افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و صعود بیت کوین به بالای 40000 دلار

افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو و صعود بیت کوین به بالای 40000 دلار
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

علیرغم از دست دادن قلمرو خود در هفت روز از هشت روز گذشته، بیت کوین در روز سه شنبه، 12 آوریل به بیش از 40000 دلار صعود کرد. به دلیل تورم بالای تاریخی و عدم اطمینان ژئوپلیتیکی مداوم، بیت کوین و بازار بزرگتر ارزهای دیجیتال در هفته‌ های اخیر آسیب دیده‌ اند و فدرال رزرو در واکنش، افزایش نرخ‌ های بهره را آغاز کرده است.

براساس نظرسنجی اقتصاددانان پیش از انتشار آمار در روز سه شنبه، آنها انتظار دارند تورم در ایالات متحده از ماه مارس به 8.4 درصد افزایش یابد که بیشترین نرخ بهره از 40 سال گذشته می باشد.

به گفته یان هاتزیوس، اقتصاددان ارشد گروه گلدمن ساکس، فدرال رزرو ممکن است مجبور شود برای آرام کردن اقتصاد ناپایدار ایالات متحده، نرخ های بهره را به میزان قابل توجهی بالاتر از آنچه در حال حاضر پیش بینی می کند، افزایش دهد.

تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین

به گزارش کوین مارکت کپ، در حال حاضر بیت کوین با قیمت 40266 دلار معامله می شود که 4.77 درصد در روز و 13.66 درصد در هفته گذشته پس از مشاهده یک صعود ثابت تا کنفرانس بیت کوین 2022 در میامی، کاهش یافته است.جهت اطلاع از قیمت لحظه ای بیت کوین به سایت ارزسنج مراجعه کنید.

میشائل ون د پوپ، تحلیلگر برجسته صنعت دیجیتال، علامت 40000 دلاری را به عنوان یک سطح مقاومت حیاتی برای بیت کوین مشخص کرده در حالی که سهام نیز همچنان در حال کاهش هستند. که نشان دهنده ارتباط سهام با بازده ارزهای دیجیتال می باشد.

ویل کلمنته، تحلیلگر Lead Insights خاطرنشان کرد که بازار با درآمد ثابت به شدت در حال فروش است و بازدهی 10 ساله از یک روند نزولی چند دهه ای خارج شده است. به دلیل مدل‌ های DCF، سهام عموماً با بازده همبستگی معکوس دارند.

هر چه بازده 10 ساله بیشتر باشد، ارزش سهام پایین تر خواهد بود. (مدل جریان نقدی تنزیل‌شده یا مدل DCF نوعی مدل مالی است که شرکت را با پیش‌ بینی جریان‌ های نقدی آن و تنزیل جریان‌های نقدی برای رسیدن به ارزش فعلی ارزش‌ گذاری می‌ کند.)

ویل کلمنته، تحلیلگر Lead Insights تاکید کرد که این امر بر سهام، به ویژه نزدک فشار وارد خواهد کرد. همچنین براساس گزارش فینبولد، سهام های فن آوری دیجیتال در پایین ترین حد خود قرار دارند زیرا بازدهی 10 ساله ایالات متحده به بالاترین سطح از سال 2019 رسیده است.

همچنین وی افزود: نوسانات در فن آوری بر روند قیمتی بیت کوین نیز تأثیر خواهد گذاشت. به نظر او، او بسته شدن بالای 47000 دلار به عنوان یک مومنتوم صعودی و 30000 دلار پایین را به عنوان ارزش یا value در نظر گرفته خواهد شد.