احتمال لیکوئید صندوق سرمایه میکر دائو با کاهش بیشتر قیمت اتریوم

احتمال لیکوئید صندوق سرمایه میکر دائو با کاهش بیشتر قیمت اتریوم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مارکت دیجیتال در چند روز گذشته نزولی بوده و در صورت ادامه کاهش قیمت اتریوم، برخی از صندوق‌ های دیفای احتمالا با لیکوئید و انحلال مواجه خواهند شد. براساس داده‌ های DeFi Llama، صندوق سرمایه میکر دائو با قیمت اتریوم 1284 دلار با خطر لیکوئید مواجه است. طبق گزارش ارزش کل قفل شده صندوق حدود 4.3 میلیون دلار وثیقه می باشد.

طبق گزارش، سطوح لیکوئید در دیفای در مجموع حدود 1.5 میلیارد دلار است که 109.8 میلیون دلار آن در 20 درصد قیمت فعلی است. وثیقه 4.3 میلیون دلاری قفل شده در Oasis DApp  قابل مشاهده و بررسی است.

همچنین مارکت ارزهای دیجیتال با توجه به انتشار داده های اخیر تورم و نگرانی سرمایه گذاران از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو ایالات متحده شاهد نوسانات نزولی احتمالا کوتاه مدت بوده است. بدین ترتیب اخبار بد بازار باعث احساسات نزولی در بازار شده و امید به بهبود روند نزولی سال جاری را کاهش داده است، با این وجود، برخی از بازیگران نهادی همچنان امیدوار به تحولات صعودی مارکت هستند و نسبت به بهبود شرایط خوشبین می باشند.

ارزیابی دلایل کاهش اتریوم در حین و پس از ادغام

براساس داده های کوین گلس، مجموع لیکوئید اتریوم از 165 میلیون دلار گذشته است. به گفته کارشناسان نزدیک به 140 میلیون دلار این مبلغ سرمایه هولدرهای طولانی مدت شبکه است که با وجود سوده ده بودن سرمایه احساس خطر می کنند. قیمت اتریوم در حال حاضر همچنان بی ثبات بوده و احتمال انحلال های بیشتری در آینده نزدیک وجود دارد.

دلایل متعددی برای کاهش قیمت اتریوم وجود دارد، سرمایه ‌گذاران تمایل دارند در هفته ‌های آتی، اتریوم را تحت نظر داشته باشند. بسیاری از سرمایه گذاران امیدوار بودند که اتریوم در نتیجه ادغام رشد کند با این حال اتریوم تنها چند درصد افزایش یافت و چند ساعت پس ار ادغام شروع به کاهش نمود.

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز پس از مرج اتریوم اظهار داشته است که مدل سهامداری شبکه احتمالا اتریوم را به یک امنیت تبدیل خواهد کرد، اظهارات وی باعث کاهش بیشتر اتریوم شده است. در همین حال، انتظار می رود فدرال رزرو ایالات متحده نیز در نشست سپتامبر نرخ بهره را افزایش دهد.

بیش از 433 میلیون دلار لیکوئید با سقوط بیت کوین

افزایش نرخ بهره آتی فدرال رزرو در کنار نوسانات نزولی مارکت، باعث کاهش حداقل 8 درصدی ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته شده است. براساس داده ‌های کوین مارکت کپ، قیمت بیت‌ کوین با وجود جهش 64 درصدی در حجم معاملات روزانه به روند نزولی خود ادامه داده و به پایین ‌ترین سطح 3 ماهه خود رسیده است.

بر اساس داده‌های Blockchain.com، روز گذشته دشواری شبکه بیت‌ کوین نیز به بالاترین حد خود رسید که سختی بیشتر شبکه با توجه به نیاز قدرت محاسباتی بالا به طور قابل توجهی بر سوددهی ماینرها تأثیر گذاشته و قیمت کوین را پایین می آورد. اتریوم نیز از بیت کوین پیروی کرده و پس از ادغام، بیش از 20 درصد از ارزش خود را از دست داده است.