افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال در کشورهای فاسد، طبق مطالعات IMF

افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال در کشورهای فاسد، طبق مطالعات IMF
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس مطالعات صندوق بین ‌المللی پولIMF، استفاده گسترده از دارایی ‌های دیجیتال در کشورهای که بصورت سیستماتیک فاسد هستند رایج تر است، صندوق بین المللی پول همچنین از کشورها خواسته است تا با تنظیم مقررات تجارت ارزهای دیجیتال، مانع اقدامات غیر قانونی افراد و موسسات شوند.

همچنین براساس این مطالعه مشخص شده است که صنعت ارزهای دیجیتال، کاربران دیجیتال را قادر می ‌سازد تا با دور زدن محدودیت ‌های تجاری تعیین ‌شده توسط دولت، قدرت دولت ها را تضعیف کنند.

علاوه بر این، با کمک ویژگی غیرمتمرکز بودن ارزهای دیجیتال فعالیت های غیرقانونی دیجیتال افزایش یافته و با حذف واسطه ‌ها، ارزهای دیجیتال این توانایی را دارند که زیرساخت ‌های مالی تنظیم شده را بسمت منافع مالی مجرمانه تغییر دهند.

مبارزه با فساد در صنعت ارزهای دیجیتال

تجزیه و تحلیل صندوق بین ‌المللی پول نشان می‌ دهد که کشورها برای مقابله با رفتار مجرمانه، واسطه ‌ها، مانند صرافی ‌های ارز دیجیتال، را مجبور به انجام فرآیند های شناخت مشتری، KYC کنند، KYC قوانینی هستند که با تأیید هویت به مقابله با کلاهبرداری، پولشویی، و تأمین مالی تروریسم می پرازد.

برخی کشورها مانند ایالات متحده قبلاً اقدامات مشابهی را انجام داده اند. با توجه به اینکه انتظار می رود صنعت جهانی ارزهای دیجیتال تا سال 2026 از 4 تریلیون دلار فراتر رود، بسیاری از کشورها به سرعت برای تنظیم مقررات نظارتی بر ارزهای دیجیتال اقدام کرده اند.

با ظهور بیت کوین و اتریوم که باعث ایجاد اشتیاق در بین سرمایه گذاران شده است، طرح های جدیدی برای انجام اشکال مختلف فساد و طرح های پونزی در حال توسعه می باشد.
براساس نمودار هفتگی تریدینگ ویو ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در آخر هفته به 1.948 تریلیون دلار رسیده است.

انتقال پول غیر قانونی به صورت دیجیتالی

طبق گفته صندوق بین ‌المللی پول، دارایی‌ های دیجیتال می‌ توانند برای جابجایی دارایی های غیرقانونی یا دور زدن ممنوعیت‌ های سرمایه یا پولشویی مورد استفاده قرار گیرند. براساس تحقیقات اخیر صندوق بین المللی پول، دارایی های دیجیتال ممکن است برای انتقال درآمدهای ناشی از فساد یا اجتناب از کنترل سرمایه در 55 کشور استفاده شود.

شرکت ‌کنندگان نظرسنجی که بین 2000 تا 12000 پاسخ ‌دهنده از هر کشور را شامل می ‌شد، در مورد استفاده یا در اختیار داشتن دارایی های دیجیتال از سال 2020 تاکنون سوال شد که منعکس‌ کننده افزایش استفاده از دارایی های دیجیتال است.

تنظیم مقررات دیجیتال به جای مخالفت با ارزهای دیجیتال

طبق تحقیقات صندوق بین ‌المللی پول، بهترین استراتژی مبارزه و مخالفت با ارزهای دیجیتال نیست، تنظیم مؤثر بیت‌ کوین و سایر ارزهای دیجیتال راه حل بهتری است. براساس نتایج محققان، ساکنان کشورهایی که بخش بانکداری سنتی توسعه یافته دارند، احتمالا تمایل کمتری به ارزهای دیجیتال داشته باشند.

تحلیلگران اجتماعی دلایل متعددی را کشف کردند که چرا ارز مجازی یک کشور ممکن است محبوب‌تر از کشور دیگر باشد، برای مثال به دلیل تورم بالا، یک ارز دیجیتال محبوب مانند بیت کوین ممکن است از یک ارز بومی پایدارتر باشد. همچنین از ارزهای دیجیتال نیز می‌توان برای اجتناب از مالیات و محدودیت ‌ها استفاده کرد.

آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتال و بلاک چین و کسب در آمد از آن، دوره جامع پرایس اکشن و تحلیل تکنیکال و همچنین برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری در ارومیهو همچنین ارائه سیگنال ارز دیجیتال در همیار تریدر ارز سنج می باشد.

تگ ها