استقبال بنیانگذار اتریوم، از یک زمستان رمزارز دیگر

استقبال بنیانگذار اتریوم، از یک زمستان رمزارز دیگر
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

ویتالیک بوترین، یکی از بنیان‌گذاران بلاک چین اتریوم و رهبر برجسته ارزهای دیجیتال، گفت که سرمایه‌گذاران ممکن است زمستان تجارت ارز دیجیتال را تجربه کنند، اما این همه خبر بدی برای آنها نیست او ادامه داد که این می‌تواند به دنیای دارایی های دیجیتال دیگری منجر شود، زیرا قیمت ها در حال حاضر به اندازه کافی پایین هستند، که فرصت هایی با پتانسیل سود قابل توجهی را به وجود می‌آورد که شرایط دوباره مانند گذشته بهبود خواهد یافت.
بوترین در مصاحبه با بلومبرگ گفت؛ بسیاری از افرادی که عمیقاً به رمزارزها علاقه دارند از بازار نزولی آن استقبال می کنند زیرا وقتی قیمت ها در بلندمدت بسیار بالا می‌روند بدیهی است که بسیاری از مردم خوشحال شوند اما زمان این خوشحالی بسیار کوتاه خواهد بود.

مارکت ارزهای دیجیتال پس از رسیدن به بالاترین سطح خود در اوایل نوامبر نزولی شد. در نهایت، شاخص ارز دیجیتال گلکسی بلومبرگ حدود 45 درصد از اوج خود سقوط کرد و اتر نیز 40 درصد کاهش یافت. با افزایش اخیر قیمت ها، بسیاری از مردم شاهد افزایش تصاعدی دارایی های خود بوده اند. CoinGecko، بزرگترین گردآورنده دیتای ارزهای دیجیتال12588 توکن مختلف را ردیابی کرده که نشان دهنده اینست که این فقط یک نمودار صعودی نیست.

با این حال، تقلب و دستکاری در این بازار در صورت استفاده نادرست یا پیروی کورکورانه می تواند به شما آسیب برساند.
Pumps & Dumps زمانی اتفاق می‌افتد که معامله‌گران سعی می‌کنند با افزایش قیمت‌ها قبل از فروش در سطوح پایین‌تر، پولی را از زیان دیگران به دست آورند و در بین سرمایه گذارانی که فکر می‌کنند ممکن است به زودی دوباره اتفاق بیفتد، ترس ایجاد می‌کنند و در نتیجه آنها را به سمت ایمنی سوق می‌دهد.

Crypto Winters به عنوان یک فرصت

به گفته یک میلیاردر ارز دیجیتال 28 ساله؛ زمستان زمانی ست که اکثر این معاملات تعطیل میشود. در نتیجه، می‌توانید ببینید که کدام پروژه ها در درازمدت پایدار هستند.

زمستان کریپتو شاید فقط یک زمان کوتاه مدت برای این صنعت نوظهور باشد، اما ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم به بلومبرگ گفت که از حرکت بازار نسبت به سال گذشته سورپرایز شده است. با این حال، او مطمئن نیست که آیا ارز دیجیتال در زمستان دوم خود باقی میماند یا صرفاً منشان دهنده نوسانات موجود در اقتصادهای بزرگتر است.

او در 12 فوریه در دنور گفت به نظر می رسد مارکت ارز دیجیتال سوئیچ های این گروه را که توسط گروه خاصی از سرمایه گذاران کنترل می شود، تغییر می دهد. این بازار کاملاً از بازارهای سنتی که فکر میکنند بخشی از یک بازار مالی اصلی هستند، جدا شده است.
بوترین اضافه کرد که Crypto Winter فرصتی برای ایجاد برخی تغییرات مهم برای بهتر شدن است. خطرات استفاده از پل های بلاک چین در سال جاری زمانی آشکار شد که پروتکل رمزنگاری محبوب Wormhole با بیش از 300 میلیون دلار هک شد. در ژانویه، بوترین هشدار داد که این نوع پل ها می توانند خطرناک باشند. ممکن است باعث شود که دارایی کاربران بدون اطلاع یا رضایت آنها در قراردادهای هوشمند محبوس شود.

تمرکز بوترین بر مقیاس گذاری اتریوم

اتریوم در تلاش است تا بلاک چین خود را سریعتر و مقیاس پذیرتر کند. سرمایه گذاران اغلب از بلاک چین محبوب انتقاد می کنند زیرا با محدودیت های فناوری فعلی، تراکنش ها می توانند کند با هزینه کارمزد بالا باشند. هم اکنون، تلاش های متعددی در راستای این اکوسیستم خاص در دست توسعه میباشد. 

تگ ها