ایجاد صفحه نمایش طعم دار (TTTV) توسط پروفسور ژاپنی

ایجاد صفحه نمایش طعم دار (TTTV) توسط پروفسور ژاپنی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

طبق گزارش رویترز، در توکیو، یک پروفسور ژاپنی نمونه اولیه صفحه تلویزیون قابل لیسیدن را ابداع کرده است که می تواند طعم غذا را ایجاد کند و این گام نوین دیگر برای ایجاد یک تجربه تماشای چندحسی است.

دستگاه دیجیتال مورد نظر که Taste the TV (TTTV) نام دارد، از یک سیستم نواری که شامل 10 قوطی طعم دهنده ست، استفاده می کند. این سیستم ترکیبی از طمعهای متفاوت را اسپری می کند تا طعم غذای درخواست شده را ایجاد کند.

سپس نمونه طعم بر روی یک فیلم روی یک صفحه تلویزیون صاف می‌چرخد تا بیننده بتواند آنرا امتحان کند. هومی میاشیتا، استاد دانشگاه میجی، گفت: در دوران پاندمیک کووید19، این نوع فن آوری می تواند نحوه ارتباط و تعامل مردم با دنیای خارج را بهبود بخشد. وی گفت: هدف از توسعه این فناوری ایجاد امکان تجربه جدید برای عموم مردم است که بدین ترتیب افراد میتوانند طمعهای مختلفی از سراسر جهان را در روی یک صحفه دیجیتال امتحان کنند. مخصوصا در دوران پاندمیک که امکان سفر در کل جهان محدود شده است.

میاشیتا با تیمی متشکل از 30 دانشجو کار می کند که انواع دستگاه های مرتبط با طعم را تولید کرده اند، از جمله چنگالی که طعم غذا را غنی تر و با کیفیت تر می کند. او گفت که در سال گذشته نمونه اولیه TTTV را خودش ساخته است و هزینه ساخت نسخه تجاری آن حدود 100000 ین یا 875 دلار خواهد بود. او گفت که کاربردهای بالقوه شامل آموزش از راه دور برای آشپزها و داوران مسابقات آشپزی و غیره است.

میاشیتا همچنین در خصوص استفاده از فناوری اسپری طعم دار خود برای کاربردهایی مانند دستگاهی که می‌تواند طعم پیتزا یا شکلات را روی یک تکه نان برشته اعمال کند، با شرکت ها مذاکره کرده است. او همچنین امیدوار است که پلتفرمی بسازد که در آن سلیقه های سرتاسر جهان قابل دانلود باشد، دقیقاً مانند موسیقی در حال حاضر که برای تمام سلایق و عقیده ها قابل دسترسی است.
یکی از دانشجویان میجیدر در نشست خبرنگارانTTTV را تست کرد. بدین ترتیب وی به صفحه نمایش گفت که می‌خواهد طعم شکلات شیرین را بچشد. پس از چند بار تلاش، یک صدای خودکار دستور را تکرار کرد و جت های طعم دهنده نمونه ای را روی یک ورقه پلاستیکی پاشیدند. و این لحظه جذاب ثبت نگاه خبرنگاران شد.
 

تگ ها