افزایش تمایل نهنگ ها برای سرمایه گذاری در پروتکل Aave

افزایش تمایل نهنگ ها برای سرمایه گذاری در پروتکل Aave
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ارز دیجیتال آوی در چند ماه گذشته سود کلانی از سرمایه گذاری نهنگ ها دریافت کرده است. همکاری های متعدد در بخش دیفای و بانکداری می تواند دلیل اصلی علاقه نهنگ ها به این پروتکل باشد. علاوه بر این، افزایش ارزش کل قفل شده AAVE V3 نیز احتمالا دلیل دیگر علاقه نهنگ ها به سرمایه گذاری در این پروتکل است.

براساس آخرین مطالعه سنتیمنت که در 19 سپتامبر منتشر شد، علاقه نهنگ ها به پروتکل آوی بشدت افزایش یافته است. طبق ارزیابی سنتیمنت، آدرس ‌های نهنگ آوی که بین 1 هزار تا 1 میلیون توکن آوی در خود دارند تا 54.5 درصد افزایش یافته است و این حجم بیشترین مقداری است که تا به حال در این آدرس ها نگهداری شده است.

از سوی دیگر فعالیت های توسعه اخیر پروتکل آوی شاهد افزایش عظیمی در هفته گذشته بوده که نشانگر اینست که تیم توسعه پروتکل به طور گسترده روی فن آوری خود کار کرده اند. علاوه بر این، معرفی به ‌روزرسانی ‌ها و ویژگی‌ های جدید باعث افزایش علاقه سرمایه گذاران نهادی به این پروتکل شده است.

پروتکل دیفای آوی یکی از بزرگ ‌ترین وام ‌دهندگان ارز‌های دیجیتال است که ارزش بازار بیشتری نسبت به رقبای خود، میکرو و کامپاند دارد. در واقع آوی یک پروتکل مالی غیرمتمرکز یا دیفای است که به افراد اجازه می ‌دهد تا ارز‌های دیجیتال و دارایی ‌های دنیای واقعی (RWA) را بدون مراجعه به یک مؤسسه واسطه متمرکز، وام داده و وام بگیرند. در واقع وقتی کاربر پولی را در این پروتکل قرض دهد می‌ تواند سود آن را دریافت کند. برعکس زمانی که وام می ‌گیرد باید سود آن را بپردازد.

حجم توکن نیز در چند روز گذشته شاهد افزایش بوده و از 70.83 میلیون در 18 سپتامبر به 123 میلیون در زمان انتشار خبر افزایش یافته است. قیمت آوی با توجه به تحولات اخیر 0.91 کاهش یافته است.

چند جهش بزرگ برای AAVE

آوی علاوه بر توسعه پروتکل در بازار دیفای نیز پیشرفت های چشمگیری داشته است. این شرکت اخیرا با همکاری Flashstake DAO امکان اشتراک گذاری توکن آوی و دریافت فوری سود را فراهم کرده است. بدین ترتیب نوسانات بازار احتمالا کمترین تاثیر را بر سرمایه کاربران خواهد داشت و کاربران دیگر منتظر بازده و سود وام خود نخواهند بود.

پروتکل آوی از نظر ارزش کل قفل شده،TVL نیز پیشرفت خوبی داشته است و پروتکل V3 آن از ماه می در حال رشد بوده است. اگرچه پس از اوج 1.67 میلیارد دلاری ماه آگوست، نوساناتی وجود داشته با این حال به نظر می رسد TVL همچنان در حال افزایش است. علاوه بر این، ارزش کل فعلی قفل شده در زمان نگارش خبر به 1.17 میلیارد دلار رسیده است.

با این حال، تسلط آوی در رسانه های اجتماعی در ماه گذشته کاهش یافته که بیانگر عدم علاقه جامعه دیجیتال به سرمایه گذاری گسترده در این دارایی است. همچنین ارزش بازار آوی نیز کاهش یافته و باعث نگرانی سرمایه گذاران شده است.
 

تگ ها