اظهارات جنسلر درخصوص اتریوم

اظهارات جنسلر درخصوص اتریوم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

اتریوم با موفقیت انتقال به اثبات سهام را انجام داده است، همزمان قیمت دارایی تقریبا ثابت بوده و افزایش چندانی نیافته است. براساس توضیحات کارشناسان حوزه دیجیتال، ارتقای اتریوم به اثبات سهام ارز دیجیتال را در تیررس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SEC قرار داده است و دلیل اصلی نوسانات قیمت اتریوم تا حدی به اظهارات اخیر گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخصوص اوراق بهادار بودن اتریوم مربوط بوده است.

انتقال اتریوم به مکانیزم اجماع اثبات سهام به این معنی است که شبکه از استکرها برای اعتبارسنجی بلاک استفاده خواهد کرد. طبق گزارش بلومبرگ، گری جنسلر اعلام کرده است که احتمالا اتریوم به یک امنیت تبدیل خواهد شد. با توجه به اظهارات جنسلر، توکن‌ هایی که سرمایه‌ گذاران را ملزم به سهام ‌داری یا استیک برای کسب بازدهی می ‌کنند، احتمالاً به عنوان اوراق بهادار در نظر گرفته خواهند شد.

از سوی دیگر قرار دادن یک دارایی دیجیتال به عنوان استیک راهی برای کمک به امنیت شبکه است. رویکرد اعتبار سنجی بلاک، بر خلاف استخراج با بلاک چین های اثبات کار، یک ویژگی متمایز از بلاک چین اثبات سهام است.

علیرغم تقاضای کمتر انرژی، دارایی ‌های دیجیتال اثبات سهام احتمالا با توجه به فرمان اخیر بایدن بشدت مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت. لازم به ذکر است که اغلب اظهارات و گزارش های قبلی آژانس های نظارتی ایالات متحده دو دارایی دیجیتالی بزرگ بیت کوین و اتریوم را به عنوان کالا در نظر گرفته اند.

با این وجود، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار، گری جنسلر تکرار کرده است که بیت کوین از سیاست های نظارتی SEC مستثنی است و یک دارایی امنیت نیست. با این حال جنسلر موضع قطعی خود را در خصوص اتریوم ابراز نکرده است.

دلایل نوسانات نزولی اتریوم

برخلاف انتظار جامعه دیجیتال، قیمت اتریوم با وجود موفقیت آمیز بودن مرج اتریوم واکنش چندان مثبتی نسبت به ادغام نداشته است. واکنش نزولی دارایی تا حد زیادی به نظرات جنسلر و نگرانی کمیسیون در خصوص متمرکز سازی مربوط بوده است. ساعاتی پس از ادغام، اتریوم تا سطح حمایت 1600 دلار کاهش یافت. سپس اتریوم در روز بعد به زیر سطح 1500 رسید. در واقع عملکرد اتریوم بیانگر معکوس انتظارات جامعه دیجیتال بوده است.

از سوی دیگر نظرات جنسلر موج بزرگی از ترس را به جامعه اتریوم وارد کرد. به طور مشابه نوسانات نزولی ریپل همزمان با نبرد حقوقی با کمیسیون افزایش یافته است. افت 17.5 درصدی اتریوم در یک هفته، ارزش شبکه را کاهش داده است.

علاوه بر اظهارات جنسلر، چند ساعت پس از ادغام، سنتیمنت اعلام کرد که 45.15 درصد از گره ‌های اجرا شده در شبکه اثبات سهام اتریوم تنها به دو آدرس ختم می شوند که نگرانی ‌هایی را در مورد تمرکز ایجاد کرده است. برخی اظهار داشته اند که این آدرس ها متعلق به بنیاد اتریوم و بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان می باشد. اتریوم در کل پس از ادغام عملکرد ضعیفی داشته در 24 ساعت اخیر 2 درصد کاهش یافته است.