ارزهای دیجیتال رو بررسی کنیم، همونطور که در تصویر بالا هم می بینین، کندل ماهانه ماه قبلمون قرمز رنگ بسته شده و کندل این هفتمون هم با وجود اینکه 23 روز مونده که بسته بشه در حال حاضر سبز رنگ هست و خب اطلاعات خیلی زیادی رو نمی تونیم که از اون به دست بیاریم. در تایم فریم هفتگی هم کندل این هفتمون با وجود اینکه 4 روز مونده که بسته بشه، تونسته حرکت مثبت خیلی خوبی رو انجام بده و اگه بتونه این شدوی خودش رو که وجود داره پر کنه و بتونه دو تا کندل قبلی رو هم اینگالف کنه، می تونیم انتظار یه حرکت خیلی خوبی رو در هفته های آینده در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/05/11

ارزسنجی های عزیز سلام؛ امیدواریم هرجا که باشین حالتون عالی و معامله هاتون پرسود باشه. یه هفته هم از بازار ارزهای دیجیتال گذشت و ما شاهد بالا و پایین رفتن قیمت ارزهای دیجیتال بودیم. این هفته ما از نظر خبری، یه هفته ای نسبتا پرتلاطمی داشتیم. از نظر قیمتی هم بازار ارزهای دیجیتال به جز اون حرکتی که دیروز اتفاق افتاد، کلا وارد یه محدود رنجی شده بود و مثل همیشه قیمت بیت کوین داشت در یه محدوده مشخصی نوسان می کرد.

در این ویدیوی تحلیل هفتگی ارز دیجیتال قراره یه نگاه تحلیلی آموزشی رو به بازار ارزهای دیجیتال داشته باشیم و ببینیم که در هفته آینده مارکت چه حرکتی رو می تونه انجام بده، حمایت ها و مقاومت های قیمتی ما کجا هستن و چه واکنشی رو باید نسبت به بازار از خودمون نشون بدیم.

افزایش 25 واحدی نرخ بهره آمریکا

اولین خبری که ما در این هفته داشتیم، مربوط به چهارشنبه هفته قبل هست که نرخ بهره آمریکا اعلام شد و خب همونطور که می دونین، نرخ بهره آمریکا تاثیر قابل توجهی رو می تونه روی شاخص های مختلف داشته باشه. در این خبر و طی آخرین تصمیمی که در واقع فدرال رزرو برای نرخ بهره گرفته بود، تصمیم گرفتن که دوباره 25 واحد بیان و این نرخ بهره رو افزایش بدن تا بتونن تورم رو بیشتر از قبل تحت کنترل خودشون در بیارن. البته بدونین که توی چند ماه گذشته نرخ تورم آمریکا از 8 درصد به 3 درصد رسیده و این پیشرفت خیلی خوبی هست، ولی همچنان قصد دارن تا نرخ بهره رو به زیر 2 درصد برسونن. به همین دلیل هم هست که همچنان ما شاهد این هستیم که نرخ بهره رو دارن افزایش میدن.

اگه بخواهیم واکنش بیت کوین رو نسبت به این افزایش نرخ بهره بررسی کنیم، ما یه روند صعودی رو داشتیم قبل از این خبر و خب با توجه به اون انتظاری که میرفت و با توجه به اون دیدگاهی که توی تریدرها داشتیم، همه انتظار داشتن که دوباره این شاخص افزایش پیدا کنه و این اتفاق هم افتاد و به همین دلیل هم قبل از اینکه این خبر منتشر بشه، بازار یه حالت رنجی رو پیدا کرد و بعدا ریزش قابل توجهی رو تجربه کرد.

تتر 1.6 میلیارد دلار بیت کوین در اختیار دارد!

