اظهارات مایکل سیلر در خصوص ادغام اتریوم

اظهارات مایکل سیلر در خصوص ادغام اتریوم
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

طبق گزارش بلومبرگ؛ مایکل سیلر، رئیس هیئت مدیره میکرواستراتژی در کنفرانس اخیر دارایی های دیجیتال استرالیا اظهار داشته است که ادغام اتریوم به معنای قوی تر شدن بیت کوین است. به گفته وی، از آنجایی که اثبات کار تنها روش پذیرفته شده جهانی و اثبات شده برای ایجاد یک کالای دیجیتال است، حرکت از الگوریتم اثبات کار، PoW به اثبات سهام، PoS باعث می شود اتریوم ارزش کمتری از یک دارایی دیجیتال داشته باشد.

طبق تحلیل کارشناسان؛ احتمالا دلیل اصلی استدلال مایکل سیلر رسیدن حجم بیت کوین به بالاترین حد خود است. طبق گزارش گلس ‌نود، تعداد آدرس ‌هایی که 1 بیت کوین یا بیشتر را در خود جای داده ‌اند، به بالاترین حد تاریخی خود رسیده است.

علاوه بر این، قیمت بیت کوین با وجود روند نزولی اخیر خود، حجم بیت کوین های فعال خود را در ده سال اخیر افزایش داده و به اوج خود رسیده است که این اقدام بیانگر سلامت و قدرتمندتر شدن شبکه است.

با این حال، بیت کوین در تمامی جنبه ها روند صعودی است. طبق گزارشCryptoQuant؛ میانگین ورودی و خروجی مبادلات هفت روزه نسبت به 24 ساعت گذشته کاهش یافته است. طبق گزارش؛ میانگین ورودی ارز 46 درصد و حجم خروجی 54 درصد کاهش داشته اند. به گفته کارشناسان، این کاهش احتمالا به دنبال فشار فروش بوده باشد.

طبق گزارش کوین گلس؛ از نظر معاملات مشتقه، بیش از 27 میلیون دلار بیت کوین در 24 ساعت گذشته لیکوئید شده است. همچنین با توجه به سود معاملات آتی؛ معاملات فیوچرز بیت کوین در تمام صرافی افزایش یافته است. با این حال در زمان انتشار، پوزیشن های فیوچرز در مجموع 14.68 میلیارد دلار بوده که بیانگر این است که معامله‌ گران بیت ‌کوین در هر دو پوزیشن لانگ و شورت (خرید و فروش) فعال بوده اند. به گفته کارشناسان کوین مارکت کپ؛ با وجود روند مثبت بیت کوین در مارکت مشتقه، قیمت بیت کوین بار دیگر کاهش بیشتری یافته است.

تغییرات اتریوم پس از مرج از نظر کارشناسان

اوراق بهادار ایالات متحده اخیرا اظهاراتی در خصوص امنیت بودن اتریوم ارائه کرده است، مایکل سیلر که پیش از این اعلام کرده است که بیت کوین هیچ جایگزینی ندارد، از کمیسیون بورس و اوراق بهادار فراتر رفت و اعلام کرد که اتریوم تنها یک اوراق بهادار است.

با این حال بسیاری از کارشناسان معتقدند که ادغام اتریوم آغاز عصر جدیدی برای دومین بلاک چین بزرگ می باشد. اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال پس از بیت کوین دارای ارزش فعلی بازار نزدیک به 200 میلیارد دلار می باشد و قیمت اتریوم در حین و پس از مرج تقریبا صعودی و تا حد زیادی ثابت بوده است. از نظر مارک کوبان، سرمایه‌ گذار و مالک میلیاردر تیم بسکتبال دالاس ماوریکس اظهار داشته است که اتریوم احتمالا به یک ارز کاهنده تورم تبدیل خواهد شد.

طبق نظر اکثر کارشناسان؛ ادغام موفقیت ‌آمیز اتریوم احتمال روند صعودی تمام دارایی‌ های دیجیتال بویژه اتریوم و سایر کوین های مرتبط با ارز را افزایش داده است، همچنین با توجه به افزایش اعتماد سرمایه گذاران قیمت بیت کوین نیز می تواند افزایش یابد.