افزایش نرخ تورم ایالات متحده و بازنده های اصلی بازار

افزایش نرخ تورم ایالات متحده و بازنده های اصلی بازار
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

آوالانچ و الگورند هر دو در روز جمعه، 10 ژوئن پس از انتشار آخرین آمار تورم در ایالات متحده، نزدیک به 10 درصد کاهش یافتند. براساس داده های ارائه شده، تورم در حال حاضر 8.6 درصد می باشد که نزدیک به بالاترین رقم در 40 سال گذشته است. هر دو ارز دیجیتال آوالانچ و الگورند در نتیجه اخبار به پایین ترین حد یک هفته ای خود نزدیک شده اند.

جفت ارز آوالانچ/ دلار در روز جمعه 10 ژوئن، پس از بالاترین سطح 25.29 دلار در روز پنجشنبه، در اوایل جلسه امروز فدرال رزرو به پایین ترین سطح 22.78 دلار سقوط کرده است.
آوالانچ کاهش قیمت خود را نزدیک به سطح حمایت 22.50 دلاری آغاز کرده و اکنون برای چهارمین روز متوالی کاهش یافته است. پایین ترین سطح قیمتی امروز، 11 ژوئن باعث شده است که قیمت ها در ضعیف ترین نقطه خود نسبت به هفته گذشته معامله شوند و احتمالا کاهش بیشتری در دو روز آینده شاهد خواهیم بود.

با نگاهی به شاخص RSI یا شاخص قدرت نسبی 14روزه به نظر می رسد قیمت در سطح 35 به کف رسیده است و اگر این وضعیت حفظ شود احتمالا شاهد کاهش بیشتری در قیمت نخواهیم بود که این خبر مثبتی برای معامله گران صعودی است که احتمالاً قبل از ورود مجدد به بازار منتظر نشانه ای برای بازگشت می باشند.

نوسانات ارز الگوراند 

مانند آوالانچ، ارز دیجیتال الگوراند نیز کاهش یافته و به پایین ترین حد هفتگی خود رسیده است. در زمان نگارش جفت ارز الگوراند/ دلار به پایین ترین سطح روزانه خود یعنی 0.3696 دلار رسیده است که تقریباً 10 درصد کمتر از اوج قیمتی 0.4156 دلاری خود نسبت به دیروز بوده است. پایین ترین سطح امروز کمی بالاتر از سطح حمایت اخیر در 0.3665 دلار می باشد و این اولین باری است که قیمت ها از 4 ژوئن به این سطح نزدیک شده اند.

آخرین باری که این سطح شکسته شد در 12 می بوده است که الگوراند به پایین ترین حد خود از ژانویه 2021 رسیده است. از آن زمان، این سطح نسبتاً بادوام بوده است، اما پس از کاهش این هفته، فشار بیشتری از سوی معامله گران نزولی که به دنبال بازگشت به پایین‌ ترین سطح هجده ماهه خود بوده اند، به بازار وارد شده است.

ارزهای دیجیتال و تورم

براساس تئوری کارشناسان حوزه دیجیتال قرار بوده ارزهای دیجیتال و تورم همبستگی نزدیکی با هم داشته باشند، در واقع کارشناسان حوزه دیجیتال معتقد بودند با افزایش تورم بازار ارزهای دیجیتال نیز افزایش خواهد یافت. با این حال، از آنجایی که تورم با سریع ‌ترین سرعت در دهه ‌های اخیر افزایش یافته است، ارزهای دیجیتال نتوانسته اند همزمان با ان افزایش یابند و در بحبوحه افزایش تورم، تقریبا بی ثبات بوده اند و رابطه همبستگی خود را با تورم زیر سوال برده اند.

طبق نظر کارشناسان اگر تورم ارزش دلار را در طول زمان کاهش دهد، مردم اغلب به دنبال دارایی هایی خواهند بود که می توانند به طور مداوم از افزایش تورم رشد کنند. رشد بازار ارزهای دیجیتال در سال 2021 باعث شد این ایده کارشناسان تقویت شود اما در واقعیت نوسانات بزرگ ارزهای دیجیتال به این معنی است که ثبات لازم برای پیشی گرفتن از تورم را ندارد.

تگ ها