همونطور که در ویدیوی تحلیل هفتگی ارز دیجیتال هم گفتیم، تتر در روز دوشنبه گزارش سه ماهه خودش رو منتشر کرد. تتر گزارش داد که دارای ذخایر مازاد 3.3 میلیارد دلاری بوده که 850 میلیون دلار نسبت به سه ماه گذشته افزایش پیدا کرده. همچنین تتر تقریبا 85 درصد از سرمایه گذاری ها رو به صورت نقد یا معادل های نقدی نگهداری می کنه. این شرکت همچنین گزارش داده که سود عملیاتی اون از سه ماه گذشته بیشتر از یک میلیارد دلار هست که نشون دهنده افزایش 30 درصدی نسبت به 3 ماه گذشته هست. توجه داشته باشین که گزارش حسابرسی حدود 1.6 میلیارد دلار بیت کوین رو نشون داده که نسبت به 1.5 میلیارد دلاری که چند ماه پیش گزارش شده بود، کمی افزایش پیدا کرده.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/05/11

اما بریم سراغ تحلیل بیت کوین! بهتره بدونین در تایم فریم ماهانه، همونطور که می بینین کندل ما بسته شده. این کندل نوعی کندل نزولی بود و قدرت نسبتا خوبی رو هم داشت، ولی اگه بخواهیم این کندل رو با بقیه کندل هایی که اینجا هستن، مقایسه کنیم، مثل این کندل نزولی که داشتیم، می تونیم بگیم که در واقع یه کندل نسبتا کوچیکی هست و از نظر مقدار حرکتی که انجام میده. مثلا کندلی که ما اینجا داشتیم، تقریبا 30 درصد از حرکت رو بهمون نشون میده ولی خب این کندلمون حدودا 10 درصد حرکت کرده و انتظار میره که رشد قابل توجهی رو تجربه کنه. از اونجایی که کندل ماهانه به رنگ سبز بسته شده، پیش بینی میشه تا قیمت بیت کوین صعود کنه.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/05/04

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتون بخیر، امیدواریم هر جا که هستین حالتون عالی و جیبتون هم پر پول باشه. با یه تحلیل هفتیگی در مباحث آموزش ارز دیجیتال در خدمتتون هستیم و قراره که یه نگاهی رو به اتفاقات و اخبار هفته گذشته داشته باشیم و بعدش هم سراغ نمودار بیت کوین بریم.
در این ویدیوی تحلیلی قراره که شرایط بازار ارزهای دیجیتال رو از نظر تکنیکالی بررسی کنیم و با توجه به اون انتظاراتی که درباره ریزش قیمت بیت کوین داشتیم و این اتفاق هم افتاد، قراره که تارگت های قیمتی، حمایت ها و مقاومت های قیمتی جدید بیت کوین رو با هم دیگه پیدا کنیم.

اعتراض مسئولان سازمان SEC نسبت به رای دادگاه

اولین خبر ما مربوط به شرکت ریپل و رمز ارز XRP هست. همونطور که می دونین طی دو سه هفته اخیر درباره این ارز دیجیتال زیاد صحبت کردیم. این ارز بالاخره بعد از چند سال تونسته بود که در دادگاهش بر علیه SEC پیروز بشه و خب همین هم باعث شد که یه پامپ قیمتی 100 درصدی رو داشته باشه. یعنی توی یه شب قیمتش یهویی دو برابر شد و مسیر حرکتی خودش رو که دو سال بود نتونسته طی کنه، در یه شب تونست که اون رو طی کنه و قیمتش افزایش پیدا کرد. همین موضوع هم باعث شد تا جامعه کریپتوکارنسی خیلی خوشحال باشن، بتونن سود زیادی از ریپل بگیرن. از طرف دیگه هم پیروز شدنش نمادی برای پیروز شدن شبکه های غیرمتمرکز به سیستم متمرکز هست.

ولی خبر این هفتمون به خاطر ادعایی هست که طرفداران این پروژه رو حسابی نگران کرده. ظاهرا مسئولان SEC از رای دادگاهشون راضی نبودن و به همین دلیل می خوان تا نسبت به اون اعتراض کنند تا شاید بتونن حکمش رو تغییر بدن. ولی وکلای ریپل در پاسخ به این ادعا گفتن که حتی اگه SEC بخواد همچین اعتراضی رو هم بده دو سال طول می کشه. از طرفی هم تیم ارز دیجیتال ریپل کاملا به خودشون مطمئن هستن و حتی اگه این اتفاق هم بیفته، اعتقاد دارن که دوباره در دادگاه پیروز بشن.

تحلیل هفتگی ارز دیجیتال 1402/05/04

یکی دیگه از مهم ترین خبرهای این هفتمون هم مربوط به شبکه اجتماعی توییتر و مالک اون یعنی آقای ایلان ماسک هست. ظاهرا بعد از جنگ شبکه های اجتماعی که بین توییتر و تریدز به وجود اومد و آقای ماسک و مارک زاکبرگ مقابل هم قرار گرفتن، ایلان ماسک تصمیم گرفت تا یه شبکه اجتماعی یا سوپر اپلیکیشن رو واسه خودش بسازه. به همین دلیل هم نماد توییتر رو در همین چند روز گذشته به علامت X تغییر داده و گفته که می خواد یه اپلیکیشن کاربردی تر رو به اسم x به وجود بیاره.

