ارز دیجیتال یا حساب پس انداز سنتی

ارز دیجیتال یا حساب پس انداز سنتی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس یک مطالعه جدید میزان پذیرش ارزهای دیجیتال در بین شهروندان ایالات متحده بسیار بیشتر شده است و آنها سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را بر بازارهای سنتی ترجیح می دهند. طبق گزارش The State of Consumer Banking & Payments  که در 25 ژانویه 2022 توسط Morning Consult منتشر شد، 24 درصد از بزرگسالان آمریکایی از سال 2021 صاحب ارزهای دیجیتال هستند. این رقم کمی بیشتر از 23 درصد آمریکایی هایی بود که دارای حساب پس انداز هستند. قابل ذکر است که حساب پس انداز به حساب بانکی اطلاق می‌شود که مقدار ثابتی پول را برای یک دوره مشخص نگهداری می‌کند. این مطالعه بین 23 تا 25 دسامبر 2021، از فیدبک بیش از 2200 بزرگسال ایالات متحده انجام شد.
افزایش مالکیت ارزهای دیجیتال با رشد عمومی این بازار در سال 2021 هم خوانی داشت. علاوه بر این، سال گذشته هجوم موسسات سرمایه گذاری در بازار ارز دیجیتال نیز قابل توجه بود و شایان ذکر است که نگهداری پول در بانک و سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال سناریوهای متضادی را بر اساس عواملی مانند ریسک به ریوارد ارائه می دهند. حساب‌های پس‌انداز بانکی دارای بیمه و همچنین از نظر ارزش ثابت در نظر گرفته می‌شوند، در حالی که ارزهای دیجیتال بدون پشتوانه، و دارای قابلیت رهگیری تراکنش ها هستند. همچنین تجارت ارز دیجیتال فرصتی برای کسب درآمد سریع نیز میباشد. به عنوان مثال، تنها در سال 2021، قیمت بیت کوین با وجود تغییرات نرخ آن، حداقل 60 درصد رشد داشت. همچنین پس‌انداز پول در بانک در سال‌های اخیر به دلیل فضای پایین نرخ بهره در کنار تاثیر افزایش تورم مورد توجه قرار گرفته است.
ارقام مالکیت ارزدیجیتال نیز تکمیل کننده گزارش قبلی مجله فین بولد است که بیان می‌کرد حدود 10.2 درصد از جمعیت جهان که از اینترنت استفاده می‌کنند و دارای نوعی ارز دیجیتال هستند. طبق گزارش مجله فین بولد، حدود 55 درصد از دارندگان رمزارز در ایالات متحده و بریتانیا به دلیل انعطاف پذیری مالی بیشتر، مایلند حقوق خود را در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنند. این گزارش بیان کرد که نرخ پذیرش ارزهای دیجیتال همچنان در حال رشد است. همچنین این مطالعه توصیه کرد که موسسات مالی منابع داخلی بیشتری را برای کشف فرصت‌های ارزهای دیجیتال اختصاص دهند. محققان همچنین پیش بینی می کنند که در آینده نزدیک نیز افراد بیشتری از سرتاسر دنیا جذب بازار ارزهای دیجیتال خواهند شد.

تگ ها