استفاده کاردانو از کمترین مقدار انرژی در هر گره

استفاده کاردانو از کمترین مقدار انرژی در هر گره
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

موسسه رتبه‌بندی کریپتو کربن (CCRI) گزارش تحقیقاتی جدیدی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد کاردانو (ADA) کمترین میزان برق را در هر گره مصرف می‌کند، بر اساس گزارشی که CCRI در روز چهارشنبه (2 فوریه) منتشر کرد، یک استارتاپ تحقیقاتی متمرکز بر اثرات زیست محیطی دارایی های رمزنگاری شده، شبکه اثبات سهام (POS) Cardano بیشترین میزان برق را در هر تراکنش با 52 وات ساعت مصرف می کند.

با این حال، این سازمان دریافت که این شبکه کمترین مقدار برق را در هر گره از تمام پروژه‌های اثبات سهام که در این مطالعه تجزیه و تحلیل شده است، مصرف می‌کند.

در ادامه گزارش آمده است، این معیار به میزان تراکنش هایی که در بلاک چین مربوطه انجام می شود بستگی دارد، همچنین مصرف کلی برق در هر تراکنش بیشتر به تعداد گره های متصل به شبکه مربوطه وابسته است. به طور کلی، انتظار میرود صرف نظر از اینکه کدام بلاک چین در حال استفاده است این اعداد با افزایش نرخ تراکنش کاهش می یابد.

کاردانو نمودار1

گزارش CCRI نشان داد که Solana کمترین میزان برق را در هر تراکنش شبکه‌های POS با 0.166 وات ساعت دارد.

CCRI به کوین تلگراف گفت که شبکه‌های بلاک چین برای تامین انرژی سخت‌افزار و اجرای نرم‌افزار، حتی در غیاب تراکنش‌ها، به برق نیاز دارند. بنابراین، با افزایش تعداد تراکنش‌ها، تمام بلاک‌چین‌های مورد مطالعه باعث کاهش هزینه‌های انرژی در هر تراکنش شدند.

علیرغم پایین‌ترین رتبه در انرژی مصرف‌شده در هر تراکنش، این مطالعه نشان داد که سولانا با 934 تن دی اکسیدکربن(CO2) در سال، در مقایسه با 284 تن دی اکسیدکربن برای Cardano، مسئول بزرگترین ردپای کربن است.

کاردانو-نمودار2

از میان شش شبکه POS مورد تجزیه و تحلیل در این مطالعه، تنها سولانا Solana با 0.17 وات ساعت از نظر انرژی در هر تراکنش در رتبه اول قرار گرفت. ویزا payments Visa در رتبه بعدی با مصرف انرژی1.49 وات ساعت و الگوراند Algorand پس از ویزا با 2.7 وات ساعت در رتبه سوم قرار گرفت و پس از آن آوالانچ Avalanche با مصرف انرژی 4.76 وات ساعت، پولکادوت Polkadot با 17.42وات ساعت، تزوسTezos 41.4  وات ساعت و کاردانو Cardano با 51.59 وات ساعت در رتبه های بعدی قرار گرفتند.
 

تگ ها