افزایش 258 درصدی نرخ توکن سوزی شیبا اینو

افزایش 258 درصدی نرخ توکن سوزی شیبا اینو
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش ردیاب توکن سوزی Shibburn؛ همزمان با فروش 368 میلیارد شیبا اینو توسط نهنگ بزرگ اتریوم، نرخ توکن سوزی شیبا اینو در 11 سپتامبر به طرز چشمگیری افزایش یافته است. بدین ترتیب میزان توکن سوزی شیبا اینو با 260 درصد رشد در 24 ساعت گذشته، 258 درصد افزایش یافته است.

براساس توییت Shibburn، در 24 ساعت گذشته بیش از 58 میلیون توکن میم سوزانده و به "کیف پول های جهنمی" فرستاده شده است بدین ترتیب میم کوین شیبا اینو برای همیشه قفل شده و قابل خرج و برداشت نخواهد بود. فرستادن شیبا اینو به کیف پول های مرده توسط جامعه به طور منظم با هدف کاهش عرضه در گردش شیبا و تبدیل آن به دارایی با ارزش تر انجام می شود.

در تئوری، این اقدامات باید قیمت توکن را در آینده افزایش دهد. با این حال، اکنون که تقریبا نیمی از میم کوین عرضه در گردش سوخته،  قیمت شیبا اینو تحت تأثیر قرار نگرفته است. با این حال به گفته کارشناسان فروش اخیر نهنگ اتریوم نیز احتمالا تاثیرات منفی بر قیمت میم کوین داشته است.

به گزارش اتراسکن، این فروش عظیم کمی بیش از 10 ساعت گذشته انجام شده است. بدین ترتیب شیبا اینو برای فروش به صرافی ارز دیجیتال gate.io ارسال شده و در پی فروش نهنگ اتریوم قیمت میم کوین 0.90 درصد کاهش یافته است.

زمینه توسعه شیبا اینو 

معروف ترین میم کوین پس از دوج کوین، شیبا اینو است که در بین 15 ارز دیجیتال برتر قرار دارد. شیبا اینو در 2 سال اخیر در کنار دوج به رشد خود ادامه داده و واکنش‌های مثبتی را از سوی غول ‌های صنعت از جمله ایلان ماسک و ویتالیک بوترین دریافت کرده است. همچنین با وجود اینکه ارتباط معکوس بین دو میم کوین ثابت نشده است قیمت دوج کوین با کاهش اندک شیبا اینو افزایش یافته است.

شیبا اینو با عرضه یک کوادریلیون آغاز شد و بنیانگذار آن ریوشی ابتدا 50 درصد را در یونی سواپ قفل کرد و سپس 50 درصد دیگر توسط ویتالیک بوترین، بنیانگذار اتریوم سوزانده شد و دلایل آن تا کنون مشخص نشده است. در سال 2021، بوترین تصمیم گرفت 90 درصد از دارایی های شیبا اینو خود را بسوزاند و بقیه را به خیریه اهدا نماید. او قبلاً توکن ‌های شیبا اینو به ارزش ۱ میلیارد دلار را به صندوق COVID19 هند اهدا کرده و اظهار داشته است که این اقدام تنها راهی است که معاملاتش شیبا اینو به عنوان طرح پانزی شناسایی نشده است.

در طول شکوفایی ارزهای دیجیتال در سال 2021 قیمت شیبا اینو به افزایش خود ادامه داد و در اواسط ماه می به 0.00003503 رسید. این دارایی دیجیتال در سپتامبر 2021 در صرافی ارز دیجیتال کوین بیس فهرست شد و قیمت آن بیش از 34 درصد افزایش یافت.