افزایش انباشت نهنگ های اتریوم همزمان با رشد قیمت اتریوم در هفت روز گذشته

افزایش انباشت نهنگ های اتریوم همزمان با رشد قیمت اتریوم در هفت روز گذشته
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

قیمت اتریوم در هفته گذشته بیش از 50 درصد افزایش یافته است و نهنگ ‌های اتریوم شروع به جمع ‌آوری بیشتر این ارز دیجیتال کرده ‌اند، از سوی دیگر به لطف نزدیک شدن زمان ادغام اتریوم، رشد این ارز در ماه گذشته بیش از بیت کوین بوده است. همچنین از دیگر دلایل اصلی افزایش قیمت اتریوم، محبوبیت فزاینده دیفای است. اتریوم میزبان بسیاری از پروژه های DeFi در شبکه بلاک چین می باشد.

ادغام اتریوم، ادغام شبکه اصلی فعلی شبکه با سیستم اثبات سهام زنجیره بیکن است که زمینه را برای ارتقاء مقیاس ‌پذیری آینده فراهم می ‌کند. طبق اظهارات کارشناسان این اقدام باعث کاهش 99.95 درصدی مصرف انرژی اتریوم خواهد شد.

تیم بیکو، کارشناسان پشتیبانی پروتکل در بنیاد اتریوم اظهار داشته اند که احتمالا تا ماه سپتامبر سال جاری ادغام بر روی شبکه PoS انجام خواهد شد. به گفته تیم توسعه بیکو با توجه به توسعه و به روزرسانی های شبکه احتمالا جدول زمانی Merge یا ادغام در طول زمان تغییر خواهد کرد.

طبق اظهارات کارشناسان؛ احتمالا ادغام کارمزد تراکنش های اتریوم را کاهش نخواهد داد، با این حال تاثیر فوری و قابل توجهی بر مصرف انرژی خواهد داشت و همزمان برای کاهش بیشتر هزینه تراکنش ها توسعه خواهد یافت.

به گفته شرکت تحلیل زنجیره ای IntoTheBlock، با افزایش قیمت اتریوم از حدود 1050 دلار به بیش از 1500 دلار در زمان انتشار خبر، نهنگ های اتریوم سرعت انباشت خود را افزایش داده و اکنون بیش از 22.4 درصد از عرضه در گردش ارز دیجیتال را در اختیار دارند.

افزایش انباشت نهنگ های اتریوم با انتشار خبر جدیدی از ادغام

با انتشار خبر ادغام اتریوم از اواسط سپتامبر توسط توسعه دهندگان اتریوم تا بالای سطح 1500 دلار افزایش یافته است. شایان ذکر است، حرکت اتریوم به بالای سطح 1500 دلار مطابق با پیش ‌بینی تحلیلگر و تریدر محبوب ارزهای دیجیتال، مایکل ون دی پوپ بوده است، وی در اوایل ماه جولای پیش ‌بینی کرده بود که اتریوم در صورت شکست سطح مقاومت 1140 دلاری تا بالای 1500 دلار خواهد رسید.

از سوی دیگر گروهی متشکل از 53 کارشناس فین ‌تک در Finder با پیش ‌بینی‌ روند صعودی اتریوم اظهلر داشته اند که تا پایان سال جاری قیمت به طور میانگین تا سطح 1711 دلار افزایش خواهد یافت و احتمالا تا پایان سال 2025 به 5739 دلار خواهد رسید. و با ادامه روند صعودی اتریوم تا سال 2030 تا 14412 دلار افزایش خواهد یافت.

اتریوم اکنون با 1535 دلار معامله می شود که 8 درصد در یک روز و 52 درصد در بازه های زمانی هفتگی افزایش یافته است. افزایش قیمت ها در پی افزایش فعالیت نهنگ ها و کاهش هزینه های کارمزد در شبکه اتریوم بوده است.