احتمال از بین رفتن ارزش طلا با بیت کوین طبق اظهارات مایکل سیلر

احتمال از بین رفتن ارزش طلا با بیت کوین طبق اظهارات مایکل سیلر
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مایکل سیلر، مدیر عامل سابق میکرو استراتژی و مدافع بیت کوین معتقد است که بیت کوین بزودی و در طول دوران طلایی خود ارزش طلا را به صفر خواهد رساند. در مصاحبه اخیر با کیتکو، مدیر عامل سابق میکرواستراتژی پیش بینی کرده است که بیت کوین به مرور زمان طلا را از میدان خارج خواهد کرد.

همچنین مایکل سیلر معتقد است که بیت کوین به ‌عنوان یک سرمایه ‌گذاری نهادی بزودی مورد توجه سرمایه ‌گذاران و قانونگذاران بزرگ قرار خواهد گرفت. طبق پیش‌ بینی وی، احتمالا در یک سال آینده یک صندوق قابل معامله،ETF بیت ‌کوین مبتنی بر معاملات اسپات راه اندازی خواهد شد که به رونق بیشتر این دارایی کمک خواهد کرد.

براساس ادعای مایکل سیلر، با توجه به نوسانات اخیر بیت کوین اقتصاددانان معمولی بیت کوین را درک نمی کنند. با این حال، نوسان بهایی است که جامعه دیجیتال برای عملکرد بهتر می پردازد. در واقع برای رسیدن به قیمت ثابت بیت کوین و بلوغ مارکت دیجیتال نوسانات قیمتی ناگریز خواهد بود.

براساس توضیحات مایکل سیلر؛ با توجه به نوسانات اخیر بسیاری از ارزهای فاقد فن آوری با ارزش از بین رفته اند و همزمان بسیاری از اوراق بهادار ثبت نشده همچنان در جریان معاملات می باشند که احتمالا با گسترش نظارت رگولاتورهای کشورهای بزرگ از جمله ایالات متحده از رده خارج خواهند شد.

تمرکز مایکل سیلر بر بیت کوین

براساس گزارش پیشین U.Today؛ مایکل سیلر اخیرا در اقدامی غیرمنتظره از سمت مدیرعاملی میکرواستراتژی کنار رفت. همزمان این شرکت تقریباً یک میلیارد دلار از ارزش بیت کوین خود به دلیل کاهش سریع قیمت ارزهای دیجیتال از دست داد.

مایکل سیلر سپس به سمت مدیر اجرایی شرکت در آمد و اظهار داشت که با به عهده گرفتن نقش رئیس اجرایی، بیشتر بر روی سرمایه ‌گذاری در بیت کوین تمرکز خواهد کرد. به گفته وی، برای سهامداران واضح است که انتخاب پونگ لی، مدیرعامل تازه منصوب شده فرمالیته و ظاهری بوده است. وی همچنین افزود که شرکت بزرگ میکرواستراتژی بر اساس نوسانات بیت کوین اداره نمی شود و اهداف بلند مدت و قوی سازمانی سرلوحه اقدامات این سازمان است.

همچنین با وجود اینکه قیمت اتریوم و بیت کوین در هفته های اخیر افزایش کوچکی داشته اند، بیش از 50 درصد از بالاترین رکورد خود در اواخر سال 2021 کاهش یافته اند و مارکت دیجیتال به طور کلی تا حد زیادی متوقف شده است. به گفته برخی کارشناسان قیمت ارزهای دیجیتال احتمالا قبل از بهبود پایدار، حتی کاهش بیشتری خواهند یافت و در واقع هیچ کس به طور قطع از آینده ارزهای دیجیتال خبر ندارد.

با این حال، مایکل سیلر معنقد است که با وجود تمامی نوسانات مارکت دیجیتال علاقه مردم به ارزهای دیجیتال همچنان بالاست. این موضوع نه تنها در بین سرمایه گذاران بلکه در فرهنگ عامه نیز به موضوعی داغ تبدیل شده است، بنابراین تمرکز بر سرمایه گذاری و توسعه بیت کوین یکی از ضروریات قرن کنونی است.