واکنش های زیادی هم نسبت به این اتفاق وجود داشت که حتی چانگ پنگ ژائو هم نسبت به این خبر واکنش نشون داد و لوگوی بایننس رو به شکل X در اورده بود و یه شوخی رو با آقای ایلان ماسک کرده بود. ولی نکته خیلی مهمی که وجود داره، علاقه ای هست که آقای ماسک به ارز دیجیتال دوج کوین داره و همین هم باعث شد که یه سری حرف و حدیث هایی در مورد ارز دوج کوین در این شبکه به وجود بیاد. از طرفی هم ایلان ماسک در بخش لوکیشن صفحه خودش در توییتر اومده و توی بخش لوکیشنش، در واقع علامت X رو به همراه کلمه D اینجا قرار داده. همین علامت D هم باعث شد تا خیلیا این شایعه رو به وجود بیارن که توکن پرداختی این برنامه قراره که دوج کوین باشه.

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/05/04

تحلیل تکنیکال بیت کوین 1402/05/04

قیمت ارز دیجیتال بیت کوین بعد از این مدت زمان طولانی که داشته یه باکس قرمز خودش نوسان می کرد، تونست تا این باکس رو بکشنه و یه اصلاح قیمتی رو داشته باشیم. در تایم فریم ماهانه ما می تونیم بگیم که اینجا ما دو تا سقف خیلی مهم رو داشتیم که مربوط به کندل های دو سه ماه پیش هستن و در حال حاضر هم بر روی اون نقطه قرار داره. این نقطه برای ما در تایم فریم ماهانه اهمیت خیلی زیادی رو داره و بهتره که قیمت بالاتر از این نقطه بسته بشه. چون باعث میشه که ما همچنان بتونیم در مورد صعود قیمت صحبت کنیم.

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/04/28

ارزسنجی های عزیز سلام، ما اومدیم با یه تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال جدید! امیدواریم این ویدیو واسه شما مفید باشه و بتونین روند ارزهای دیجیتال رو برای هفته آینده بدونین و معاملات خودتون رو در جهت روند بازار انجام بدین تا سود کسب کنین.

ارزهای دیجیتال تغییرات قیمتی زیادی دارن و همیشه با نوساناتی همراه هستن. تریدرها واسه اینکه بتونن از این نوسانات قیمتی سود به دست بیارن، باید همواره بازار رمزارزها رو تحلیل کنند. همچنین بعضی از افراد به دلیل عدم آشنایی با تحلیل تکنیکال دوست دارن تا ویدیوهای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال رو مشاهده کنند. به همین دلیل ما می خواهیم در این ویدیوی، بازار ارزهای دیجیتال رو از نظر تکنیکالی و فاندامنتالی تحلیل کنیم.

تحلیل فاندامنتال ارزهای دیجیتال

روش های مختلفی برای تحلیل بازار رمزارزها وجود داره که یکی از اون ها تحلیل فاندامنتال هست. ما نمی تونیم بگیم کدوم روش تحلیل بهتر هست، چون باید واسه تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، از سه مدل تحلیل تکنیکال، فاندامنتال و سنتیمنتال استفاده بشه. ما در بخش اول ویدیوی تحلیل هفتگی هم سعی کردیم تا بازار رمزارزها رو از نظر فاندامنتال تحلیل کنیم و اخبارها و رویدادهای مهم بازار رو بررسی کنیم. برخی از اتفاقاتی که هفته گذشته در بازار ارزهای دیجیتال رخ داده و تاثیرات زیادی بر قیمت رمزارزها داشتن، به شرح زیر هستن:

کمیسیون بورس آمریکا درخواست ETF بیت کوین والکری را پذیرفت!

