افزایش پرداخت های شبکه لایتنینگ بیت کوین

افزایش پرداخت های شبکه لایتنینگ بیت کوین
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارشات اخیرArcane Research، از آنجایی که استفاده از شبکه لایتنینگ بیت کوین به سرعت در حال رشد است، اکنون تخمین زده می شود که بیش از 80 میلیون کاربر به شبکه لایتنینگ بیت کوین دسترسی داشته باشند، در حالی که تابستان گذشته 100.000 کاربر به این شبکه دسترسی داشته اند.

همچنین پرداخت های شبکه لایتنینگ بیت کوین به بیش از 400 درصد رسیده است. شبکه لایتنینگ لایه دومی است که به بلاک چین بیت کوین اضافه شده است و امکان تراکنش های خارج از زنجیره را فراهم می کند.

محرک اصلی رشد شبکه لایتنینگ در سال جاری، اپلیکیشن پرداخت نقدی جک دورسی بوده است. همچنین، کیف پول ملی لایتنینگ السالوادور، Chivo و پلتفرم محبوب تجارت بیت کوین، Paxful به رشد بیشتر آن در سال 2021 کمک کرده است.

همچنین براساس گزارشات Arcane Research، ناظران داده ها خاطرنشان کردند که حجم پرداخت ‌های شبکه لایتنینگ در ماه نوامبر 2021 به اوج خود رسیده و از آن زمان تا کنون تا حدودی کاهش یافته است. آنها افزودند که این پرداخت ‌ها در یک سال 480 درصد افزایش یافته که کل پرداخت ها 410 درصد افزایش یافته است که این پرداخت های لایتنینگ به جز سپرده ها، برداشت ها از خدمات تجاری بوده است و بدین ترتیب وقتی سپرده ‌ها و برداشت‌ ها را از خدمات معاملاتی حذف می کنیم، درصد پرداخت های لایتینگ نیز تغییر می کند.

همچنین محققان Arcane دریافتند که از کل حجم پرداخت های لایتنینگ در دو ماه اول سال 2022، حدود نیمی از ارزش معامله شده از معاملات مستقیم بین افراد بوده است. محبوب ترین روش بعدی برای استفاده از لایتنینگ، سپرده گذاری و برداشت از صرافی ارزهای دیجیتال بوده که شامل 32 درصد از تراکنش ها بوده است و در نهایت، 20 درصد از پرداخت ‌ها نیز مربوط به خرید کالا و خدمات دیجیتال بوده که یا از طریق پردازشگرهای پرداخت و یا از طریق خرید کارت ‌های هدیه انجام شده است.

توزیع حجم پرداخت های لایتنینگ در سال 2022

براساس گزارش انجام شده و بررسی تعداد تراکنش ها، پاداش های خرد بر تصویر توزیع غالب می باشد. آنها تراکنش ‌هایی هستند که معمولاً برای استفاده از یک سرویس برای کاربر ارسال می‌ شوند، برای مثال از طریق یک سرویس بازی که به بازیکنان خود با ساتوشی برای انجام یک بازی پاداش می‌ دهد، مفهومی که به عنوان بازی برای کسب درآمد (P2E) شناخته می ‌شود.

در این گزارش آمده است: طبق برآوردهای ما، افراد بیش از 300.000 پرداخت برای یکدیگر ارسال کردند، بیش از 200.000 پرداخت برای کالاها و خدمات و بیش از 100.000 واریز یا برداشت به یا از خدمات تجاری در دو ماه اول سال 2022 انجام داده اند.

براساس نظرArcane، اگرچه استفاده از این شبکه هنوز از شبکه های پرداخت قدیمی مانند Visa عقب تر است، اما پتانسیل رشد ناگهانی آن وجود دارد که پتانسیل رشد آن هم از طریق کاربرانی که مستقیماً از بیت کوین از طریق شبکه لایتنینگ استفاده می کنند و هم از شبکه ای که به عنوان ریل پرداخت برای ارزهای فیات استفاده می کنند، به دست می آید. برای داشتن اطلاعات بیشتر می توانید ویدیوی رایگان آموزشی معرفی شبکه لایتینگ بیت کوین را در سایت ارز سنج مشاهده کنید.