پیش بینی افزایش ارزش بازار NFT تا 800 میلیارد دلار

پیش بینی افزایش ارزش بازار NFT تا 800 میلیارد دلار
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

توکن ‌های غیرقابل تعویض،NFTها در سال 2014 ایجاد شده است، عرضه و تقاضا NFT ها در دو سال اخیر رشد سریعی را تجربه کرده است. در آگوست 2021 کل حجم تجارت NFT از بالاترین نقطه 5 میلیارد دلاری عبور کرد.

براساس بررسی کارشناسانCoinGecko ، حجم NFT طی دو سال اخیر به 800 میلیارد دلار رسیده است. نظرسنجی کوین گیکو شامل 871 سرمایه گذار از منطقه آسیا و اقیانوسیه بوده است.

بیش از 50 درصد شرکت کنندگان اظهار داشتند که در حال حاضر صاحب بیش از پنجNFT هستند، در حالی که 72 درصد از سرمایه گذاران شرکت کننده در نظرسنجی قبل اعلام کرده بودند که تنها یک NFT دارند. همچنین این نظرسنجی بر اساس سرمایه گذاران گروه های سنی مختلف انجام شده است. به عنوان مثال، 43.6 درصد از سرمایه گذاران NFT مورد بررسی بین 18 تا 30 سال سن داشتند، در حالی که 45.2 درصد در بین 30 و 50 سال قرار داشته اند.

علاقمندی های سرمایه گذارانNFT

اکثریت ارزش بازار توکن های غیر قابل تعویض NFTها به گروه معروف Bored Ape Yacht Club (BAYC) علاقه مند هستند و 25 درصد از پاسخ دهندگان علاقه مند به خرید NFT های هنری بوده اند و 35.8 درصد نیز به بازی های متاورسی و توکن های غیرقابل تعویض مرتبط با بازیP2E تمایل داشته اند.

در این گزارش آمده است: پیش بینی می شود که بخش متاورس در دو سال آینده به بیش از 800 میلیارد دلار افزایش می یابد و محتمل ترین نقطه ورود به بازارNFT گیمینگ خواهد بود. پاسخ‌ دهندگان ما اعلام کرده ‌اند که کسب درآمد انگیزه اصلی خرید توکن‌ های غیرقابل تعویض، NFTها بوده و  2 نفر از 3 نفر از پاسخ ‌دهندگان سازنده NFTها بوده اند.

طبق داده های ارائه شده توسط TeleGeography، 60 درصد از معامله‌ گران رایانه ‌های شخصی را برای استخراج و تجارت NFTها ترجیح می ‌دهند که می توان آنرا به راحتی استفاده از رایانه شخصی برای ایجاد و تجارت NFT نسبت داد.

همچنین براساس ارزیابی کارشناسان، 38.5 درصد قیمت کف، 23 درصد به سوددهی و محبوبیت و 21.8 درصد به ارزش هنری NFTها تمایل داشتند. بیش از 50 درصد از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که استراتژی سرمایه گذاری HODL را اتخاذ کرده اند و در حال حاضر حاضر به فروش توکن های غیر قابل تعویض نیستند.

شبکه های محبوب NFT

براساس نظر سنجیCoinGecko، در بین زنجیره های راه اندازی محبوبNFT، 46.3 درصد از اتریوم، 13.8 درصد از پالیگان با رتبه دوم، سولانا نیز با 13.5 درصد در رتبه سوم قرار داشته است و 26.4 درصد دیگر نیز به پلتفرم های کوچکتر قراردادهای هوشمند علاقمند بوده اند.

داده های بازار نشان می دهد که OpenSea با 58.7 درصد از سهم بازار، بازیگر اصلی تجارتNFTهاست، همچنین سولانا بیش از 10درصد بازار را در اختیار داشته است و سهمLooksRare از ارزش بازار کمتر از 4 درصد می باشد.
 

تگ ها