تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال (آپدیت 03-05-1403)

  • 11:05 1403-05-06
  • زمان مطالعه: 9 دقیقه

تحلیل هفتگی 1403/05/03

همراهان همیشگی آکادمی ارزسنج سلام، وققتون بخیر؛ امیدواریم هفته معاملاتی پرسودی را پشت سر گذاشته باشید. امروز قصد داریم به تحلیل بازار ارزهای دیجیتال  صرافی ارز دیجیتال بپردازیم و یک دیدگاه کلی را از شرایط بازار رمز ارزها در هفته های آتی در اختیارتان قرار دهیم. در ابتدا به تحلیل تکنیکال بیت کوین و شاخص های مهم میپردازیم و سپس به سراغ اتفاقات مهم و اخبار تاثیرگذار خواهیم رفت.

آغاز معاملات صندوق های ETF اتریوم

دیروز، 23 جولای 2024، خبر تایید صندوق های سرمایه گذاری اسپات اتریوم در بورس آمریکا منتشر شد و منجر به صدور سیگنال ارز دیجیتال مهمی شد. همچنین در آغاز روز معاملاتی سشن نیویورک، شاهد آغاز فعالیت این صندوق ها بودیم. تنها در 15 دقیقه ابتدایی این صندوق ها به حجم معاملاتی بیش از 100 میلیون دلار رسیدند که عدد قابل توجهی میباشد. تاثیر این حجم از ورود سرمایه را میتوان در کندل های قیمتی اتریوم و بیت کوین به شکل واضح دید. همچنین این صندوق ها موجب رشد 2.6 درصدی اتریوم در روز سه شنبه شدند.

کناره گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

یکی از مهمترین اتفاقاتی که میتواند بازار رمز ارزها را در سال های آتی تحت تاثیر قرار دهد، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در آبان ماه 1403 است. در حال حاضر کریپتوکارنسی ها به یکی از مهمترین ارکان قضاوت مردم آمریکا برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشور آن ها تبدیل شده است.
کناره گیری بایدن از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و جایگزینی کامیلا هریس، میتواند مسیر کلی انتخابات این کشور را تحت تاثیر قرار دهد. تا پیش از این دونالد ترامپ به واسطه حمایت های علنی و جنجالی خود از بازار رمز ارزها، موفق به پیشی گرفتن در نتایج نظرسنجی ها شده بود؛ ولی تغییر سیاست های کامیلا هریس در این زمینه میتواند نتایج متفاوت تری را نسبت به نظر سنجی ها رقم بزند.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

با وجود دو کندل هفتگی سبز پشت سر هم، این هفته بازار نزولی بود و شاهد اصلاح موقت قیمت بیت کوین و رمز ارزها بودیم. در تایم فریم روزانه و 4 ساعته، به طور واضح میتوان کاهش قدرت روند صعودی را دید و این موضوع میتواند اصلاح بیشتر قیمت بیت کوین را تا سطح 63500 دلار رقم بزند. همچنین خط روند نزولی که از سقف 73 هزار دلاری بیت کوین تا به الان، به عنوان مهمترین مقاومت قیمتی محسوب میشود، در محدوده 68 هزار دلار از صعود بیشتر جلوگیری کرده است. 
با برگشت قیمت Bitcoin به بالای خط میانی کانال صعودی آن، میتوان انتظار داشت که در بلند مدت و تایم فریم هفتگی، به ناحیه سقف این کانال رسید. این ماحیه تارگت قیمتی 95 تا 100 هزار دلاری را به ما نشان میدهد. البته برای تحقق این تارگت ها باید از روند نزولی در سطح 68 هزار دلار و سقف قیمتی 71700 دلار عبور کرد.

تحلیل هفتگی بازار ارزهای دیجیتال 1403/04/27

همراهان همیشگی آکادمی ارزسنج، سلام وقتتون بخیر؛ امیدواریم که حالتان عالی باشد و هفته معاملاتی پرسودی را پشت سر گذاشته باشید. طبق روال هر هفته، امروز نیز به بررسی بازار رمز ارزها و قیمت بیت کوین خواهیم پرداخت و یک تحلیل جامع را از این بازار پرنوسان ارائه خواهیم کرد. همچنین دلیل رشد قیمت بیت کوین و افزایش 15 درصدی قیمت BTC را نیز مورد بررسی قرار میدهیم.

