استفاده از فن آوری اتریوم برای توسعه CBDC نروژ

استفاده از فن آوری اتریوم برای توسعه CBDC نروژ
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت دیجیتال نروژی Nahmii با مشارکت بانک مرکزی نروژ کد ارز دیجیتال بانک مرکزی برای آزمایش نسخه دیجیتال کرون، ارز فیات کشور را منتشر کرده است. نمونه اولیه کرون دیجیتال به منظور ارزیابی تأثیر بالقوه آن را بر ثبات مالی در شبکه اتریوم ساخته شده است.

طبق اظهارات اخیر شرکت دیجیتال Nahmii؛ این کد هم اکنون در Github در دسترس است و تحت مجوز منبع باز آپاچی 2.0 ارائه شده است. طبق توضیحات؛ وظیفه اصلی شرکت فین تک ایجاد یک محیط سندباکس با خدمات منبع باز برای کرون دیجیتال می باشد.

این شرکت که توسعه ‌دهنده راه ‌حل مقیاس ‌پذیری لایه 2 برای بلاک چین اتریوم است، اظهار داشته است که این اقدام همزمان با توسعه فن آوری شبکه اتریوم، مرج صورت گرفته که امکان آزمایش موارد استفاده مدیریت توکن پایه، از جمله ضرب کردن یا mint، سوزاندن و انتقال توکن های ERC-20 را فراهم می کند.

فرایند ادغام بلاک چین اتریوم، در اصل انتقال شبکه از اثبات کار به اثبات سهام است که منجر به صرفه ‌جویی در مصرف انرژی خواهد شد. به گفته کارشناسان این اقدام تاثیر مثبت بلند مدتی بر قیمت اتریوم خواهد داشت و احتمالا توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی نروژ به منظور بالا نگه داشتن ارزش ارز در شبکه اتریوم ارائه شده است.

این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک موارد استفاده پیچیده تری از جمله دسته بندی پرداخت، توکن های امنیتی و پل ها را اضافه کرده و در عین حال فرانت اند سند باکس را نیز توسعه دهد. بخش دوم توسعه پروژه تا اواخر سپتامبر به بانک مرکزی تحویل داده خواهد شد.

CBDC ارز دیجیتال بانک مرکزی است که به طور گسترده در دسترس عموم است. تمرکز بانک مرکزی نروژ در بازه زمانی فعلی بر آزمایش راه حل های فنی همراه با تجزیه و تحلیل نیاز و پیامدهای منفی در صورت راه اندازی ارز دیجیتال بانک مرکزی است.

قوانین ارزهای دیجیتال در نروژ

در حال حاضر هیچ قانون یا چارچوب نظارتی در نروژ وجود ندارد که به طور خاص مربوط به فن آوری ‌های ارز دیجیتال یا بلاک چین باشد. با این حال، کشور نروژ در کنار توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی هم اکنون در حال ارائه قوانین مرتبط با ارزهای دیجیتال است.

با این وجود، مقررات محدودی برای فعالیت ها و خدمات مبتنی بر فن آوری بلاک چین و ارزهای دیجیتال در کشور وجود دارد و دارایی ‌های دیجیتال بالای 1.5 میلیون کرون مشمول مالیات 0.7 درصدی است و هرگونه سود حاصل از تراکنش های ارز دیجیتال مشمول مالیات بر عایدی سرمایه 22 درصدی می باشد. این قانون در مورد بهره، سود سهام، و سود فروش از سهام نیز عمال می‌شود.

علاوه بر تلاش قانونگذاران برای ایجاد مقررات ارز دیجیتال همزمان با روند نزولی مارکت و کاهش قیمت بیت کوین طبق نظرسنجی Arcane Research؛ 10 درصد از کل بزرگسالان نروژی دارای ارزهای دیجیتال می باشند، همچنین پذیرش ارزهای دیجیتال در زنان بیش از مردان بوده و نسبت به سال گذشته بیش از 6 درصد رشد کرده است.