ادغام اتریوم در  PoS تا ماه آگوست

ادغام اتریوم در  PoS تا ماه آگوست
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

پس از اظهارات پرستون ون لون، توسعه دهنده اتریوم در کنفرانس بدون مجوز شانگهای چین، ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، تایید کرد که ادغام احتمالا در ماه آگوست انجام خواهد شد. بوترین خاطرنشان کرد، با این حال، احتمال تاخیر نیز وجود دارد و حتما ادغام تا سپتامبر یا اکتبر 2022 اتفاق خواهد افتاد.

اخیراً، ویتالیک بوترین در اجلاس توسعه ‌دهندگان وب 3 شانگهای حضور داشته و در خصوص انتقال اثبات سهام،PoS  روی شبکه اتریوم توضیحاتی ارائه داده است. همچنین ادغام قرار است تا 18 روز دیگر در 8 ژوئن 2022 روی شبکه آزمایشی اتریوم Ropsten به صورت زنده و آزمایشی  اجرا شود.
در طی اجلاس سران اتریوم شانگهای، بوترین توضیح داد که این انتقال یک آزمایش بزرگ برای کل اکوسیستم اتریوم خواهد بود.

نقشه راه اتریوم شامل مراحل ادغام، The Merge، The Surge، The Verge، The Purge و The Splurge خواهد بود. ویتالیک بوترین تأیید کرد که ادغام، The Merge احتمالا تا ماه آگوست راه اندازی خواهد شد و احتمال تاخیر نیز وجود دارد، همچنین،  ادغام، The Merge اولین ارتقاء عمده اتریوم پس از ارتقاء لندن می باشد که مکانیزم رایت اتریوم را راه اندازی کرده است.

ادغام، The Merge اتریوم یکی از نقاط عطف تاریخ این شبکه محسوب می ‌شود که طرفداران اتریوم برای اجرایی شدن آن زمان زیادی را منتظر بوده ‌اند، با انجام به ‌روزرسانیMerge الگوریتم اجماع در شبکه اتریوم به طور کامل به اثبات سهام (PoS) تبدیل می ‌شود. فرآیند ادغام اوج پروسه انتقال از فرآیند اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) می باشد.

همچنین با فرایند ادغام استفاده از تکنولوژی شاردینگ راحتتر خواهد بود و مقیاس ‌پذیری شبکه را بالاتر خواهد برد و فضای خالی بیشتری در بلاک‌ ها در اختیار خواهد داشت. پس از ادغام بخشی از کارمزد شبکه به ولیدیتورها اختصاص پیدا خواهد کرد که این بدان معناست که مقادیر زیادی اتریوم بلافاصله قابلیت نقدشوندگی خواهند داشت.

اهداف و اجرای مراحل دیگر

هدف Surge کمک به بهبود مقیاس ‌پذیری با استفاده از ترکیب ‌های دانش صفر (ZK-rollups) از طریق تکنیک‌ های شاردینگ می باشد. انتقال The Verge اتریوم، شاخه های Verkle را به منظور دستیابی به حالت ثبات با استفاده از ارتقای اثبات Merkle اعمال خواهد کرد.
ویتالیک بوترین در یک پست وبلاگی در مورد بخش ها و شاخه های ورکل اظهار داشت: ساختار نود‌ها در  شاخه های هگزاری(16 تایی)، که با شش جفت (کلید، ارزش) پر خواهد شد.

طبق نقشه راه اتریوم، Purge یک مسیر ساده سازی EVM خواهد بود و داده های تاریخی و باگ های فنی را حذف خواهد کرد. در نهایت، The Splurge حول محور «موارد اضافی متفرقه اما مهم، Miscellaneous but important extras» اجرا خواهد شد.