ترور نافرجام ترامپ و افزایش محبوبیت او

در ابتدای این هفته شلیک چندین گلوله به سمت دونالد ترامپ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا و رئیس جمهور سابق این کشور، موج عظیمی از حمایت ها را به سمت او روانه کرد. ترامپ تنها با یک زخم جزئی توانست از این سوءقصد جان سالم بدر ببرد، اما این اتفاق هولناک دو کشته و دو زخمی در پی داشت. از سال 1981 که فردی به نام جان هینکلی به سمت روتالد ریگان شلیک کرد، چنین حمله مستقیمی رخ نداده بود.
عامل این ترور فردی به نام توماس کروکس بود که در همان لحظات ابتدایی از پای درآمد. به دنبال این اقدام موج جدیدی از حمایت ها از جانب افراد معروف و تاثیرگذار آغاز شد. یکی از این افراد ایلان ماسک بود که با اشتراک گذاری تصویری از دونالد ترامپ، حمایت خود را از این نامزد ریاست جمهوری اعلام کرد. بازار ارزهای دیجیتال نیز نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و از روز 12 جولای روند صعودی خود را قدرتمندتر ادامه داده است.

فروش تمامی ذخایر بیت کوین دولت آلمان

در هفته های گذشته یکی از دلایل اصلی کاهش قیمت Bitcoin و ریزش بازار ارزهای دیجیتال را فروش بیت کوین توسط دولت آلمان اعلام کردیم. این کشور با ذخایر 3 میلیارد دلاری خود موجب ایجاد یک موج ریزشی 20 درصدی برای بیت کوین شد. در روزهای گذشته اعلام شد که این دولت تمامی بیت کوین های خود را به فروش رساند.
طبق داده های درون زنجیره ای، آخرین فروش بیت کوین توسط دولت آلمان مربوط به روز دوشنبه، 12 جولای 2024، و با قیمت 62604 دلار میباشد. همچنین نشانه های بازگشت بازار و تغییر روند نیز در همین روز در بازار ارزهای دیجیتال دیده میشود. در مجموع دولت المان 50 هزار واحد BTC را در هفته های گذشته به فروش رسانده است که ارزش آن ها بیش از 3 میلیارد دلار ارزیابی میشود.

تحلیل بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین بعد از ریزش 20 درصدی که در ماه گذشته داشتیم، در دو هفتهخ گذشته صعودی شده است. قیمت بیت کوین نیز با عبور از مقاومت های بسیار مهم خود، مجددا به کانال 65 هزار دلار بازگشته است. این روند صعودی میتواند همچنان ادامه دار باشد و با توجه به کاهش فشار فروش هفته های گذشته که توسط دولت آلمان اعمال میشد، احتمال افزایش قیمت Bitcoin تا 70 هزار دلار مطرح است. 

مهمترین محدوده مقاومتی برای بیت کوین 66700 تا 67500 دلار می باشد که قبلا به عنوان یک حمایت مهم محسوب میشد. در صورت عبور از این محدوده میتوان تارگت بعدی بیت کوین را 70 تا 72 هزار دلار در نظر گرفت. حمایت های اصلی بیت کوین نیز اعداد 60700 و 65200 دلار هستند و در صورت از دست دادن این نواحی میتوان انتظار ریزش بیشتر تا سطح 56500 تا 57500 دلار را در نظر گرفت.

تحلیل هفتگی بازار ارزهای دیجیتال 1403/04/20

همراهان عزیز آکادمی ارزسنج، سلام. امیدواریم که حالتان عالی باشد و هفته معاملاتی پرسودی را پشت سر گذاشته باشید. طبق روال هفتگی قصد داریم یک تحلیل جامعو کاربردی از بازار ارزهای دیجیتال و روندهای قیمتی و خرید ارز دیجیتال آن در اختیار شما قرار دهیم؛ همچنین به بررسی مهمترین اخبار و اتفاقات تاثیرگذار بازار بپردازیم. در این تحلیل هفتگی بازار ارزهای دیجیتال در ابتدا به سراغ بیت کوین و تحلیل تکنیکال BTC میرویم و سپس به بررسی داده های فاندامنتال خواهیم پرداخت.

ادامه فروش بیت کوین توسط دولت آلمان

اگر به خاطر داشته باشید در هفته گذشته در مورد فروش بیت کوین توسط دولت آلمان صحبت کردیم که موجب افزایش روند نزولی مارکت و نفوذ به زیر محدوده قیمتی 60700 دلار شده بود. فشار فروش ایجاد شده توسط دولت آلمان به منظور پرداخت جریمه های حاصل از توقیف Bitcoin های مصادره شده از مجرمان سایبری بوده است. 
در حال حاضر دولت آلمان مالکیت 50 هزار واحد بیت کوین را به عهده دارد که به نظر میرسد بخش عمده ای از موجودی ولت های این کشور، در هفته های آتی بفروش برسند. این موضوع میتواند کاهش قیمت بیت کوین را تشدید کند.

