اظهارات رئیس جمهور السالوادور در مورد سرمایه گذاری بیت کوین

اظهارات رئیس جمهور السالوادور در مورد سرمایه گذاری بیت کوین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

رئیس جمهور السالوادور، نایب بوکله در آخرین سخنرانی خود، در بحبوحه افزایش فروش بیت کوین، توصیه هایی به سرمایه گذاران بیت کوین کرده است. او معتقد است سرمایه گذاری در بزرگترین ارز دیجیتال، بیت کوین امن است و بیت کوین پس از بازار نزولی بسیار رشد خواهد کرد.

السالوادور از زمانی که این کشور ارز قانونی بیت کوین را در کنار دلار آمریکا در سپتامبر سال گذشته قانونی اعلام کرد، 2301 بیت کوین خریداری کرده است. با کاهش قیمت بیت کوین، ارزش بیت کوین السالوادور طبق گزارش ها 50 درصد یا بیش از 50 میلیون دلار کاهش یافته است.

نایب بوکله روز شنبه 18 ژوئن در توییتی نوشت که بسیاری از سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال در حال حاضر نگران قیمت بیت کوین در بازار می باشند، وی توصیه کرد که از نگاه کردن به نمودار دست برداشته و آنرا به زمان بسپارید؛ او افزود: اگر در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اید، سرمایه گذاری شما امن است و ارزش آن پس از بازار نزولی به شدت افزایش خواهد یافت.

بسیاری از سرمایه گذاران نیز در خصوص سلامت مالی السالوادور به دلیل جایگاه بزرگ بیت کوین در ترازنامه این کشور ابراز نگرانی کرده اند. با این حال الخاندرو زلایا، وزیر دارایی السالوادور، هفته گذشته نگرانی ها را رد کرد و اظهار داشت که ریسک مالی در خصوص سرمایه گذاری بیت کوین بسیار کم است و احتمالا پس گذر از بازار نزولی وضعیت بهتر خواهد شد.

بیت کوین در 48 ساعت اخیر به سطحی سقوط کرد که از سال 2020 مشاهده نشده بود. در زمان نگارش خبر، بیت کوین با قیمت 20141 دلار معامله می شود که 12 درصد در 24 ساعت گذشته و 33 درصد در هفت روز گذشته افزایش یافته است.

واکنش سرمایه گذاران بزرگ بیت کوین به مارکت نزولی

برخی از سرمایه گذاران همانند نایب بوکله نسبت به این قضیه خوشبین می باشند. مایکل سیلر، سرمایه گذار بزرگ بیت ‌کوین و آنتونی اسکاراموچی، بنیانگذار اسکای بریج کپیتال از جمله این افراد می باشند.

با این وجود، برخی دیگر نسب به وضعیت بیت کوین خوشبین نبوده و نگران ادامه بازار نزولی هستند. جیم کرامر، مجری شوی اقتصادی Mad Money، اخیرا اظهار داشته که بیت کوین تا 12 هزار دلار کاهش خواهد یافت، جفری گانلچ مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری کپیتال دابلاین نیز گفته که اگر بیت کوین به 10 هزار دلار کاهش یابد اصلا تعجب نخواهد کرد. رابرت کیوساکی، نویسنده و کارشناس اقتصادی هم اظهار داشته که بیت کوین بزودی 9 هزار دلار را خواهد دید. اسکات مینرد، مدیر اجرایی گوگنهایم نیز پیش بینی کرده که بیت کوین می تواند تا 8 هزار دلار سقوط کند.