ارائه جدید ترین لایحه تنظیم استفاده از بیت کوین در السالوادور

ارائه جدید ترین لایحه تنظیم استفاده از بیت کوین در السالوادور
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

چند تن از اعضای کنگره ایالات متحده اکنون در حال تنظیم قوانینی جدیدی هستند که السالوادور را ملزم می کند تا در مورد استفاده از بیت کوین به مقامات آمریکایی گزارش دهد. هم اکنون السالوادور با قانونی کردن بیت کوین مورد سوء ظن جامعه بیت کوین آمریکاست.

این قانون، قانون پاسخگویی برای ارزهای دیجیتال در السالوادور (ACES) نام دارد. لایحه ارائه شده توسط نورما جی تورس، دموکرات اهل کالیفرنیا، و ریک کرافورد، جمهوری‌خواه آرکانزاس ارائه شده است. این اقدام نشان می دهد که این لایحه از طریق تلاش های دو حزبی تهیه شده است. این سند برای تجزیه و تحلیل ریسک های احتمالی برای سیستم های مالی آمریکا طراحی شده است.

براساس اظهارات تورس در اوایل این هفته، پذیرش بیت کوین در السالوادور یک اقدام متفکرانه از نوآوری نیست، بلکه یک قمار بی دقت است که سیستم مالی کشور را بی ثبات می کند. او همچنین این لایحه را برای مشاهده عمومی منتشر کرده است.

براساس توضیحات وی، این قانون وزارت امور خارجه را ملزم می کند تا تحلیلی از پذیرش بیت کوین در السالوادور به عنوان ارز قانونی و خطرات امنیت سایبری، ثبات اقتصادی و حکومت دموکراتیک در السالوادور ارائه کند و برنامه ای برای کاهش خطرات احتمالی برای سیستم مالی ایالات متحده را ایجاد و راه اندازی کند. برای داشتن اطلاعات بیشتر می توانید مقاله بیت کوین چیست را مطالعه کنید.

پذیرش بیت کوین و کاهش وابستگی به ایالات متحده

احتمالاً به دلیل اینکه تا سپتامبر سال گذشته، السالوادور برای بقای خود به شدت به دلار آمریکا وابسته بود اکنون مقامات آمریکایی بدلیل از دست دادن این وابستگی احساس خطر می کنند. السالوادور اکنون از بیت کوین به عنوان ابزاری برای بازیابی استقلال مالی خود و دور کردن نفوذ آمریکا استفاده می کند.

اگر این کشور دیگر برای ادامه حیات به دلار آمریکا نیاز نداشته باشد، آمریکا چشم اندازهای تجاری بالقوه خود را از دست خواهد داد. برخی از اعضای کنگره احتمالاً از این موضوع چندان خوشحال نیستند و تلاش می کنند تا السالوادور تا آنجایی که امکان دارد به دلار آمریکا بازگردد.

لایحه فعلی به عنوان همراهی برای لایحه سنایی طراحی شده که تقریباً دو ماه پیش توسط جیمز ریش از آیداهو، باب منندز از نیوجرسی و بیل کسیدی از لوئیزیانا ارائه شد. این لایحه همچنین برای تجزیه و تحلیل خطرات مرتبط با برنامه بیت کوین السالوادور و خطراتی که برای اقتصاد ایالات متحده ایجاد می کند طراحی شده است.

واکنش نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور به لایحه پیشنهادی

نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور به ارائه این لایحه واکنش منفی نشان داده و از ایالات متحده خواسته که از دخالت در امور السالوادور اجتناب نماید. وی اظهار داشت: هرگز در رویا هم فکر نمی کردم که دولت ایالات متحده از کاری که السالوادور انجام می دهد، بترسد.

السالوادور اولین کشوری در جهان بوده که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی اعلام کرده است و این اقدام به این معنی ست که می توان از بیت کوین در تمام بیزنس ها برای پرداخت هزینه کالا و خدمات استفاده نمود.

آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتال و بلاک چین و کسب در آمد از آن، دوره جامع پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال، برگزار کننده دوره های آموزش حضوری ارزدیجیتال در ارومیه و همچنین ارائه سیگنال ارز دیجیتال در همیار تریدر ارز سنج می باشد.