افزایش فروش ENSدر اوپن سی همزمان با نزدیک شدن ادغام

افزایش فروش ENSدر اوپن سی همزمان با نزدیک شدن ادغام
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

با نزدیک شدن زمان بروز رسانی ادغام، حجم معاملاتی دامنه‌ های سرویس نام اتریوم،  ENSدر بازار اوپن سی به بالاترین حد خود رسیده و ENS Domainپر فروش ترین رتبه بازار را به خود اختصاص داده است. بدین ترتیب سرویس نام اتریوم با افزایش فروش 170 درصدی در چند ساعت گذشته روند صعودی هفتگی BAYCرا شکسته است.

طبق داده های اوپن سی، حجم معاملات ENS در هفته گذشته از 2305 واحد اتریوم یا 3.76 میلیون دلار فراتر رفت که نشان دهنده افزایش 43 درصدی هفته به هفته بوده است. همزمان، BAYC با کاهش 43 درصدی به 2126 اتریوم رسیده است.

دامنه‌ سرویس نام اتریوم، یک سیستم نامگذاری توزیع‌ شده بر بستر بلاک چین است که امکان تبدیل یک رشته طولانی کلیدهای یک آدرس به عباراتی کوچک و قابل فهم را برای کاربران فراهم می کند. دامنه ‌های سرویس نام اتریوم را می ‌توان به یک کیف پول دیجیتال پیوند داد و به جای ارائه یک آدرس طولانی، نام دامنه اتریوم را جایگزین نمود. شایان ذکر است این دامنه ‌ها در قالب توکن NFT معامله می ‌شوند.

افزایش ثبت دامنه های سرویس نام اتریوم همزمان با رشد قیمت اتریوم

جهش اخیر در حجم معاملات دامنه سرویس نام اتریوم باعث شده تا میانگین قیمت هرکدام از دامنه‌ ها با 167 درصد افزایش، به حدود 641 دلار برسد. همزمان، حجم معاملات روزانه این دامنه ها از 120.7 اتر به 1044.6 اتر رسیده است. با این حال، طبق توضیحات مدیر اجرایی ENS؛ با نزدیکتر شدن فرایند ادغام و رکود اخیر بازار، قیمت کارمزد در اتریوم کاهش یافته است و ثبت ENS را مقرون به صرفه ‌تر کرده است. او معتقد است که با توجه به افزایش قیمت اتریوم به دلیل ادغام احتمالا کاربران بیشتری برای ثبت ENS شخصی خود برای استفاده بیشتر از فن آوری وب 3 اقدام خواهند نمود.

فرایند ادغام یا مرج که برای 13 تا 15 سپتامبر برنامه ریزی شده است، بلاک چین اتریوم را از یک الگوریتم اثبات کار به یک الگوریتم اجماع اثبات سهام تغییر خواهد داد، و طبق ادعای بنیاد اتریوم؛ مصرف انرژی بلاک چین برتر برای dappها، DAO ها و NFT ها بیش از 99.95 درصد کاهش خواهد یافت.

طبق گزارش اوپن سی، دامنه 000eth یکی از گران ‌ترین دامنه‌ های سرویس نام اتریوم بازار در هفته اخیر بوده است. این دامنه ابتدا با قیمت 300 واحد اتر خریداری و در حال حاضر با قیمت 5000 اتر برای فروش گذاشته شده است. دیگر دامنه‌ های گران قیمت این مجموعه opensea.eth، crypto.eth، google.eth و nike.eth بوده اند.

عملکرد خوب سرویس نام اتریوم در ماه سپتامبر در ادامه افزایش فروش این دامنه‌ ها در ماه آگوست رخ داده است. در ماه آگوست، بیش از 300هزار دامنه جدید در این سرویس به ثبت رسید و درآمد ماهیانه آنرا افزایش داد و این سرویس سومین ماه پردرآمد خود از زمان راه ‌اندازی در سال 2018 ثبت کرد.

طبق گزارش اوپن سی، میانگین قیمت دامنه‌ های ENS در حال حاضر حدود 0.3207 اتر معادل533.7 دلار می باشد.
 

تگ ها