انتقاد رئیس بانکداری ایالات متحده از تبلیغات رمزنگاری Super Bowl

 انتقاد رئیس بانکداری ایالات متحده از تبلیغات رمزنگاری Super Bowl
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

 این قانونگذار مدعی شد که رمزارزها پول واقعی نیستند و شرکت های بسیاری میلیون‌ها دلار در تبلیغات هدر می دهند.با این حال تبلیغات Super Bowl که توسط صرافی های رمزارز از جمله Coinbase، FTX و چندین صرافی دیگر، در رسانه‌های اجتماعی و اخبار تبلیغ شد. شرود براون، رئیس کمیته بانکی سنای ایالات متحده سازندگان تبلیغات را به دلیل عدم ارائه هشدارها و خطرات مورد انتقاد قرار داد.

براون، در طول جلسه استماع سه شنبه سنا در مورد استیبل کوین ها، موضوع تبلیغات ارز دیجیتال محبوب که در Super Bowl پخش شد، را مطرح کرد. او گفت که اکثر این تبلیغات نتوانستند جنبه‌های منفی سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را به مردم بگویند.

این شرکت‌ها به نوسانات قیمت ها و کلاهبرداری های رایجی که در مارکت رخ می‌دهد یا این واقعیت که بازار ارز دیجیتال به خوبی بازارهای سنتی تنظیم نشده است، اشاره نکردند. جایگاه تبلیغاتی SuperBowl از جمله یکی از محبوب‌ترین و همچنین گران‌ترین جایگاه ها هستند که شرکت‌هایی مانند Coinbase و FTX نزدیک به 20میلیون دلار برای یک آگهی تبلیغاتی30 ثانیه‌ای به آنان پرداخت می کنند.

براون از شرکت های ارزدیجیتال نیز انتقاد کرد و مدعی شد که آنها فقط در تلاش برای کسب سودهای کلان هستند و ارتباط نزدیکی با عموم مردم ندارند. وی افزود که اگر ارز دیجیتال همان پولی است که بسیاری از این شرکت‌ها ادعا می‌کنند، چرا باید میلیون‌ها دلار برای تبلیغ آن انجام دهند.

او گفت: این واقعیت که شرکت های ارز دیجیتال نیاز به تبلیغات را در این تجارت برای اغراق بیشتر احساس می‌کردند، اگر واقعاً قرار بود از این به عنوان ارز رایج استفاده شود، چه نیازی به تبلیغات بود. من هرگز ندیده‌ام که فدرال رزرو یک آگهی تبلیغاتی چند میلیون دلاری را برای دلار آمریکا انجام دهد!

پاسخ کاربران ارز دیجیتال به انتقاد رئیس بانکداری ایالات متحده

کاربران ارز دیجیتال به این ادعا پاسخ دادند. یکی از کاربران نوشت: جامعه کاربران ارزهای دیجیتال در توییتر از برداشت رئیس بانک‌های سنا در مورد تبلیغات ارز دیجیتال خشنود نبوده و انگار که ارزهای فیات (ارز رایج) هرگز مشکلی با شفافیت نداشته اند، غیرقانونی بودن، غیرقابل ردیابی بودن، استفاده در سراسر جهان به روش های مجرمانه و مواردی از این قبیل از جمله مشکلات ارز رایج بوده که در طی یک پروسه زمانی حل شده است.

کاربر دیگری آموزش دقیق تری در مورد ارزهای دیجیتال به براون توصیه کرده است، وی گفت : به نظر می رسد که سناتور شرود براون به آموزش در مورد تجارت رمزارز نیاز دارد.

در جلسه سه‌شنبه سنا، براون استیبل‌کوین را مورد انتقاد قرار داد و مدعی شد که آینده استیبل کوین اقتصاد و دارایی آمریکایی ها را به خطر خواهد انداخت. همچنین، جاش گاتهایمر، نماینده نیوجرسی، قانونگذاری جدیدی را برای استیبل کوین‌های بیمه شده تحت کنترل کاملاً مشابه سپرده‌های فیات معرفی کرد.

تگ ها