همونطور که در ویدیوی تحلیل هفتگی ارز دیجیتال هم گفتیم، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا بعد از تایید بررسی درخواست های صندوق های سرمایه گذاری یا ETF اسپات بیت کوین بلک راک، فیدلیتی، ویزدم بری، ون اک و اینوسکو گلکسی از پذیرش درخواست واکلری اینوستمنتس خبر داد. توجه داشته باشین که این شرکت ماه گذشته با اصلاح پیشنهاد خود اعلم کرد که مثل بلک راک قصد داره تا صندوق خودش رو نزدک عرضه کنه. به نظر میاد که کمیسیون بورس و اوراق بهادار به صورت فعال درگیر ارزیابی تعدادی از درخواست های ETF اسپات بیت کوین جدید هست.

میزان حجم معاملات ریپل از بیت کوین پیشی گرفت!

جالب اینجاست که بدونین رویدادهای اخیر بازار رمزارزها باعث تغییرات مهمی شده. با پیروزی ارز دیجیتال ریپل در دادگاه بر علیه کمیسیون بورس ایالات متحده آمریکا، باعث شده تا حجم معاملات این توکن از بیت کوین هم سبقت گرفت. اطلاعات به دست اومده از کوین مارکت کپ نشون میده که ریپل از پنجشنبه تقریبا 25 میلیارد دلار حجم معاملات ثبت شده که عدد چشمگیری هست.

در حال حاضر بر اساس اعلام شرکت آماری کایکو، ارز دیجیتال ریپل از نظر میزان حجم معامله شده از بیت کوین هم جلو رفت و 21 درصد از کل حجم مبادله بازار رمزارزها متعلق به ریپل هست. واسه مقایسه، رتبه بعدی بیت کوین با 20 درصد و سپس اتریوم با 8 درصد هست. نکته قابل توجه این هست که 51 درصد باقی مونده هم متعلق به سایر ارزهای دیجیتال هست.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در ادامه تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال، بیت کوین رو از نظر تکنیکالی تحلیل می کنیم. همونطور که می بینین در حال حاضر کندل ماهانه ارز دیجیتال بیت کوین قرمز رنگ هست و حرکت قوی رو میشه گفت به سمت پایین داریم انجام میدیم. هرچند که مقدار حجم معاملاتی اون به شدت پایین هست و هنوز 12 روز مونده تا این کندل بسته بشه و در حال حاضر محدوده 30500 تا برای ما ناحیه خیلی مهمی محسوب میشه در تایم فریم ماهانه و تا زمانی که نتونیم در بالای این ناحیه یه کندل خوبی رو ببینیم و بالای این محدوده کلوزی رو انجام بدیم، نمی تونیم انتظار رشد بیشتر قیمت بیت کوین رو داشته باشیم.

در تایم فریم هفتگی هم همونطور که می بینین، کندل هفتگی بیت کوین نشون میده که در حال حاضر قدرت خریداران کمی بیشتر شده. همچنین در ناحیه 29600 تا هم فروشنده ها موفق شدن قیمت رو پایین بکشن، ولی خب خریداران قدرت بیشتری رو اعمال کردن و در حال حاضر روی محدوده تقریبی 30 هزار تا هستیم. این محدوده برای ما خیلی مهمه و باید منتظر باشیم و ببینیم زیر اون تثبیتی رو میدیم یا نه!

تحلیل هفتیگی ارز دیجیتال 1402/04/22

ارزسنجی های عزیز سلام؛ با یه تحلیل هفتگی ارز دیجیتال دیگه در خدمت شما هستیم! اینبار هم مثل دفعه های گذشته، ما به بررسی اخبار و رویدادهای مهم بازار پرداختیم و سپس با تجزیه و تحلیل نمودار بیت کوین، روند بازار رو برای هفته های آینده پیش بینی کردیم. با مشاهده این ویدیوی می فهمین که در هفته بعد قیمت بیت کوین ممکنه به کدوم سمت حرکت کنه و استراتژی های معاملات بهتری رو در اختیار بگیرین.

در بخش اول تحلیل هفتگی به بررسی اخبار و رویدادهای مهم بازار کریپتو می پردازیم تا بهتر متوجه بشین که چرا قیمت رمزارزها در هفته ای که گذشت دچار نوسانات یا تغییرات قیمتی شده:

تغییر موضع رییس سابق SEC نسبت به تصویب ETF بیت کوین

همونطور که در ویدیوی تحلیل هفتگی ارز دیجیتال هم گفتیم، جی کلایتون، رییس سابق سازمان بورس آمریکا در مصاحبه جدیدش با رسانه CNBC دیدگاه خودش رو در مورد نحوه تنظیم مقررات مربوط به صندوق های ETF بیت کوین به اشتراک گذاشت و به تغییرات چشمگیری که در بازار رمزارزها نسبت به زمان خدمت اون رخ داده، اشاره کرد. این شخص در مورد روزهای اولیه بیت کوین گفت:

بیت کوین یه بازار جهانی بدون ارزش بود که فقط سرمایه گذاران کوچیک در حال استفاده از اون بودن و هیچ شباهتی به هسته بازارهای مالی نداشت!

