افزایش معاملات Terra NFT در میان سقوط UST 

افزایش معاملات Terra NFT در میان سقوط UST 
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

حجم معاملات روزانه Terra NFTدر روز چهارشنبه، 11می به 3.1 میلیون دلار رسید که از 384769 دلار در روز گذشته افزایش یافته است. سرمایه گذاران اکنون بین وفاداری به لونا و از دست دادن اعتماد به سر می برند. اگرچه اتریوم اکوسیستم غالب  NFTها است، اما کلکسیونرهای ان اف تی به لطف هزینه ‌های کارمزد نسبتاً پایین ‌تر به Terra روی آورده ‌اند.

در بحبوحه سقوط استیبل کوین TerraUSD و توکن وابسته به آن، لونا پروژه ‌های NFT ساخته شده در Terra شاهد رشد قابل ‌توجهی در معاملات خود بوده ‌اند، زیرا معامله ‌گران باهوش به دنبال دریافت نقدی از اختلاف قیمت ‌های عمیق ان هستند. بر اساس داده های Flipside Crypto، حجم روزانه معاملات NFT در بازارهای محبوب ترا، Random Earth، Knowhere  و Luart بالاترین میزان از اول مارس بوده است. حجم روزانهTerra NFT در 11 می به 3.1 میلیون دلار رسید که از 384.769 دلار نسبت به 24 ساعت گذشته افزایش یافته است.

Random Earth و Knowhere همچنین بالاترین روزهای معاملات خود را در 11 می مشاهده کرده اند، حجم Random Earth به 438,665 لونا برابر با 485,263 دلار و همچنین Knowhere در زمان انتشار به 6005 لونا رسیده است. برخی از پرفروش ‌ترین مجموعه‌ های Terra NFT شامل: پانک ‌های کهکشانی (Galactic Punks)، گربه‌ های جهنمی (Hell Cats)، دربی استارز (Derby Stars) و لونا بولز(Luna Bulls)  بوده اند.

واکنش جامعه دیجیتال به کاهش قیمت لونا

واکنش کاربران توییتر به قیمت‌ گذاری سریع NFTها با لونا، به‌ ویژه در Random Earth بسیار سوال برانگیز بوده است. براساس نظرات برخی از کارشناسان، به نظر می رسد این یکی از راهکارهای بنیاد لونا برای حمایت از استیبل کوین TerraUSD و توکن وابسته به آن، لونا باشد.

همچنین کاربران یکی دیگر از بازارهای Terra NFT، OnePlanet، به Discord مراجعه و تاخیرهای تراکنش های آنرا گزارش کرده اند، براساس گفته معامله گران، دارایی های دیجیتال بلافاصله پس از بسته شدن خرید در کیف پول آنها ظاهر نمی شوند و همچنین کسانی که نتوانستند به موقع NFT های خود را از فهرست حذف کنند، توسط ناظران Discord دوباره مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

با این حال بسیاری از کاربران توییتر اظهار داشتند که همه NFT ها در Terra اکنون به اندازه توکن لونا بی ارزش می باشند. همچنین براساس داده ها، بسیاری از سرمایه گذاران Terra NFTبه شبکه سولانا منتقل شده اند.

نوسانات قیمتی لونا

لونا هم اکنون با ارزش بازار حدود 390.04 میلیون دلار، در رتبه 94 بازار قرار داشته و سهم 0.03 درصدی از کل بازار دیجیتال را در اختیار دارد. هر واحد از لونا در این لحظه با قیمت 0.112935 دلار معامله می شود و حجم مبادلات روزانه آن 7.73 میلیارد دلار می باشد. قیمت لونا در 24 ساعت اخیر 97.69 درصد کاهش یافته است. بالاترین قیمت لونا در تاریخ 5 آوریل 2022 معادل 119.18 دلار بوده که هم اکنون 99.90 درصد پایین ‌تر از آن زمان قرار دارد. تعداد واحدهای در گردش لونا 3.45 میلیارد و تعداد کل واحدهای آن 4.91 میلیارد خواهد بود.