اقدامات ترون در مواجهه با کاهش اخیر ارزش استیبل کوین USDD

اقدامات ترون در مواجهه با کاهش اخیر ارزش استیبل کوین USDD
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

TronDAO در 19 ژوئن درخصوص وضعیت ذخایر USDD و برنامه های خود برای سالم نگه داشتن اکوسیستم نقدینگی خود توضیحاتی ارائه داده است. مدیران TronDAO در حساب رسمی توییتر خود اعلام کردند که کاهش مداوم ارزش USDD به زیر 0.97 دلار نباید به عنوان یک کاهش قیمت تلقی شود.

براساس اظهارات ترون دائو، USDDاستیبل کوین غیرمتمرکزی ست که بر خلاف استیبل کوین متمرکز USDC به مکانیسم زنجیره ای و دارایی های وثیقه وابسته است، استیبل کوین USDC کاملا به دلار وابسته است و وثیقه تاثیر چندانی در کاهش قیمتی آن ندارد.

توییت ترون دائو همچنین تصریح کرد که نرخ نوسان در محدوده قابل قبول 3 درصد بوده و سطح وثیقه فعلی 320 درصد است که برخلاف مکانیسم DEpegging می باشد. در حال حاضر استیبل کوین اکوسیستم ترون، USDD دارای بیش از 320 درصد نرخ وثیقه با 1,080,000,000 یو اس دی کوین، 10,874,566,17ترون، 14,040.6 بیت کوین و 140,013,886 تتر می باشد.

طبق اظهارات ترون دائو، از آنجایی که نرخ سرمایه ترون اکنون به محدوده نرمال رسیده است و همه پوزیشن ها تسویه شده اند، همه چیز در عرض چند روز به حالت عادی بازخواهد گشت.

احتمال تکرار وقایع UST 

سقوط اخیر اکوسیستم ترا، وضعیت بازار ارزهای دیجیتال را دگرگون کرده است و باعث ایجاد احتیاط و ترس در میان سرمایه گذاران شده است، استیبل کوین USDD نیز در هفت روز اخیر تقریباً 0.3 سنت در برابر دلار کاهش یافت که باعث نگرانی گسترده در میان سرمایه گذاران شده است. همچنین همزمان با کاهش ارزش استیبل کوین همه ارزهای دیجیتال مهم و همچنین نقدینگی سلسیوس و شرکت سرمایه گذاری تری اروز کپیتال نیز افت کرده است.

بهبود وضعیت ترون

در راستای اقداماتی برای بهبود وضعیت، جاستین سان و تیم ترون دائو تصمیم گرفتند نقدینگی را از صندوق های ذخیره گرفته و آن را در ترون سرمایه گذاری کنند. این تیم در توییتر اظهار داشت که برای محافظت از کل صنعت بلاک چین و بازار ارزهای دیجیتال، 100 میلیون دیگر از ذخایر USDCترون دائو به صرافی cefi برای خرید ترون منتقل خواهد کرد.

همچنین بین 15 تا 16 ژوئن، حدود 5 میلیارد ترون از صرافی های مورد نظر و پلتفرم های وام DeFi برداشت شده است. ترون دائو در توییت اخیر خود در 19 ژوئن اعلام کرد که 300 میلیون USDC دیگر به عنوان وثیقه دریافت کرده است. این اقدام وثیقه USDD را به تقریباً 300 درصد افزایش داده و از امنیت شبکه محافظت کرده است.

با وجود تلاش جاستین سان و تیمش، هنوز هم ترون و استیبل کوین USDD با چالش روبروست. ترون هم اکنون با ارزش بازار حدود 5.55 میلیارد دلار در رتبه 13 بازار قرار دارد و سهم 0.60 درصدی از کل بازار را در اختیار دارد . هر واحد از ترون در زمان انتشار خبر با قیمت 0.059968 دلار معامله می شود و قیمت آن در 24 ساعت گذشته 0.23 درصد کاهش یافته است.
 

تگ ها