جی کلایتون همچنین گفت که اول ها به دلیل نگرانی های مربوط به پولشویی و تلاش واسه دستکاری بازار رمزارزها نسبت به بیت کوین شک داشت. با این وجود، کلایتون در حال پیشرفت های قابل توجه بیت کوین به خصوص در حوزه سرمایه گذاری نهادی رو تحسین می کنه.

خرید سنگین بیت کوین توسط نهنگ ها ادامه دارد!

خرید سنگین بیت کوین توسط نهنگ ها ادامه دارد!

با وجود رکود نسبی قیمت ارز دیجیتال بیت کوین در محدوده 30 هزار تا 31 هزار دلار، نهنگ های این رمزارز از تاریخ 17 ژوئن تقریبا مبلغی بالغ بر 2.14 میلیارد دلار بیت کوین خریداری کردن. این سرمایه گذاران تقریبا 13.02 میلیون بیت کوین در کیف پول هاشون دارن که معادل 391 میلیارد دلار هست. این پروتکل تحلیلی همچنین پیش بینی کرده که نهنگ های بیت کوین در سه هفته گذشته 71 هزار بیت کوین دیگه هم خریدن.

بیشتر شدن اعتماد در بین سرمایه گذاران می تونه به وسیله برخی از عوامل که به تازگی در حوزه رمزارزها رخ دادهف تقویت بشه. واسه اولین بار، بزرگ ترین شرکت مدیرین دنیا، بلک راک(BlackRock) واسه راه اندازی یه ETF اسپات بیت کوین در آمریکا درخواست داد. این شرکت با در اختیار داشتن 575 محصول مورد تایید سازمان SEC در طی سال های گذشته یه رکود برجسته در این زمینه داره.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

اگه بخواهیم از نظر تکنیکال یه بررسی رو بر روی بازار داشته باشیم، خب توی تایم فریم ماهانه یچیزی نزدیک به 20 روز هنوز باقی مونده تا کندلمون بسته بشه. ولی خب نکته مهمی که اینجا وجود داره، این هست که SMA 25 ما داره کم کم به خط صاف تبدیل میشه و اگه که این اتفاق رخ بده و بتونه یه خط صاف رو تشکیل بده، برای ما یه مقاومت مهم رو به وجود میاره که شاید شکستن اون به این راحتی ها امکان پذیر نباشه. 
البته ممکنه که توی تایم فریم های پایین تر ما یه نفوذی رو توی اون داشته باشیم و حتی بتونیم بالای اون ناحیه یه سری کندل هایی رو ببینیم که اونجا بسته میشن. ولی ما در تایم فریم ماهانه ما انتظار داریم اگه این SMA ما به یک خط صاف تبدیل شد و ما بهش رسیدیم، حتی اگه به سمت بالا هم حرکت کنیم، احتمالش که کندل ماهانمون بالای اون بسته بشه کمه و احتمالا اون حرکتی که به سمت بالا داشتیم، به صورت یه شدو باشه.

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1402/04/15

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال(1402/04/15)؛ آیا می خواهین بدونین در هفته گذشته چه اتفاقاتی در بازار فروش و خرید ارز دیجیتال افتاده؟ به نظر شما چرا رمزارزها این هفته نوسانات قیمتی زیادی تجربه کردن؟ چه اخبار و رویدادهایی باعث این نوسانات شد؟ شما روند بیت کوین رو واسه هفته آینده چجوری پیش بینی می کنین؟ به نظر شما بیت کوین می تونه به روند صعودی خودش ادامه بده؟

ما در این ویدیو با یه تحلیل هفتگی دیگه در خدمت شما هستیم تا وضعیت ارزهای دیجیتال رو تجزیه و تحلیل کنیم و روند بازار رو پیش بینی کنیم. ابتدا با بخش تحلیل فاندامنتال بازار رمزارزها در خدمتتون هستیم تا بدونین چه اخبار و رویدادهایی در بازار اتفاق افتاده. در ادامه همراه ما باشین!

