استقرار تانک های نظامی برای سرکوب کاربران معترض بانک دیجیتال چینی

استقرار تانک های نظامی برای سرکوب کاربران معترض بانک دیجیتال چینی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش اخیر Bitcoin.com News؛ کاربران بانک دیجیتال چین بیش از دو هفته است که با محافظان امنیتی درگیر شده اند. کاربران شبکه ‌های اجتماعی از استفاده تانک ‌های نظامی چینی برای ارعاب مشتریان بانکی معترض به مسدود کردن حساب های پس ‌انداز خود انتقاد کردند. برخی از کاربران ادعا کردند که استقرار تانک های نظامی نشانه آشکاری از سرکوب و مشکلات اقتصادی اساسی کشور است. از نظر طرفداران و حامیان ارزهای دیجیتال این اقدام دلیلی بر گسترش تجارت ارزهای دیجیتال خواهد بود.

براساس گزارش کاربران شبکه های اجتماعی چینی، بانک مرکزی در استان هنان به مشتریان معترض گفته است که پس انداز آنها اکنون محصول سرمایه گذاری ملی است و مشتریان بانک اجازه برداشت از حساب های پس انداز خود را ندارند.

یادآوری اعتراضات میدان تیان آن من

طبق گزارش ‌ها، استقرار تانک در محل اعتراضات احتمالا یادآوری سرکوب وحشیانه دولت چین در اعتراضات 1989 در میدان تیان آن من می باشد. این اقدام برای سرکوب بیشتر و ارعاب مشتریان معترض صورت گرفته است. رسانه های جریان اصلی چین در مورد استقرار تانک های نظامی گزارشی منتشر نکرده اند.

به گفته کاربران حامی اعتراضات چین، تنها واکنش مقامات چینی به افزایش مشکلات اقتصادی سرکوب بیشتر معترضان است. وال استریت سیلور با اشتراک ویدئویی از تانک ها در توییتر اظهار داشت که ترکیب سیستم اقتصادی چین با کمونیسم می توانند چنین سرکوبی را بوجود آورد.

گسترش ارزهای دیجیتال در چین با وجود ممنوعیت گسترده در کشور

براساس استدلال حامیان ارزهای دیجیتال، استفاده چین از نیروی های نظامی برای منصرف کردن مشتریان آسیب دیده بانک از مطالبه وجوه خود، ضرورت نیاز به یک سیستم مالی غیرمتمرکز را اثبات می کند و احتمالا این سرکوب گسترده دلیل اصلی افزایش سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در چین خواهد بود.

در سال 2017، بانک مرکزی چین عملیات مبادلات ارزهای دیجیتال در چین را ممنوع کرد. ممنوعیت سال 2017 تا آنجا پیش نرفت که مالکیت یا استخراج ارزهای دیجیتال را ممنوع کند، در نهایت در سال 2021 دولت چین تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال را در یکی از شدیدترین سرکوب ‌های جهانی ممنوع اعلام کرد، اما با این حال، با وجود ممنوعیت تجارت و ماینینگ ارزهای دیجیتال، چین در زمینه استخراج بیت کوین یک بازیگر برتر جهانی است.

از سوی دیگر، دولت چین با توسعه کاربردهای فن آوری بلاک چین و توکن ‌های غیرقابل تعویض، NFT سعی در تحت کنترل درآوردن این فن آوری دارد، براساس گزارش آسوشیتدپرس؛ از زمان ممنوعیت ارزهای دیجیتال، چین بی سر و صدا در حال ایجاد پلتفرمی است که هدف آن تسهیل استقرار فن آوری بلاک چین برای شرکت ها است. این شبکه خدمات مبتنی بر بلاک چین BSN، نامیده می شود. پلتفرم BSN با حمایت دولت کمونیست چین قصد دارد جهانی شود، با این حال احتمالا در این مسیر با چالش هایی جهانی بسیاری روبرو خواهد شد.
 

تگ ها