آغاز تجارت بیت کوین و اتریوم در بزرگترین بانک دیجیتال برزیل

آغاز تجارت بیت کوین و اتریوم در بزرگترین بانک دیجیتال برزیل
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بزرگترین بانک دیجیتال برزیل، Nubank، به زودی امکان خرید بیت کوین و اتریوم را برای کاربران خود فراهم می نماید. این بانک در 11 می اعلام کرد که مشتریان می توانند این دو ارز دیجیتال را با حداقل قیمت 1 رئال برزیل خریداری کنند. نئوبانک اظهار داشت ممکن است در آینده ارزهای دیجیتال بیشتری را به لیست خود اضافه کند.

مشتریان می توانند این دارایی ها را از حساب های موجود خریداری کنند و نیازی به افتتاح حساب های تخصصی نخواهند داشت که این اقدام ورود به بازار را آسان تر خواهد کرد و شرکت دیجیتالPaxos در راستای تسهیل این روند با نئو بانک همکاری خواهد کرد.

اپلیکیشن فین‌ تک و بانکداری برزیل نئوبانک از اواسط ماه می خدمات دیجیتال خود را با پشتیبانی شرکت دیجیتال Paxos ارائه خواهد کرد. همچنین نئوبانک بر ایجاد یکپارچگی در سیستم بانکی و در دسترس قرار دادن ارزهای دیجیتال برای کاربران جدید نیز متمرکز خواهد بود.

براساس اظهارات دیوید ولز، مدیر عامل و یکی از بنیانگذاران نئو بانک، محبوبیت ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین در حال افزایش است و می تواند اثرات متحول کننده ای بر اقتصاد منطقه داشته باشد.
نئوبانک بزرگترین بانک فین تک در آمریکای لاتین محصولات و خدمات نوآورانه زیادی را ارائه می دهد. این بانک با چندین شرکت سرمایه گذاری از جملهSequoia Capital  وBerkshire Hathaway همکاری می کند که امکان سرمایه گذاری از طریق ETF روی ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می کند.

معاملات بیت کوین و اتریوم نئوبانک با وجود بازار نزولی

اقدام نئوبانک در خصوص ایجاد امکان معاملات دیجیتال با اتریوم و بیت کوین همزمان با نوسانات شدید تمام بازارهای مالی بوده است. هم اکنون در زمان انتشار بیت کوین به زیر 27000 دلار رسیده است و اتریوم  نیز به زیر سطح 1800 دلار رسیده است.

همچنین همزمان با افت بیت کوین به زیر این سطح روانی قابل توجه، لونا نیز همراه با استیبل کوین الگوریتمی مرتبط با آنUST، افت چشمگیری داشته است. علیرغم تلاش ‌های گارد بنیاد لونا برای حفظ آن، قیمت استیبل کوین ترا از سطح 1 دلاری خود جدا شده است و به 0.20 دلار کاهش یافته است.

دو کوون، یکی از بنیانگذاران لونا، از اقدامات خود را برای تلاش و نجات اکوسیستم خبر داده است. همچنین حامیان استیبل کوین TerraUSD در تلاش برای جلب حمایت سرمایه‌ گذاران برای نجات حدود 1.5 میلیارد دلار برای تقویت توکن جمع آوری کرده اند.

با این حال اکنون زمان خوشایندی برای سرمایه ‌گذاران بازار و کسب ‌وکارهای مرتبط با محصولات و خدمات ارزهای دیجیتال نخواهد بود. از سوی دیگر استرالیا اولین صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس ارز دیجیتال استرالیا،ETF بیت کوین خود را در روز پنج شنبه، 12 می راه اندازی کرد، درست زمانی که بازار در حال رکود شدید می باشد.