درخواست بلک راک برای ایجاد ETF اسپات بیت کوین

همونطور که در ویدیوی تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال هم گفتیم، بلک راک(BlackRock) بزرگ ترین شرکت مدیریت دارایی های دنیا، بعد از هشدار و درخواست قبلی خودش توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار، دوباره به منظور راه اندازی برنامه ETF بیت کوین درخواست داد.

جالب اینجاست که بدونین مجموعه نزدک دوباره پیشنهادی واسه راه اندازی و ایجاد صندوق قابل معامله ارز دیجیتال بیت کوین یا ETF با همکاری بزرگ ترین شرکت مدیریت دارایی جهان یعنی بلک راک و صرافی پیشرو رمزارزهای ایالات متحده، کوین بیس ارائه کرده. در صورت تایید این ETF اولین مورد از نوع خودش در آمریکا محسوب میشه. قبلا هم کمیسیون بورس و اوراق بهادار به مجموعه نزدک و بورس اختیار معامله شیکاگو گفته بود که درخواست های ETF به اندازه کافی شفاف و کامل نیست.

رشد 25 درصدی حجم قراردادهای باز بیت کوین بعد از درخواست بلک راک

داده های به دست اومده از سایت گلس نود نشون میده که حجم قراردادهای باز فیوچرز بیت کوین در بورس کالای شیکاگو به 2.98 میلیارد دلار، بالاترین حد خودش از مارس 2022 رسیده. همچنین حجم قراردادهای باز بیت کوین در صرافی ها مشتقات هم به بالاترین حد سالانه خودش افزایش پیدا کرده. بر اساس این اطلاعات، طی یه دوره 2 هفته ای تقریبا 3 میلیارد دلار به بازار فیوچرز بیت کوین تزریق شده که ارزش اون رو از 11.4 میلیارد دلار به 14.4 میلیارد رسونده که این رشد بعد از درخواست بلک راک برای راه اندازی ETF اسپات بیت کوین خودش شروع شد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

اگه بخواهیم از نظر تکنیکال، وضعیت ارز دیجیتال بیت کوین رو بررسی کنیم، اولین نکته ای که باید در تایم فریم هفتگی نظر ما رو به خودش جلب می کنه، سه تا شدوی بلندی هستن که ما درنمودار بیت کوین تایم فریم هفتگی مشاهده می کنیم. این شدوها نشون میدن که قیمت بیت کوین چند بار از این ناحیه به سمت پایین ریجکت کرده و اینجا رو به عنوان یه ناحیه مهم نشون میده و فروشنده ها دوست ندارن تا این ناحیه رو از دست بدن.

در این ناحیه ما کلی معامله های فروش داشتیم، برای همین هم هر بار قیمت بیت کوین به این سطح رسیده، این معامله های فروش فعال شدن و یه فشار فروش برای بازار به وجود اومده که قیمت بیت کوین به سمت پایین ریجکتی رو داشته باشه و افرادی که اینجا موقعیت های فروش خودشون رو باز کردن، الان با توجه به اینکه قیمت به مراتب پایین تر از این ناحیه هستش، در حال حاضر توی سود هستن.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.

نظرات کاربران در مورد تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال (آپدیت 23-12-1402)

  1. مسعود عدالت (1401/01/01)

    فوق العاده مفید و تخصصی بود ممنون

  1. Dealit (1401/04/03)

    لطفا این تحلیل ها رو یکم جلو چشم تر بذارید داخل سایت ، چون وقتی تحلیل هفتگی رو هر هفته میذارید خیلی سخت میشه پیداش کرد و از آپدیتش مطلع شد. سپاس

    1. پشتیبان (1401/04/03)

      چشم

  1. Dealit (1401/04/19)

    عالی

    1. پشتیبان (1401/04/19)

      خرسندیم که رضایت شما را بدست آورده ایم

  1. علی (1401/06/13)

    واقعا مشخصه خیلی زحمت کشیدین برای این تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال. دمتون گرم

  1. احمدی (1401/08/30)

    تحلیل هاتون خیلی عالی بودن بازم ادامه نمیدید؟

  1. سهرابی (1401/09/01)

