اولین گام خودروسازی فورد برای ورود به متاورس

اولین گام خودروسازی فورد برای ورود به متاورس
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت خودروساز آمریکایی فورد پس از ثبت 19 درخواست علامت تجاری برای ارائه تجربیات دیجیتال و NFT قرار است به دنیای متاورس و وب 3 بپیوندد. درخواست ‌علامت تجاری شرکت که از اوایل سپتامبر در اداره ثبت اختراع و تجارت ایالات متحده، USPTO ثبت شده است، این اقدام به منظور ارائه محصولات دیجیتال و ارتقاء محصولات آنلاین از طریق NFT ها و کلکسیون ‌های دیجیتال صورت گرفته است.

اپلیکیشن ‌های کاربردی NFT فورد، برندهای خودروی محبوب دیگر از جمله موستانگ، لینکلن و برانکو را نیز پوشش خواهد داد. اپلیکیشن های طراحی شده همچنین دارای ویژگی های سرگرمی نیز می باشند، بدین ترتیب کاربران می توانند با دریافت آنلاین اتومبیل های مجازی غیرقابل دانلود، قطعات و لوازم جانبی وسایل نقلیه و لباس در محیط های متاورسی و دیجیتال استفاده نمایند.

شرکت بزرگ خودرو سازی فورد در حال انجام اولین قدم بزرگ به سمت متاورس است و در نظر دارد محصولات متاورسی خود را تا چند ماه آینده در دسترس علاقمندان قرار دهد. به گفته تیم توسعه، نمایشگاه های آنلاین از طریق واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ارائه خواهند شد.

رواج NFT در صنعت خودروسازی

شرکت خودرو سازی فورد در حال برنامه ‌ریزی برای ایجاد مارکت NFT خود برای ترویج آثار هنری دیجیتال از طریق ارائه نمونه کارهای آنلاین می باشد. با این حال، فورد تنها خودروسازی نیست که در مسیر توسعه متاورس و NFT قرار گرفته است. در اوایل ماه سپتامبر شرکت رنو کره جنوبی، کره موتور با سندباکس برای توسعه بلاک چین و ارائه راهکار های مبتنی بر وب 3 همکاری کرده است.

در ماه ژوئن نیز خودروساز بریتانیایی مک لارن با همکاری InfiniteWorld، پلتفرم زیرساختی متاورس، شرکت بازوی فرمول 1 را به منظور ایجاد مجموعه مسابقات NFT راه ‌اندازی نموده است.

توسعه متاورس مکمل توسعه مارکت ارزهای دیجیتال

بازار جهانی متاورس در سال 2021 حدود 38.85 میلیارد دلار بوده است و طبق گزارش تحقیقاتی گراند ویو، انتظار می رود تا سال 2030 به 240 میلیارد دلار افزایش یابد. همچنین حداقل 5800 درخواست توسط شرکت های بزرگ فن آوری و خرده ‌فروشان در سال جاری به اداره ثبت اختراع و تجارت ایالات متحده، USPTO ارسال شده است، که نسبت به درخواست ثبت NFTهای سال قبل بشدت افزایش یافته است.

به گفته کارشناسان؛ اگرچه متاورس و ارزهای دیجیتال دو زمینه کاملاً متفاوت هستند، اما در حین توسعه می توانند به شدت به یکدیگر تکیه کنند. بنابراین با توسعه صنعت متاورس انتظار می رود روند نزولی اخیر مارکت دیجیتال بهبود یافته و قیمت بیت کوین دوباره به سطح سال گذشته خود بازگردد و حتی بیش از اوج قیمتی خود افزایش یابد.

در واقع، اگر متاورس به یک جهان موازی قابل دوام تبدیل شود که توسط ارزهای دیجیتال قدرت می ‌گیرد، هر دوی این سرمایه‌ گذاری ‌ها احتمالا پایه‌ واقعی برای رشد خواهند داشت. همچنین توکن MANA، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال متاورس است که احتمالا با توسعه بیشتر متاورس قیمت دسنترالند نیز افزایش خواهد یافت.
 

تگ ها