آیا کاهش قیمت بیت کوین به 40 هزار دلار یک تله خرسی است؟

آیا کاهش قیمت بیت کوین به 40 هزار دلار یک تله خرسی است؟
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

به نظر می رسد، کاهش قیمت بیت کوین به 40 هزار دلار یک تله خرسی است. افت شدید قیمت بیت کوین از 44 هزار دلار، تمام شرایط سناریوی خرید را بعد از از بین رفتن سودهای اهرمی دارد. قیمت بیت کوین سرانجام در 11 دسامبر شاهد عقب نشینی قابل توجه 7 درصدی بود، چون چندین اندیکاتور سیگنال های فروش را چشمک زدند و معامله گران و تریدرها سود خودشان را ثبت کردند.
توانایی بیت کوین برای نگه داشتن بیش از 42 هزار دلار مشخص می کند که آیا این سقوط یک فرصت خرید است یا یک معکوس شدن روند را نشان می دهد.
نوسانات کوتاه مدت یا تغییر روند بزرگ؟
توجه داشته باشید، کاهش شدید قیمت بیت کوین(BTC) که در نمودار روزانه مشاهد شد، با کاهش ناگهانی 6.5 درصدی و انحلال طولانی مدت بیش از 300 میلیون دلار در سراسر بازار کریپتو مطابقت دارد. با این حال، با زوم کردن به بازه زمانی طولانی تر کندل یک روزه، این حرکت به عنوان یک اصلاح جزئی در روند صعودی گسترده تر ایجاد شده در چند ماه گذشته به نظر می رسد. علاوه بر این، شاخص قدرت نسبی به قلمرو خنثی زیر 70 عقب نشینی کرده است.
تجزیه و تحلیل هفته گذشته روند صعودی قوی ارز دیجیتال بیت کوین(BTC) را تایید کرد، با حرکت قابل توجهی که بعد از عبور قیمت از مرز 40 هزار دلار مشاهده شد. این زمینه نشان می دهد که ریزش اخیر قیمت بیت کوین می تواند یک نوسان کوتاه مدت در یک روند صعودی ادامه دار باشد تا یک روند معکوس عمومی، اگرچه اقدامات نزولی یا جانبی بیشتری را نباید برای روزهای آینده رد کرد.
به طور کلی، این واقعیت که قیمت بیت کوین به سطوح مهم نزدیک نشده است و روند صعودی اخیر به اندازه کافی قوی بوده است تا به راحتی از سطوح مقاومت جزئی پیشی بگیرد، این استدلال را تایید می کند که عمل قیمت فعلی در محدوده یک اصلاح سالم است تا یک روند نزولی!