    الان جدیدا کدوم تحلیل تو بازار کاربردی تره؟ اسمارت مانی خوبه؟

  1. بیگ زاده (1401/09/02)

    الان تو این بازار بهترین تحلیل فاندامنتال هستش فقط

  1. کویری (1401/09/03)

    فاندامنتال فقط تنهایی جواب نمیده باید مجموعه اون ها رو بلد باشی

  1. نسرین (1401/09/05)

    آذر ماه تریدر ها یه سود خوب میکنن ولی خب دی ماه با ریزشش حال میگیره

  1. مولود (1401/09/07)

    تا اسفند ماه همین رنج هست بعد میان مدت یه رشد می‌کنن امابیت سقف جدید نمیزنه و دوباره ریزشی هست تا 2024شروع روند صعودی برای سقف جدید تا سال 2025 دوست عزیز بس خودتو خسته نکن

  1. مسعودی (1401/09/08)

    بازار کرپیتو دوباره قربانی گرفت؛ صرافی بلاک‌فای اعلام ورشکستگی کرد

  1. مسعودی (1401/09/08)

    بازار کرپیتو دوباره قربانی گرفت؛ صرافی بلاک‌فای اعلام ورشکستگی کرد

  1. کوثر (1401/09/12)

    10000 دلار معادل 370.000.000 تومان این ده هزار دلار معادل یک ماه حقوق یک آدم نیمه متخصص در آمریکاست. عجب اقتصادی داریم

  1. حمیدی (1401/09/13)

    باور می کنین که نام کاربری iran@ در تلگرام با قیمت ۴میلیارد تومان فروخته شده

  1. محمد رضا (1401/09/14)

    مارکت کپ بازار ارزهای دیجیتال در حال رشده. بره بالای یک تیلیارد دلار میشه امیدوار شد به رشد

  1. sevda (1401/09/15)

    یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های جهانی، Standard Chartered می‌گوید، یکی از سناریوهای «غافل‌گیر کننده» سقوط بیشتر بیت‌کوین در حدود 70% و افت به 5 هزار دلار در سال 2023 است که ممکن است باعث شود مارکت بازارها «زیر قیمت‌» ارزش گذاری شوند.

  1. صالحی (1401/09/16)

    من تو این دو سال همه ی راه هارو رفتم تو این بازار.تنها راه حلش فقط هولدر بودنه بخصوص تو کشور ما که تو دو ماه دلار سی درصد رفت روش یعنی ارزم بیاد پایین باز دلار نمیزاره شما ضرر کنید خرید فروش و فیوچرز فقط اعصابت و بهم میریزه و ارامشتو ازت میگیره.

  1. محمودی (1401/09/17)

    الان تا به امروز دو تریلیون دلار از بازار کریپتو بیرون رفته. فقط ۸۰ میلیارد دلارش باقی مانده همین هم داره کم میشه پس نمیتونه سقف قبلی رو بزنه.

  1. majid (1401/09/19)

    آمارهای اقتصادی امروز آمریکا خبر از رکود در سال ۲۰۲۳ میده. فدرال رزرو هم تا ۲۰۲۴ نرخ بهره را پایین نمیآره. وضعیت کریپتو با این اوضاع اقتصاد کلان به این زودی ها سروسامان نمیگیره مسیر نزولی محتمل تر از مسیر صعودی هستش.

  1. بردیا (1401/09/20)

    حجم معاملات روزانه رو نگاه کنید چند سال سابقه نداشته اینقد کاهش پیدا کنه .حتما ی خبرایی هست وقتی اینقد حجم کم شده. یا سقوط دوباره یا ...

  1. parviz (1401/09/21)

    بازار منتظر گزارش شاخص قیمت مصرف کننده و آخرین جلسه فدرال رزرو در سال جاری هستش که هر دو برای این هفته برنامه‌ریزی شده‌اند.

  1. taher (1401/09/22)

    تنها چیزیکه خوب داره میره بالا قیمت تتره که هرکی تترخریده توی سوده و هرکیم ارز خریده قطعا میره توی ضرر

  1. kamyar (1401/09/23)

    جاستین سان ۱۰۰میلیون دلار به بایننس واریز کرده. جاستین سان، بنیان‌گذار ترون، در ۲۲ آذر در توییت خود اعلام کرد که ۱۰۰میلیون دلار به بایننس واریز کرده است. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس نیز ضمن تأیید این اقدام جاستین سان، اعلام کرد که این وجه مربوط به یک قرارداد برای آوردن استیبل کوین دلاری بایننس به بلاک چین ترون بوده است.

