آغاز معاملات ارزهای دیجیتال بزرگترین کارگزاری برزیل، XP از ماه آگوست

آغاز معاملات ارزهای دیجیتال بزرگترین کارگزاری برزیل، XP از ماه آگوست
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش رویترز، XP، بزرگترین کارگزاری برزیل از طریق پلتفرم معاملات ارز دیجیتال Xtage، از آگوست 2022 شروع به ارائه خدمات دیجیتال به کاربران خود خواهد کرد. این شرکت قرار است دسترسی به پلتفرم معاملات دیجیتال را تنها برای برخی از کاربران فراهم کند. بیت کوین و اتریوم دارایی های اولیه در دسترس خواهند بود و تا آغاز سال 2023 نیز ده ارز دیجیتال دیگر در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت.

لوکاس رابچینی، مدیر محصولات مالی بزرگترین صرافی برزیلیXP در مصاحبه ای به رویترز اظهار داشت که پلتفرم Xtage فعلا در دسترس سرمایه گذاران نهادی خواهد بود. به گفته وی، این پلتفرم در حال حاضر در دسترس کارمندان این صرافی است.

مدیر محصولات مالی بزرگترین صرافی برزیلیXP، همچنین به رویترز گفت که این شرکت قصد دارد تا ابتدای سال آینده ده ارز دیجیتال دیگر به لیست معاملات صرافی اضافه نماید. لوکاس رابچینی به رشد ارزهای دیجیتال و فن آوری خوشبین بوده و اظهار داشته است که با وجود حجم کم معاملات و تراکنش ها، جامعه دیجیتال شاهد رشد سیستماتیک و بلوغ بازار در طول زمان بوده است. وی افزود: دیدگاه بلندمدت بزرگترین صرافی دیجیتال برزیل تنها بر قیمت متمرکز نبوده و تمرکز اصلی شرکت بر رشد فن آوری بوده است.

بزرگ ترین صرافی برزیلی هم اکنون 3.6 میلیون کاربر فعال دارد و پلتفرم Xtage این صرافی برای اولین بار در ماه می سال جاری معرفی شده است. برزیل به داشتن علاقه فزاینده به ارزهای دیجیتال معروف است و بسیاری از موسسات مالی کشور و منطقه نیز خدمات خود در ارزهای دیجیتال را گسترش داده اند. برای مثال، نئوبانک برزیلی اخیرا با همکاری Paxos امکان خرید بیت کوین و اتریوم را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

گسترش ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین، به ویژه در برزیل

ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین محبوب می باشند و برزیل نیز از این قاعده مستثنی نیست. همچنین اخبار مربوط به گسترش ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین با تحولات مثبت و منفی روبرو بوده است. علاوه بر چندین موسسه مالی و بانک که در تلاش برای گسترش ارزهای دیجیتال دارند، دولت نیز در شکل ‌دهی نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال در کشور نقش مهمی داشته است.

مجلس سنای برزیل اخیرا لایحه ‌مقررات ارزهای دیجیتال را معرفی و تصویب کرده است. این لایحه، به آژانس های نظارتی اجازه می دهد تا بر عملکرد ارائه دهندگان خدمات دیجیتال نظارت نمایند. طبق لایحه؛ به احتمال زیاد بانک مرکزی برزیل بر بخش دیجیتال کشور نظارت خواهد کرد.

نکته قابل توجه این لایحه الزامات مبارزه با پولشویی است که برای بسیاری از دولت ها اهمیت یافته است. این مقررات می‌ تواند دلیل جدید افزایش سرمایه ‌گذاری در ارزهای دیجیتال در کشور باشد. همچنین این لایحه باعث اعتماد بانک ‌ها و کسب‌ وکارهایی نوپای دیجیتال خواهد شد.
 

تگ ها