انتظارات از آینده بیت کوین در سال 2024 چیست؟

انتظارات از آینده بیت کوین در سال 2024 چیست؟
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 1 دقیقه

تحلیلگران چه انتظاراتی از آینده بیت کوین در سال 2024 سال دارند. کوری کلیپستن، مدیر عامل سوان می گوید سال 2024 سالی برای گسترش و افزایش قیمت مداوم بیت کوین خواهد بود. طبق معمول، قیمت بیت کوین(BTC) یک داستان بزرگ بود و در سال 2023 خبر خوبی بود. بیت کوین بار دیگر بهترین عملکرد کلاس دارایی را دارد و سهام، اوراق قرضه و طلا را با اختلاف زیادی پشت سر می گذارد. از امروز، قیمت از ابتدای سال بیش از 150 درصد افزایش یافته است.
سال 2023 افزایش چشمگیری در علاقه سازمانی را نشان داد که با درخواست شرکت بلک راک(BlackRock) برای ETF در ژوئن برجسته شد. در حال حاضر 12 برنامه باز وجود دارد، از جمله برنامه های Ark، Invesco، VanEck، Fidelity و Franklin Templeton. اگرچه کمیسیون بورس و اوراق بهادار درخواست GBTC را رد کرد، یک دادگاه حکم کرد که دلیل SEC برای انجام این کار نامعتبر است. حتی یک شایعه تایید در ماه اکتبر باعث افزایش سرسام آور قیمت بیت کوین شد.
انرژی مورد استفاده برای استخراج و ایمن سازی بیت کوین نیز رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که هش ماینینگ 100 درصد از 240 اگزاهش به 482 اگزاهش در سال تا به امروز افزایش یافته است. هش ریت معیاری است که به طور متوسط هر ده دقیقه یکبار برای اضافی کردن یک بلوک دیگر از تراکنش ها به دفتر کل بیت کوین به تعداد محاسبه در ثانیه نیاز است. بیت کوین به عنوان امن تین و قابل اعتمادترین سیستم دیجیتال در جهان همچنان به پیشروی خود ادامه می دهد. آپتایم شبکه برای چهاردهمین سال متوالی 100 درصد بود.
در سال 2023 به رسمیت شناخته شد که رابطه بیت کوین با انرژی و محیط زیست بسیار مثبت است و به تثبیت شبکه برق و ایجاد انگیزه های اقتصادی برای کاهش انتشار کربن کمک می کند.
در انتظار سال 2024، چیزی که قطعا اتفاق خواهد افتاد، نصف بعدی است. زمانی که انتشار جدید بیت کوین در بلوک 840000 به نصف کاهش می یابد که انتظار می رود در اواخر آوریل استخراج شود. علیرغم افزایش تقاضا برای بیت کوین، عرضه اضافی شده در هر بلوک تا 50 درصد کاهش می یابد. این چهارمین هاوینگ در تاریخ بیت کوین خواهد بود. از لحاظ تاریخی یک بازار صعودی به دنبال نصف شدن بوده است.