اعلام رسمی ورشکستگی صندوق سرمایه گذاری 3Arrows Capital (3AC) 

اعلام رسمی ورشکستگی صندوق سرمایه گذاری 3Arrows Capital (3AC) 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

چندین هفته است که شایعاتی درخصوص بحران نقدینگی 3AC به گوش می رسد و اخیرا جزئیات محدودی با اطلاعات دقیق تری منتشر شده است و احتمالا تا پایان هفته جزئیات بیشتری درباره آن ارائه خواهد شد. صندوق تامینی ارزهای دیجیتال 3Arrows Capital نیز قربانی بازار نزولی سال 2022 شده و درحال پیوستن به اکوسیستم ترا است.

در یک بازار صعودی، همه می توانند موفق باشند و 3AC مطمئناً با یک صندوق سرمایه 10 میلیارد دلاری در اوایل سال جاری شاهد آن بوده است با این حال، با تغییرات بازار در سال جاری، عملیات تجاری نیز تغییر کرده است.

شایعات در اوایل ژوئن با حدس هایی مبنی بر اینکه3AC در پرداخت بدهی ها شکست خورده است، آغاز شد که عنوان آن 80 میلیون دلار بدهی به صرافی مشتقات Deribit بود. پس از تقریباً یک هفته سکوت از بنیانگذاران 3AC،  مدیر عامل شرکت با انتشار توییتی اظهار داشت که 3AC با مشکلات نقدینگی جدی مواجه شده است.

طبق گزارش فایننشال تایمز، پلتفرم Voyager Digital نیز اظهار داشت که احتمالا بیش از 650 میلیون دلار به دلیل فروپاشی AC3 ضرر خواهد کرد. این پلتفرم پس از اعلام خبر از 2 جولای برداشت ها و برخی از خدمات خود را به حالت تعلیق درآورده است. براساس همین گزارش، BlockFi نیز بدلیل سرمایه گذاری در این صندوق تامینی تقریباً 80 میلیون دلار ضرر کرده است.

ثبت ورشکستگی 3Arrows Capital (3AC)

3AC پس از لیکویید برای ثبت ورشکستگی فصل 15 در نیویورک و تحقیقات نظارتی مقامات سنگاپور، محل استقرار صندوق تامینی، اعلام آمادگی کرده است. قانون فصل 15 برای پرداختن به ورشکستگی های فرامرزی طراحی شده است. اسناد دادگاه نشان می دهد که 3AC به دنبال رسیدگی فرعی فصل 15 است تا مدیران و طلبکاران نتوانند دارایی های شرکت ایالات متحده را توقیف نمایند.

تشکیل پرونده ورشکستگی فصل 15 در دادگاه فدرال منهتن در اواخر روز جمعه 1 جولای تنها چند روز پس از لیکویید شرکت Three Arrows در جزایر ویرجین بریتانیا در پی ادعاهایی مبنی بر عدم پرداخت 80 میلیون دلار بدهی خود به صرافی دارایی دیجیتال Deribit انجام شد.

متخصصان ورشکستگی در Teneo، شرکت مشاوره منصوب در جزایر ویرجین بریتانیا برای انحلال Three Arrows، به دادگاه ایالات متحده گفتند که انتظار می رود بزودی تعداد قابل توجهی از طلبکاران علیه صندوق تامینی ثبت شکایت نمایند.

تگ ها