انتشار بیش از 2 میلیون ایمیل روسی در جنگ سایبری با روسیه توسط  Anonymous

انتشار بیش از 2 میلیون ایمیل روسی در جنگ سایبری با روسیه توسط  Anonymous
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس ادعای گروه هکریAnonymous  که قبلاً میلیون‌ ها ایمیل روسی را هک کرده است، این گروه به دلیل تهاجم روسیه به اوکراین، جنگ سایبری را علیه روسیه به راه انداخته و به مؤسسات دولتی، شبکه های تلویزیونی دولتی و بانک مرکزی حمله سایبری کرده است. براساس اظهارات این گروه هکری وزارت فرهنگ روسیه آخرین هدف این گروه می باشد.

این گروه هکر غیرمتمرکز از طریق رسانه های اجتماعی اعلام کرد: Anonymous  در آخرین اقدام خود بیش از دو میلیون ایمیل را منتشر کرده که در حملات سایبری به سازمان های روسی به دست آمده است. در پیامی که یکشنبه، 10 آوریل توسط حساب تلویزیونی وابسته به Anonymous در توییتر منتشر شد، آمده است: این اقدام آغاز ماجراست.

افشای اسناد نهاد های حساس روسی

در این توئیت، Anonymous همچنین اعلام کرد که سایر داده‌ های اختصاصی متعلق به نهادهای روسی را منتشر خواهد کرد. به دنبال وعده خود، این گروه روز دوشنبه، 11 اوریل اعلام کرد که تقریباً 600.000 ایمیل جدید از سه مجموعه داده روسی فاش کرده است.

این دسته حاوی بیش از 200.000 ایمیل (446 گیگابایت) از وزارت فرهنگ روسیه است. به گفته هکرها، سانسور از جمله وظایف اصلی این اداره است و وظیفه اجرای سیاست دولتی در هنر و مراقبت از آرشیو نقش پوششی این وزرارتخانه می باشد.

Anonymous همچنین 230,000 ایمیل (150 گیگابایت) از اداره شهر بلاگووشچنسک در سه سال گذشته و 130,000 ایمیل (116 گیگابایت) از فرماندار منطقه Tver و کارکنانش در پنج سال گذشته را فاش نموده است.

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین در 24 فوریه، گروه هکریAnonymous  اعلام کرد که فضای اینترنت روسیه را مختل خواهد کرد، در ادامه این اعلامیه وب سایت های کرملین، دومای دولتی و وزارت دفاع توسط گروه هکری مورد حمله سایبری قرار گرفت و محتویات آن فاش شد.

این گروه همچنین تهدید کرده بود که کانال های تلویزیون دولتی روسیه را برای عدم پخش حقیقت در مورد اوکراین هک خواهد کرد. شبکه بین ‌المللی روسیه امروز (RT) که توسط دولت تامین مالی می ‌شود، مورد حمله گسترده DDoS قرار گرفت.

سپس شرکت پخش تلویزیونی و رادیویی دولتی سراسری روسیه نیز توسط NB65، شرکت وابسته به Anonymous  مورد حمله قرار گرفت. در اواخر ماه مارس، گروه هکتیویست 28 گیگابایت از داده های به دست آمده از بانک مرکزی روسیه (CBR) را منتشر و  اسناد آنرا فاش کره است، بیش از 35000 پرونده، حاوی برخی از قراردادهای مخفیانه پولی است. گفته می شود که Anonymous همچنین وب سایت های شرکت های خارجی را که در روسیه به فعالیت خود ادامه می دهند را هک کرده است.
 

تگ ها