احتمال توقف تنظیم مقررات دیجیتال با استعفای بوریس جانسون در بریتانیا

احتمال توقف تنظیم مقررات دیجیتال با استعفای بوریس جانسون در بریتانیا
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

استعفای اخیر بوریس جانسون احتمالا پیشینه مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال بریتانیا را تغییر خواهد داد. نخست وزیر بریتانیا و رهبر حزب محافظه کار، بوریس جانسون، استعفای خود را از رهبری حزب در 7 جولای ارائه کرد. وی اظهار داشته است تا زمانی که جانشین درستی در پاییز انتخاب شود، به وظایف خود به عنوان نخست وزیر موقت ادامه خواهد داد.

با این حال، بسیاری از سیاست گذاران نیز با استعفای وی از سمت خود استعفا داده اند. این سیاست گذاران شامل پرسنل رده بالای دفاتری می باشند که اخیرا روی مقررات استیبل کوین کار کرده اند. بنا به گزارش رویترز، حدود 40 استعفا به دنبال استعفای جانسون از 7 جولای تاکنون صورت گرفته است. هویت این افراد فاش نشده است.

همچنین براساس گزارش ها؛ ریشی سوناک، وزیر دارایی بریتانیا یک روز قبل از استعفای جانسون استعفا کرده است. ریشی سوناک طرفدار ارزهای دیجیتال بوده و اخیرا اظهار داشته است که بریتانیا به مرکز ارزهای دیجیتال اروپا تبدیل خواهد شد. پس از استعفای سوناک، جان گلن وزیر اقتصاد نیز استعفا کرده است.

جانسون قبل از استعفا، ندیم زهاوی، وزیر آموزش و تجارت را به عنوان وزیر جدید دارایی منصوب کرده است. وزیر جدید هیچ نگرش موافق یا مخالفی نسبت به ارزهای دیجیتال ندارد. براساس درخواست پارلمان ندیم زهاوی، وزیر دارایی بر روی تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال کار خواهد کرد.

جان کانلیف، معاون رئیس بانک انگلستان با اشاره به استعفای سوناک اظهار داشت که برنامه های خزانه داری برای ایجاد یک چارچوب نظارتی برای استیبل کوین ها احتمالا به دلیل رویدادهای اخیر به تعویق خواهد افتاد.

تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال در بریتانیا

بدلیل سقوط اکوسیستم ترا، خزانه داری بریتانیا در 17 می اظهار داشت که قوانین مربوط به استیبل کوین ها را  تنظیم خواهد نمود تا از آسیب سقوط اکوسیستم ترا به سرمایه گذاران بریتانیا جلوگیری نماید. در پایان ماه می، پارلمان بریتانیا یک لایحه قانونی درخصوص ارزهای دیجیتال به پارلمان ارائه داده است.

همچنین پس از تصمیم تبدیل شدن به قطب ارزهای دیجیتال اروپا، از ماه ژوئن بریتانیا شروع به بررسی قوانین و تنظیم مقررات مربوط کرده است. از آن زمان تاکنون، هیچ به ‌روزرسانی در چارچوب استیبل کوین ها یا مقررات جامع ارزهای دیجیتال ارائه نشده است. با این حال، از زمان اعلام تصمیم بریتانیا از سوی وزارت خزانه داری، سیاست گذاران در مورد برخی از قوانین مربوط به ارزهای دیجیتال پیشنهاداتی را ارائه داده اند.

برخی خواستار یک نرخ مالیات جذاب برای ارزهای دیجیتال برای انگیزه پذیرش بوده، در حالی که برخی دیگر به دیفای برای دریافت مالیات چشم دوخته اند. از سوی دیگر، بانک مرکزی این کشور بر زیان های فعلی ناشی از بازار نزولی تاکید کرده و خواستار مقررات سختگیرانه تر و فراگیرتر ارزهای دیجیتال شده است.

هیچ تماسی به طور رسمی توسط نمایندگان پاسخ داده نشده است، با این حال تنها زمان ثابت خواهد کرد که دولت جدید بدون جانسون چگونه با مقررات ارزهای دیجیتال پیش خواهد رفت.
 

تگ ها