انتخاب آمازون برای کمک به توسعه یورو دیجیتال ECB

انتخاب آمازون برای کمک به توسعه یورو دیجیتال ECB
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بانک مرکزی اروپا، ECB پنج شرکت بزرگ از جمله آمازون را برای کمک به توسعه یورو دیجیتال انتخاب کرده است. هرکدام از شرکت های مشارکت کننده بر روی یک ویژگی خاص از یورو دیجیتال تمرکز خواهد نمود. از این میان آمازون برای تمرکز بر پرداخت های تجارت الکترونیک انتخاب شده است.
براساس توضیحات بانک مرکزی اروپا، این اقدام به منظور ادغام فن آوری یورو دیجیتال با نمونه های اولیه توسعه یافته توسط شرکت ها بزرگی از جمله آمازون صورت گرفته است. به توضیح کارشناسان بانک مرکزی، شرکت های Caixabank و Worldline بر پرداخت های آنلاین همتا به همتا تمرکز خواهند نمود و شرکت های  EPI و Nexi بر پرداخت ‌های فروش منطقه ای تمرکز خواهند کرد.
براساس اظهارات بانک مرکزی اروپا، این پنج شرکت از میان مجموعه ای متشکل از 54 ارائه دهنده خدمات دیجیتال انتخاب شدند و این شرکت ها با قابلیت های مورد نیاز یورو دیجیتال مطابقت دارند.
نمونه سازی یک عنصر مهم در مرحله تحقیق دو ساله پروژه یورو دیجیتال است که احتمالا در سه ماهه اول سال 2023 تکمیل خواهد شد، بانک مرکزی اروپا پس از گذر مرحله نمونه سازی داده های خود را منتشر خواهد نمود.
بانک مرکزی اروپا بررسی چگونگی عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی CBDC، یورو دیجیتال را از اکتبر سال گذشته رسما آغاز کرده و اظهار داشته است که توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی اروپا حدود دو سال طول خواهد کشید. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، در ماه فوریه در این خصوص اظهار داشته است که یورو دیجیتال جایگزین پول نقد نخواهد شد، و به عنوان یک مکمل ارز فیات عمل خواهد کرد. براساس توضیحات وی؛ یورو دیجیتال یک انتخاب اضافی در مورد نحوه پرداخت است و با هدف تسهیل پرداخت ارائه شده است.
روند توسعه ارزهای دیجیتال در اروپا 
در 20 ژوئن سال گذشته کمیسیون اروپا پیشنهادی را برای تنظیم دارایی های دیجیتال منتشر کرده است. این پیشنهاد مقررات2015 اتحادیه اروپا را بازنویسی کرده و یک چارچوب نظارتی و نهادی منسجم‌ تر برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ایجاد کرده است.
در 30 ژوئن سال جاری همزمان با روند نزولی مارکت و کاهش قیمت بیت کوین، پارلمان اروپا قانون جدیدی برای تنظیم ارزهای دیجیتال ارائه داده است. قانون بازار دارایی های دیجیتال، میکا اولین مقررات جامع برای ارزهای دیجیتال است و احتمالا این قانون به یک روند تنظیم کننده برای مقررات ارزهای دیجیتال در سطح جهانی تبدیل خواهد شد.
همچنین صرافی های ارز دیجیتال بسیاری در اروپا فعالیت می کنند که از جمله آن صرافی ارز دیجیتال بیت پانداست که یک کارگزار بیت کوین مستقر در اروپا است. این صرافی دارای محدودیت های پرداخت بالا و کارمزدهای پایین در طیف گسترده ای از روش های پرداخت خود است. کاربران صرافی امکان معامله بیت کوین با کارت اعتباری، کارت نقدی، SOFORT، Skrill، NETELLER، giropay، eps، SEPA و انتقال بانکی آنلاین را دارند.

تگ ها