انقلاب جدید استخراج رمز ارز  با تراشه بلاک چین Intel

انقلاب جدید استخراج رمز ارز  با تراشه بلاک چین Intel
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

با افزایش محبوبیت و ارزش ارزهای دیجیتال، بسیاری از مردم به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین روی می آورند. بنابراین جای تعجب نیست که اینتل تراشه جدیدی را برای برنامه های بلاک چین مانند استخراج NFT و استخراج بیت کوین معرفی کرده باشد.

تراشه بلاک چین این کار را تنها با یک کلیک آسان تر از همیشه خواهد کرد. شرکت اینتل تحت مدیریت جک دورسی، اولین محصول خود که یک تراشه پردازش پرداخت برای بلاک چین هست را معرفی کرد. طبق گفته طراحان این طرح راه اندازی آن از اواخر امسال آغاز خواهد شد، یکی از مشتریان داوطلب از این طرح Block Inc هست که در ارزهای دیجیتال پیشرو میباشد.

بلاک چین چیست؟

بلاک چین یک سیستم دفتر کل عمومی است که سوابق را در یک شبکه الکترونیکی نگهداری می کند. افزایش شهرت آن باعث شد تا بحث های زیادی پیرامون web3 در مقابل NFT ها مطرح شود که هر دو آنها در تلاش برای تمرکززدایی فناوری می باشد. تراشه بلاک چین جدید Intel وظایف بلاک چین را تسریع می کند و مصرف انرژی را کاهش می دهد.

در نتیجه، می‌تواند داده‌ها را با سرعت بیشتری پردازش کند که از منابع بسیار کمتری مانند انرژی استفاده می‌کند. در حالی که کارت‌های گرافیک انویدیا معمولاً برای فعالیت‌های ماینینگ استفاده می‌شوند، این شرکت یک تراشه بلاک چین مجزا تولید می‌کند که به طور خاص برای استخراج اتریوم طراحی شده است.

اینتل شدت حضور خود را در صنعت محاسبات با یک گروه کاملاً جدید به نام Custom Computing Group افزایش داده است. واحد تجاریACG  این شرکت بر ارائه راه حل های محاسباتی با کارایی بالا برای محققان و دانشمندان در سراسر جهان تمرکز خواهد کرد و آنها را قوی تر از همیشه خواهد کرد.

چشم انداز اینتل در تراشه بلاک چین

پتانسیل بلاک چین برای بهبود وضعیت سیستم میباشد. مردم این را نقطه عطف محاسبات می‌نامند و این میتواند به معنای دسترسی بیشتر، نه تنها از نظر مالی، بلکه در مورد ابزارهای ایجاد دانش و محتوا نیز باشد. Raja M. Koduri، معاون ارشد، گروه سیستم‌های محاسباتی و گرافیک شتاب‌دهنده در شرکت اینتل، در بیانیه خود در وب‌سایت اینتل گفت: هدف اینتل کمک به توسعه فناوری‌های بلاک چین با نقشه راه شتاب‌دهنده‌های انرژی کارآمد می باشد.

بعلاوه، اینتل یک اکوسیستم بلاک چین باز و ایمن را درگیر و ترویج خواهد کرد و به پیشبرد این فناوری به طور مسئولانه و پایدار کمک خواهد کرد. کدوری همچنین گفت: ما متعهد به ارائه راه حل های پایدار و مقیاس پذیر برای مشتریان خود هستیم. به همین دلیل است که ما بر روی توسعه کارآمدترین فناوری‌های محاسباتی در مقیاس متمرکز شده‌ایم تا بلاک چین بتواند پتانسیل کامل خود را بدون مصرف انرژی بیش از حد محقق کند.
 

تگ ها