افزایش معاملات تزوس و فعالیت قراردادهای هوشمند به تقاضای NFT 

افزایش معاملات تزوس و فعالیت قراردادهای هوشمند به تقاضای NFT 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

فعالیت قراردادهای هوشمند در اکوسیستم تزوس در سال گذشته افزایش یافته است زیرا به آهنربایی برای فعالیت NFT تبدیل شده است. شبکه Tezos در طول 12 ماه گذشته رشد چشمگیری در آدرس های قراردادهای هوشمند و پذیرش عمومی خودش داشته که عمدتاً توسط توکن های غیر قابل تعویض (NFT) هدایت می شود.

فعالیت در اکوسیستم Proof-of-Stake اخیرا رشد بی سابقه ای نسبت به AHA خودش داشته با هدف رقابت با اتریوم برای استخراج NFT و بازار است. طبق گزارش Coin Metrics وضعیت شبکه در 1 فوریه، تعداد تراکنش‌های مربوط به قراردادهای هوشمند طی 12 ماه گذشته اکمتر از 10000 تراکنش در روز در ژانویه 2021 به بیش از 50000 تراکنش در روز رسیده است.

طبق این گزارش این رشد توسط پلتفرم‌های NFT مانند پلتفرم هنری مولد FX Hash انجام شده است که با افزایش علاقه تریدرها هم همراه است. علاوه بر این، غول بازی Ubisoft نیز پشتیبانی از NFTهای بازی Tezosرا در ماه دسامبر اعلام کرد. هزینه های بالای شبکه اتریوم، سازندگان و خریداران NFT را به سمت شبکه های جایگزین مانند Tezos سوق می دهد.

NFTهای مبتنی بر تزوس

این شبکه یک پورتال برای تمام بازارهای NFT مبتنی بر تزوس دارد که ادعا می‌کنند کربن خنثیCarbon neutral هستند و هزینه‌های شبکه کمتر از یک پنی است. NFT ها به دلیل مسائل زیست محیطی در مورد مبادلات آنها در شبکه های Proof-of-Work بحث و جدل ایجاد کرده اند.

Tezos به طور گسترده ای به عنوان جایگزینی برای کاهش این نگرانی ها تبلیغ میشود. آدرس‌های فعال در شبکه به بالاترین حد خود یعنی بیش از 45000 رسیده است، در حالی که آدرس‌های قرارداد هوشمند فعال کمتر از 200000 به بیش از 600000 در 12 ماه گذشته افزایش یافته است.

این نشان دهنده رشد NFT و DApp هایی است که از Tezos استفاده می کنند. این تحقیق همچنین تعداد کل تراکنش‌های روزانه را اندازه‌گیری کرده و آنرا به عنوان تراکنش‌های دیگر other transactions لیبل گذاری کرده است.

این رقم در آگوست 2021 زمانی که شبکه به‌روزرسانی بلاک را به نصف انجام داد افزایش یافت. هم اینک از 40000 تراکنش ثابت روزانه به بیش از 250000 افزایش یافته و از آن زمان تاکنون در این سطوح باقی مانده است.

طبق ردیاب پلتفرم، رقم فعلی تراکنش روزانه 309431 است که کمتر از یک چهارم تراکنش‌های روزانه روی اتریوم است که در حال حاضر 1.17 میلیون تراکنش بر اساس Etherscan است. طبق نمودار این گزارش این رقم اخیراً از 300000 فراتر رفته که نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 150 درصد افزایش یافته است.

تزوس در سال 2018 به عنوان یک شبکه اثبات سهام کارآمد انرژی energy efficient راه اندازی شد که از سیستمی به نام پخت baking برای اعتبارسنجی و انتشار بلاک های جدید در زنجیره استفاده می کند. توکن بومی آن، XTZ، طی 24 ساعت گذشته 6.7 درصد افزایش یافته و طبق CoinGecko به 3.77 دلار معامله می شود. XTZ در حال حاضر 58.6% کمتر از بالاترین قیمت تاریخ 4 اکتبر خود یعنی 9.12 دلار است.

تگ ها