افزایش کاربران دیجیتال نئوبانک برزیل به 70 میلیون

افزایش کاربران دیجیتال نئوبانک برزیل به 70 میلیون
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

نئوبانک، بانک دیجیتال مستقر در برزیل، نقطه عطف جدیدی را در عملیات خود اعلام کرده است. طبق بیانیه نئوبانک، این بانک دیجیتال به 70 میلیون کاربر در آمریکای لاتین رسیده که تقریبا 2 میلیون از کاربران سرمایه گذار ارزهای دیجیتال می باشند. اقدام اخیر نئوبانک را به یکی از بزرگترین مؤسسات مالی برزیل تبدیل کرده است.

آمریکای لاتین اخیرا به دلیل مجموعه شرایط مساعد، به منطقه مناسبی برای شرکت های دیجیتال تبدیل شده است. طبق گزارش بخش بزرگی از کاربران جدید نئوبانک مستقر در برزیل هستند. با این حال، 3.2 میلیون کاربر این بانک از مکزیک و 400 هزار کاربر دیگر نیز از کلمبیا می باشند.

پر فروش ترین محصولات شرکت عبارتند از Money Boxes که گزینه های سرمایه گذاری هستند که بیش از 1.7 میلیون کاربر را به عنوان سرمایه گذار ثبت کرده اند. حوزه دیگری که به توسعه و رشد نئوبانک کمک کرده، بخش ارزهای دیجیتال بانک است که امکان معامله را برای کاربران را در همان پلتفرم فراهم می کند. طبق بیانیه مطبوعاتی شرکت، بیش از 1.9 میلیون مشتری در حال حاضر حداقل یک خرید ارز دیجیتال با استفاده از برنامه Nubank انجام داده اند.

رونق بازار ارزهای دیجیتال در برزیل

این شرکت در ماه ژوئن خدمات معاملات ارزهای دیجیتال خود را برای بیش از 54 میلیون مشتری در برزیل افتتاح و بیت کوین را نیز به عنوان بخشی از ترازنامه خود اعلام کرده است. این اطلاعیه زمینه توسعه و ورود به دنیای فن آوری و دیجیتال  شرکت های بیشتر در برزیل فراهم نموده است.

یکی از بزرگترین رقبای شرکت Mercado Libre است، شرکت خرده فروشی الکترونیکی که سال گذشته ارائه خدمات دیجیتال را آغاز کرده و اخیرا از توکن بومی خود به نام Mercadocoin رونمایی کرده است. دیگر شرکت‌ های برزیلی نیز خدمات دیجیتال خود را گسترش داده اند. برای مثال Rico، پلتفرم کارگزاری مالی قرار است تا سال 2023 معاملات ارز دیجیتال را برای کاربران خود ارائه نماید، پلتفرم پرداخت Picpay نیز قصد دارد استیبل‌کوین مبتنی بر ارز رایج برزیل را راه ‌اندازی کند.

برخی از بانک ‌های سنتی و معمول از جمله سانتاندر نیز اعلام کرده ‌اند که در ماه‌ های آینده ارزهای دیجیتال را در سبد خدمات خود قرار خواهند داد. با این حال، ارزهای دیجیتال هنوز در کشور تنظیم نشده است، زیرا لایحه ملی ارز دیجیتال به دلیل مسائل مربوط به انتخابات در کنگره برزیل مورد بحث قرار نگرفته است.

برزیل مقام اول پذیرش ارزهای دیجیتال در آمریکای لاتین را داراست و بیش از 20 درصد از شهروندان کشور همزمان با مارکت نزولی و کاهش قیمت بیت کوین در ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کرده اند.
 

تگ ها