افزایش ضرر هولدرهای بلندمدت بیت کوین و احتمال تغییر روند

افزایش ضرر هولدرهای بلندمدت بیت کوین و احتمال تغییر روند
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

خروج تقریبی 2 تریلیون دلار سرمایه از مارکت پس از روند صعودی سال گذشته، کاهش شدید قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را به همراه داشت است. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا مارکت واقعا به پایان چرخه نزولی خود رسیده است یا نه، بررسی رفتار سرمایه ‌گذاران بلندمدت می ‌تواند در پاسخ به این سوال راهگشا باشد.

طبق داده ‌های آنچین، احساسات هولدرهای بلندمدت بیت کوین تقریبا مثبت است. در عین حال، مقایسه شاخص حجم بیت کوین ‌های در ضرر از ابتدا تاکنون، نشان می دهد که قیمت بیت کوین هنوز به کف و پایین ترین حد خود نرسیده است.

هولدرهای بلندمدت (LTH) در واقع افرادی می باشند که بیت کوین ‌های خود را بیش از 155 روز نگهداری کرده ‌اند. همچنین طبق داده‌ ها، در بیشتر موارد تسلیم ‌شدن هولدرهای بلندمدت بیت کوین با کف قیمتی بازار همراه می باشد.

حجم دارایی در ضرر هولدرهای بلندمدت بیت کوین طی دهه اخیر نشان می ‌دهد که در سال ‌های اخیر با افزایش تعداد بیت کوین ‌های در ضرر این هولدرها، روند صعودی قیمت با فاصله زمانی کمی از آن شروع شده است.

در حال حاضر شاخص حجم بیت کوین‌ های در ضرر هولدرهای بلندمدت در حال نزدیک شدن به این آستانه است که بیانگر اینست که مارکت همچنان به پایان روند نزولی خود نرسیده است و سرمایه‌ گذاران بیت کوین به زمان بیشتری برای عرضه بیت کوین‌ های در ضرر خود دارند.

شاخص سود و زیان باندهای بازگشتی

شاخص سود و زیان باندهای بازگشتی(Profit&Loss by Return Bands) نشان دهنده احساسات کلی سرمایه گذاران و چالش های کنونی هولدرهای بلندمدت بیت کوین است. این شاخص، بیانگر رفتار معاملاتی گروه‌ های مختلف بازار است که با توجه به میزان سود یا زیان تحقق ‌یافته به دسته یا باندهای مختلفی تقسیم می شود.

این سود یا زیان با ضرب ارزش بیت کوین در قیمت فروخته ‌شده منهای قیمت خرید آن به دلار محاسبه می ‌شود. سپس، این محاسبات برای تمام کوین های خرج ‌شده انجام و با یکدیگر جمع می ‌شوند تا به باندهای بازگشتی تقسیم شوند.
تغییرات موجودی هولدرهای بلندمدت

براساس داده های گلس نود؛ 80 درصد از عرضه در گردش بیت کوین در دست دارندگان بلندمدت (LTHs) قرار دارد و تغییرات موجودی هولدرهای بلندمدت، به توزیع توکن ‌های نقدشده هولدرهای بلندمدت یا انباشت توکن ‌های جدید توسط آنها اشاره می کند.

همچنین کاهش توزیع یا انباشت دارایی هولدرهای بلندمدت نشان دهنده بی‌اعتمادی سرمایه‌ گذاران بلندمدت به مارکت در شرایط بد اقتصاد کلان می باشد. از سوی دیگر حجم انباشت دارندگان بلندمدت بیت کوین در ماه آگوست به بالاترین سطح خود از ابتدای سال 2022 رسیده است که احتمالا نشانه احساسات مثبت سرمایه گذاران بلندمدت به بیت کوین است.

از سوی دیگر؛ شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز نشان ‌دهنده وضعیت «ترس شدید» در بازار ارزهای دیجیتال است. برخی از سرمایه‌ گذاران دوره‌ های ترس شدید را بهترین زمان برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال و ورود به بازار می‌ دانند.