تصمیم نهایی SEC در مورد صندوق های ETF اسپات سولانا

بعد از تجربه موفقی که شرکت های بزرگ سرمایه گذاری در زمینه صندوق های ETF اسپات بیت کوین و اتریوم داشتند، هفته گذشته شاهد ارائه درخواست برای ثبت صندوق هایی مشابه برای ارز دیجیتال SOL بودیم. این درخواست در ابتدا توسط VanEck و سپس سایر شرکت های فعال در این زمینه به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه شد.
طبق آخرین اخبار تصمیم نهایی این سازمان در رابطه با این صندوق ها در تاریخ مارچ 2025، اطلاع رسانی خواهد شد. در طول این مدت زمان 8 ماهه، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در پیش خواهیم داشت که میتواند تصمیم نهایی SEC در مورد صندوق های ETF اسپات سولانا را تحت تاثیر قرار دهد.

تحلیل تکنیکال بیت کوین

در تایم فریم هفتگی بیت کوین، کلوز کندل هفته قبل در زیر ناحیه حمایتی بسیار مهم 56500 دلار میتواند زمینه ساز ریزش بیشتر قیمت بیت کوین باشد. همچنین در تایم فریم روزانه SMA های 7، 25 و 100 روزه بیت کوین، کاملا گارد نزولی دارند و احتمالا در این تایم فریم نیز شاهد کاهش قیمت بیت کوین باشیم.

در تایم فریم 4 ساعته بیت کوین یک الگوی کف دوقلو دیده میشود که میتواند بازیابی نسبی قیمت بیت کوین را در ادامه هفته جاری نشان دهد. همچنین در این تایم فریم یک مقاومت داینامیک بسیار مهم در محدوده 59200 دلار به چشم میخورد که عبور از آن میتواند افزایش قیمت Bitcoin تا سطح 60700 دلار را به همراه داشته باشد. در حال حاضر مهمترین حمایت های قیمتی بیت کوین محدوده 50500 دلار تا 52500 دلار است که انتظار حمایت خریداران را در این سطوح داریم.

تحلیل هفتگی بازار ارزهای دیجیتال 1403/04/14

ارزسنجی های عزیز سلام؛ امیدواریم که هفته معاملاتی پرسودی را پشت سر گذاشته باشید. امروز در این تحلیل هفتگی بازار ارزهای دیجیتال به بررسی کلیت مارکت کریپتوکارنسی ها  و خرید ارز دیجیتال خواهیم پرداخت. همچنین روند قیمتی احتمالی و مهمترین سطوح حمایت و مقاومت قیمت بیت کوین (BTC) و شاخص های مهم بازار را برای هفته آتی بررسی خواهیم کرد. در انتهای این تحلیل نیز با توجه به اخبار و داده های مختلف خبری، از نظر فاندامنتال بازار رمز ارزها را مورد بررسی قرار میدهیم.

درخواست ETF سولانا توسط شرکت سرمایه گذاری VanEck

بعد از تجربه های موفق کمپانی های بزرگ سرمایه گذاری در انتشار صندوق های ETF بیت کوین و اتریوم، این بار نوبت به سولانا رسیده است. شرکت سرمایه گذاری VanEck اخیرا درخواست خود را برای انتشار صندوق ETF سولانا ارائه کرده است که انتشار رسمی این خبر موجب پامپ 10 درصدی قیمت Sol و پامپ 16 درصدی میم کوین های مطرح این شبکه شد. البته شرکت های سرمایه گذاری دیگری همچون 21 Shares هم درخواست مشابهی را ارائه کرده اند.

تاسیس صرافی ارز دیجیتال توسط شرکت سونی

شرکت Sony Groups که یک شرکت چندملیتی فعال در زمینه تکنولوژی می باشد، به تازگی و به واسطه یکی از جدیدترین زیرمجموعه های خود به نام S.BLOX قصد ورود به دنیای ارزهای دیجیتال و ترید رمز ارزها را دارد. این شرکت قبلا با نام Amber Group در حال فعالیت بود و صرافی Whalefin را مدیریت میکرد. شرکت سونی نیز قصد دارد از طریق همین صرافی به دنیای تجارت رمز ارزها قدم برداشته و در این حوزه فعالیت خود را آغاز کند.

تحلیل بیت کوین

در تایم فریم روزانه، قیمت بیت کوین به محدوده حمایتی داینامیک خود رسیده است که قبلا در ناحیه های 50300 و 57000 دلار به عنوان یک حمایت مهم عمل کرده است. شکسته شدن خط روند قیمتی بیت کوین در تایم فریم روزانه میتواند باعث ریزش بیشتر Bitcoin تا نواحی 56600 دلار و محدوده حمایتی بسیار مهم 50500 تا 52500 دلار شود. در هفته معاملاتی گذشته در مورد احتمال برگشت مجدد قیمت به بالای خط روند صعودی آن صحبت کرده بودیم که چنین چیزی اتفاق نیفتاده است. در حال حاضر بعد از تکمیل پولبک به ناحیه حمایتی شکسته شده، شاهد کاهش قیمت بیت کوین (Bitcoin) هستیم. این کاهش قیمت تا نواحی حمایتی رسم شده میتواند ادامه پیدا کند.

تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال 1403/04/07

ارزسنجی های عزیز سلام وقتتان بخیر؛ امیدواریم هرجا که باشید حالتان عالی و هفته معاملاتی پرسودی را پشت سر گذشته باشید. ما با یک تحلیل هفتگی ارزهای دیجیتال و سیگنال ارز دیجیتال دیگر در خدمت شما هستیم تا یک نگاه کلی را به بازار رمز ارزها بندازیم، جهت حرکت بیت کوین را بررسی کنیم، ببینیم هفته هایی که پشت سر گذاشتیم تا کجا قیمت بیت کوین کاهش پیدا کرده، دلیل این اتفاق چی بوده و حرکت بعدی قیمت بیت کوین را بتوانیم با یکدیگر بررسی کنیم.

انتقال 4 هزار بیت کوین به کوین بیس توسط دولت آمریکا

ما در هفته گذشته خبرهای زیادی را داشتیم، اولین خبر در دو هفته قبل بود که مربوط به فروش بیت کوین هایی بود که دولت آمریکا و دولت آلمان آنها را مصادره کرده بودند. این هفته خبری در مورد ارسال 4 هزار بیت کوین به صرافی کوین بیس توسط دولت آمریکا منتشر شد که این مسئله می تواند باعث یک فشار فروش شود، چون قطعا این پول با هدف فروش به صرافی کوین بیس انتقال داده شده است.

جبران خسارات کاربران صرافی Mt.Gox

صرافی Mt.Gox که در سال 2014 هک شده بود و یکی از اولین صرافی های حوزه رمز ارزها بود و باعث شد که خیلی از افراد ضرر کنند، امسال گفته که قرار است در ماه جولای بیاد و 140 هزار واحد بیت کوین را به سرمایه گذارهای خود برگرداند و این موضوع بعد از 10 سال با توجه به اینکه رشد قیمتی بیت کوین نیز در این سال ها قابل توجه بوده، می تواند یک فشار فروشی را به وجود بیاورد. چون خیلی از افراد که در آن دوره بیت کوین های خودشان را در این صرافی نگه می داشتند می توانستند که در حال حاضر با فروختن آنها سود خیلی خوب و چند برابری را به دست آورند.

تحلیل بیت کوین 1403/04/07

اگر بخواهیم در تایم فریم هفتگی ارز بیت کوین(BTC) را بررسی کنیم، همانطور که می بینید در حال حاضر در یک نقطه بسیار حساس قرار گرفتیم. در حرکتی که اخیرا و سه هفته اخیر برای بیت کوین دیدیم، یک روند نزولی شکل گرفته و باعث شد که قیمت بیت کوین زیر 60 هزار دلار نیز برسد. ولی این نقطه ای که در آن قرار گرفتیم، اگر در ابعاد بزرگ تر بخواهیم بررسی کنیم، دقیقا سقف قبلی ما است.

تحلیل هفتگی

ما قبلا به محدوده 59 و 60 هزار دلار که رسیدیم، یک کاهش قیمت را تجربه کردیم و بعد یک نفوذی را به این منطقه انجام دادیم و شکستی که اینجا انجام شد، خیلی اعتبار زیادی را نداشت و می توانید این را ببینید و بعد وارد یک روند نزولی شدیم و حدودا سه سال ما زیر ناحیه مقاومتی خیلی مهم قرار گرفته بودیم. در حال حاضر نیز به این محدوده رسیدیم و به این ناحیه پولبک زدیم که این می تواند پولبک دوم باشد و بعد از آن بعد از شکستن این خط روند نزولی که اینجا وجود دارد، یا خروج از این کانال نزولی که رسم کردیم، می توانیم انتظار داشته باشیم که یک حرکت به سمت بالایی اینجا برای ما شکل بگیرد و تارگت های 85 تا 100 هزار دلار را بتوانیم برای قیمت بیت کوین متصور شویم. از طرف دیگر اینجا همانطور که می بینید یک الگوی صعودی نیز برای ما به وجود آمده است.

!! همه دوره های ارزسنج را یکجا در اختیار داشته باشید !!

دوره جامع ارز دیجیتال (جادوی رمز ارزها)

20 دوره کامل در یک دوره
از ابتدایی ترین مفاهیم تا تخصصی ترین موضوعات
بیش از 130 ساعت آموزش ویدیویی در قالب 250 جلسه
برای شرکت در این دوره آموزش از لینک زیر اقدام کنید.