امکان سرمایه گذاری با بیت کوین در Fidelity

امکان سرمایه گذاری با بیت کوین در Fidelity
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

Fidelity Investments Inc، که معمولاً به عنوان Fidelity شناخته می شود، قبلاً به عنوان Fidelity Management & Research یا FMR شناخته می شده است، فیدلیتی یک شرکت خدمات مالی چند ملیتی آمریکایی مستقر در بوستون، ماساچوست می باشد، اکنون Fidelity Investments به مشتریان خود اجازه می دهد تا بخشی از پس انداز دوران بازنشستگی خود را به بیت کوین اختصاص داده و در این پلتفرم سرمایه گذاری کنند.

این شرکت که حدود 4.2 تریلیون دلار دارایی را مدیریت می کند، روز سه شنبه، 26 آوریل به وال استریت ژورنال و سایر نشریات گفت که قصد دارد به سرمایه گذاران اجازه دهد تا یک حساب بیت کوین به حساب های بازنشستگی خود اضافه کنند. گزارش ها حاکی از آن است که این قابلیت جدید می تواند در تابستان امسال عرضه شود.

شرایط ایجاد حساب های سپرده پس انداز بازنشستگی

کاربران سپرده پس انداز بازنشستگی در فیدلیتی اجازه خواهند داشت تا 20 درصد از سبد سهام خود را به بیت کوین اختصاص دهند، اگرچه اندازه تعیین شده برای سپرده احتمالا تغییر خواهد کرد. همچنین هزینه های مدیریت برای حساب بیت کوین بین 0.75 درصد تا 0.90 درصد متغیر خواهد بود که مقدار دقیق آن بستگی به مقدار سرمایه گذاری شده و کارفرمای کاربر خواهد داشت. براساس گزارش رسانه ها، علاوه بر آن یک کارمزد اضافی هنوز اعلام نشده برای هر سپرده نیز تعیین خواهد شد.

دیو گری، رئیس پیشنهادات و پلتفرم های بازنشستگی در Fidelity Investments به نیویورک تایمز گفت که فیدلیتی در حال مذاکره با کارفرمایان در حساب های کاربری است و افزود که میکرواستراتژی شرایط پیشنهادی از طرف فیدلیتی را قبلاً امضا کرده است.

به گفته گری، رئیس پیشنهادات و پلتفرم های بازنشستگی در فیدلیتی، فیدلیتی هم اکنون از بیت کوین پشتیبانی می کند و در آینده ارزهای دیجیتال دیگری را نیز اضافه خواهد کرد.

روند تسهیل سرمایه‌ گذاری در ارزهای دیجیتال

فیدلیتی یکی از اولین موسسات مالی جهانی است که وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است. در اکتبر 2018 یک شرکت زیر مجموعه دارایی دیجیتال با تمرکز بر خدمات نگهداری راه اندازی کرده که بیش از 7.2 تریلیون دلار دارایی کاربران را مدیریت می کند.

این شرکت نگهبانی ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین را بر عهده داشته و معاملات را در چندین صرافی برای سرمایه گذاران مانند صندوق های تامینی انجام می دهد. سایر شرکت‌ های ارزهای دیجیتال محصولات مشابهی را معرفی کرده ‌اند، اما فیدلیتی اولین شرکت متصدی وال استریت است که به طور رسمی راه‌ حل‌های ارزهای دیجیتال مانند حضانت را ارائه کرده است.

شرکت حضانت فیدلیتی در حال حاضر با شرکت های دیجیتال کوین بیس و جمینی، BitGo، Ledgerو ItBit همکاری می کند. بانک ژاپنی Nomura نیز از ماه مه سال گذشته برای ارائه نگهبانی ارزهای دیجیتال با این شرکت همکاری می نماید.