ایجاد دستگاه های خودپرداز بیت کوین در اتریش

ایجاد دستگاه های خودپرداز بیت کوین در اتریش
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیا مارکت در سراسر اروپا حضور گسترده ای دارد. اتحادیه اروپا در مورد پذیرش ارزهای دیجیتال بسیار فعال بوده و بسیاری از شرکت ‌های اروپایی مشتاق ارائه خدمات در فضای ارزهای دیجیتال هستند.

از این رو زنجیره خرده فروشی الکترونیکی، Media Markt تصمیم گرفت تا دستگاه های خودپرداز بیت کوین را در اتریش راه اندازی کند. شرکت زنجیره خرده ‌فروشی چند ملیتی آلمانی این دستگاه‌ های خودپرداز را در سراسر کشور نصب خواهد کرد، کاربران اکنون می ‌توانند بیت کوین را از دستگاه‌ های فروش کورانت برداشت کنند.

مدیا مارکت با همکاری Coinfinity و شرکت زیر مجموعه آن Kurant، آزمایش دستگاه های خودپرداز و همچنین نصب آزمایشی آنرا آغاز کرده است. خودپردازهای ارزهای دیجیتال راهی عالی برای مبادله ارزهای فیات با ارزهای دیجیتال به روشی بدون دردسر خواهند بود. در ابتدا، آزمایش ها در یکی از فروشگاه های وین آغاز شد، سپس با افزایش علاقه کاربران، مدیا مارکت تصمیم گرفت 12 جایگاه دیگر را راه اندازی نماید.

جذب کاربران جدید با راه اندازی دستگاه های خودپرداز بیت کوین

برای خرید بیت کوین، از دستگاه هایی فروش کورانت زیر مجموعه Coinfinityاستفاده می شود، کورانت در حال حاضر حدود 200 دستگاه خودپرداز بیت کوین دارد که در سراسر اروپا از جمله اتریش، آلمان، یونان و اسپانیا پخش شده ‌اند. استفان گریل، مدیر عامل کورانت گفت: نصب چنین دستگاه هایی در تجارت خرده ‌فروشی می‌ تواند افراد تازه وارد بیشتری را به اکوسیستم ارزهای دیجیتال جذب نماید.

اتریش پیشرو اروپایی در پذیرش بیت کوین و ایجاد دستگاه های خودپرداز بوده است. اتریش در حال حاضر حدود 139 دستگاه خودپرداز بیت کوین فعال دارد که به آنها دستگا های پرداخت بیت کوین (BTM) می گویند.هم اکنون دستگاه های فروش بیت کوین در فروشگاه های مدیا مارکت در سراسر کشور نصب شده اند.

توماس اسپرندر، رئیس بازاریابی و فروش کورانت در اروپا اظهار داشت: این دستگاه ها اکنون در دوازده بازار در دسترس هستند و امکان خرید ساده و ایمن ارزهای دیجیتال را فراهم می کنند. همچنین تراکنش ‌های دیجیتال در مقایسه با موسسات سنتی یا ارزهای فیات بسیار ارزان ‌تر هستند.

این BTM ها به کاربران بیت کوین اجازه می دهد تا ارزهای دیجیتال را نقد و ارزهای فیات را واریز کنند. بدین ترتیب ساتوشی ها که کوچکترین واحد بیت کوین هستند را می توان با اسکن آدرس کیف پول برداشت کرد.

پذیرش ارزهای دیجیتال توسط سایر بازیکنان بزرگ خرده فروشی

بسیاری از بازیگران خرده ‌فروشی در سراسر جهان با ورود به دنیای دارایی‌ های دیجیتال، ارزهای دیجیتال را پذیرفته ‌اند و با آن ‌ها آشنا شده ‌اند. همچنین کشورهای دیگری مانند کرواسی و مکزیک اخیراً وارد فضایBTM نوظهور شده اند. Konzum، تولید کننده مواد غذایی و مرکز سوپرمارکت های زنجیره ای پیشرو کرواسی، یکی از شرکت هایی است که بسیاری از دارایی های دیجیتال را به عنوان روش های پرداخت پذیرفته است.

دارایی های دیجیتال شامل ارزهای برجسته مانند بیت کوین، اتریوم، ریپل و تتر می باشد. این شرکت با یک شرکت فین ‌تک محلی بنام Electrocoin که اولین شرکت پرداخت دیجیتال کرواسی بوده است، همکاری می کند. شرکت الکتروکوین با تضمین نرخ ارز ثابت در ابتدای معامله و پردازش موفقیت آمیز تراکنش را انجام می دهد.

سوپرمارکت های زنجیره ای مکزیک Elektraنیز با BitBay در جهت تسهیل تراکنش های کاربران و پرداخت قبوض با ارزهای دیجیتال همکاری می کنند. با این حال، Elektra مسئولیت ضرر و زیان و کلاهبرداری های ناشی از خطرات پردازش پرداخت ها در ارزهای دیجیتال را برعهده نمی گیرد.