اولین ملاقات توییتر با ایلان ماسک و ادغام پرداخت های دیجیتال

اولین ملاقات توییتر با ایلان ماسک و ادغام پرداخت های دیجیتال
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا و اسپیس ایکس، که احتمالا مالک جدید شرکت توییتر نیز هست، روز پنجشنبه 16 ژوئن اولین جلسه حضوری خود را با کارمندان توییتر داشته است. ایلان ماسک در این نشست اظهار داشت که پرداخت های دیجیتال تحت مدیریت وی در توییتر یکپارچه خواهند شد، او در اولین جلسه حضوری خود با کارکنان توییتر اظهار داشت که اولویت اصلی و هدف وی به حداکثر رساندن سودمندی خدمات توییتر خواهد بود.

ماسک به سوالات بسیاری در صورت بر عهده گرفتن مدیریت توییتر پاسخ داده است. با این حال، قرارداد 44 میلیارد دلاری وی با توییتر در حال حاضر متوقف شده است و ماسک توییتر را به نقض اساسی توافقنامه ادغام متهم کرده است.

در طول جلسه، ماسک با توجه به رونوشت لو رفته از جلسه و ویدئویی که توسط Project Veritas ارسال شد، چند بار به ارزهای دیجیتال اشاره کرده است. در خصوص سوال لزلی برلند، مدیر ارشد بازاریابی توییتر، در مورد توییتر و پرداخت‌ ها؛ ایلان ماسک اظهار داشت که پول اساساً نوعی از اطلاعات است که با دیجیتالی شدن آن تکامل یافته است. وی افزود: منطقی است که پرداخت ‌های دیجیتال در توییتر در راستای اهداف تسهیل ارسال و دریافت ارز دیجیتال و پول فیات ادغام شود.

کلاهبرداری های دیجیتال و حساب های اسپم

لزلی برلند، مدیر ارشد بازاریابی توییتر، همچنین از ماسک درخصوص مشکل اخیر او با توییتر پرسید و مدیر عامل تسلا اظهار داشت که قطعاً یک چالش مداوم با توییتر با حساب ‌های ربات و حساب ‌های اسپم وجود دارد و به نظر می رسد کلاهبرداری های دیجیتال بسیار زیادی در توییتر وجود دارد.

وی افزود که با طرح این موضوع روند بهتری شکل گرفته است، اما هنوز این مشکل وجود دارد؛ برای نمونه، افرادی که لزوما ربات نیستند، اما احتمالا فعالیتی ندارند، یا اینکه یک نفر صدها حساب کاربری را اداره می کند و در صورت عدم فعالیت ربات بنظر می رسد. ماسک قبلاً اظهار داشته بود که ربات اسپم تنها آزاردهنده ‌ترین مشکل توییتر است و او تعهد کرده که در صورت موفقیت ‌آمیز بودن پیشنهادش برای خرید این پلتفرم، مشکلات مربوط به آن را رفع خواهد کرد.

شفافیت، اعتماد و آزادی بیان

براساس توضیحات ایلان ماسک به کارمندان توییتر، شفافیت عملکرد پلتفرم بسیار مهم است، از این رو الگوریتم منبع باز امکان انتقاد و بهبود عملکرد آنرا فراهم می کند. رئیس اسپیس ایکس با اشاره به اینکه شفافیت به وضوح اعتماد را افزایش می دهد، تاکید کرد که اعتماد به سیستم مسیر بهبود را روشن تر می کند. ماسک در مورد آزادی بیان اظهار داشت که داشتن آزادی بیان و امکان برقراری ارتباط آزاد در دنیای امروز ضروری است؛ با این حال این آزادی بیان در چارچوب قانون خواهد بود.

نشست ایلان ماسک با کارمندان توییتر بدون حضور خبرنگاران انجام شده است و محتوای کلی آن تنها از طریق کارمندان این شرکت در توییتر به اشتراک گذاشته شده است.
 

تگ ها