  1. مردانی (1401/09/26)

    اخبار منتشر شده اخیر در مورد بایننس باعث وحشت سرمایه‌گذارانی شده که چند هفته پیش با اتفاق صرافی FTX روبرو شدند. اونا ترجیح میدن کوین‌های خودشون رو از بایننس خارج کنند. این باعث شده که در روز گذشته 2 میلیارد دلار دارایی از بایننس خارج بشه و همچنین Netflow بیتکوین به بیش از 40 هزار کوین برسه. تتر هم امروز اعلام کرد سیستم وام‌دهی از ذخایر خودش رو در سال 2023 متوقف می‌کنه که به نوعی پاسخی به فادهایی باشه که توسط وال استریت ژورنال پخش شد. هیچ پیش‌بینی نمیشه کرد. فقط باید تماشاچی بود و دید در نهایت این دعوای بازیگران بزرگ به کجا ختم میشه. صرافی‌های دیگه وضعیت خروج دارایی ازشون فعلا عادیه.

  1. مراد (1401/09/28)

    این چه وضعشه هر روز بلند میشی میبینی دلار رفته پول خودمون هم داره روز به روز بی ارزش میشه کشور که داره شبیه ونزوئلا میشه

  1. Gaji (1401/09/29)

    در ایام کریسمس منتظر یه ریزش دیگه تو بازار ارز دیجیتال باشید. خیلی از شرکت ها بخاطر تعطیلات آخر سال نقد می‌کنند تا یه هفته بعد از شروع ژانویه قرمز خواهد بود.

  1. خلعتی (1401/10/04)

    من بارها هشدار دادم و تذکر که سیاست انقباضی فدرال رزرو و افزایش سود اوراق قرضه از سال 2023 تا 2025 باعث رکود شدید در جهان و تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و سقوط بورس ها و بالاخص رمز ارزها خواهد شد…تا دیر نشده پولتون رو به طلا تبدیل کنید.

  1. elias (1401/10/05)

    چالش نفت و گاز ، تورم لجام گسیخته ای که بعد از جنگ جهانی سابقه نداشته ، نرخ بهره ، تهدیدات امنیتی جهانی ، هر وقت فروکش کرد همه چی تو بازار اوکی میشه ، در غیر این صورت صعود واقعی بازارهای مالی حد اقل تا پایان زمستون توهمه ، تارگتها احتمالاته و هر کسی هم ادعا کرد باور نکنید ، مهم با توجه به داده های فعلی ، روند واقعی مارکته که عاقلانه ترین کار جهت حفظ سرمایه در لانگها و نقاط مقاومتی با حداقل ریسک در مارکت حضور داشتنه

  1. مراد (1401/10/07)

    تا چند روز بخاطر تعطیلات همین طوری ریزش داریم احتیاط کنید دوستان

  1. حمیدی (1401/10/08)

    آمریکا داره وارد بحران بزرگی. میشه بارها اقتصاددان ها و ایلان ماسک هشدار دادن. این میتونه رو همه بازارهای مالی دنیا مخصوصا ارزهای دیجیتال تاثیر بزاره

  1. فریدون (1401/10/12)

    جالبه هممون میدونیم این بازار 90درصد مال باخته داره 10درصد برنده ولی همه فکر میکنیم جز اون ده درصدیم ولی دوستان اینجا هیچی برنده نمیشه خیالتون تخت در بهترین حالت به پول خودتون میرسین هیچ بازاری اندازه تورم ایران سود ده نیست جوری اجناس گران میشه که بیت کوین به گرد پاش نمیرسه

  1. فریدون (1401/10/12)

    جالبه هممون میدونیم این بازار 90درصد مال باخته داره 10درصد برنده ولی همه فکر میکنیم جز اون ده درصدیم ولی دوستان اینجا هیچی برنده نمیشه خیالتون تخت در بهترین حالت به پول خودتون میرسین هیچ بازاری اندازه تورم ایران سود ده نیست جوری اجناس گران میشه که بیت کوین به گرد پاش نمیرسه

در مورد تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال (آپدیت 23-12-1402) نظر دهید
سوال امنیتی :5+40 = ?