ایجاد NFT در اینستاگرام طبق گفته مارک زاکربرگ

ایجاد NFT در اینستاگرام طبق گفته مارک زاکربرگ
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس اظهارات مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اپلیکیشن اشتراک‌ گذاری ویدیو و عکس اینستاگرام، در حال آمادگی برای اضافه کردن توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT) به پلتفرم خود می باشد.

زاکربرگ در یک حضور در کنفرانس South by Southwest در آستین، تگزاس گفت: NFT اینستاگرام بزودی بر روی این پلتفرم در دسترس خواهد بود. بنیانگذار فیس بوک جزئیاتی در مورد زمان اجرا ارائه نکرد.

کیسی نیوتن، نویسنده خبرنامه Platformer، از کنفرانس توییت کرد که زاکربرگ امیدوار است در ماه ‌های آینده، کاربران اینستاگرام بتوانند NFTهای خود را در این پلتفرم دریافت کنند. متا به کوین تلگراف در مورد جزئیات و کاربرد و عملکرد NFT اینستاگرام، پاسخ نداد.

پیش زمینه متا در خصوص ارزهای دیجیتال

اکتبر گذشته، متا نام خود را از فیس بوک تغییر داد تا روی پروژه های مرتبط با متاورس خود تمرکز کند. گزارش های این شرکت از سه ماهه آخر سال 2021 برای اولین بار جزئیات مالی کسب و کار تحقیق و توسعه واقعیت مجازی زیان بیش از 10 میلیارد دلار را نشان می دهند.

این اولین تلاش متا برای یک پروژه مرتبط با ارز دیجیتال نیست. در سال 2019 این شرکت برنامه‌ های خود را برای ایجاد Libraکه بعداً به Diem تغییر نام داد، این پروژه یک استیبل کوین ثابت با دلار آمریکا بوده که به دلیل عدم تأیید نظارتی و بازخورد جامعه، سقوط کرد.

همچنین این پروژه توسط Silvergate Capital خریداری شد و اکنون برخی از کارمندان سابق متا به دنبال احیای این استیبل کوین منبع باز از طریق ایجاد شبکه ای برای خود هستند.

دیگر شرکت های تجاری علاقمند به NFT

شرکت ‌های رسانه ‌های اجتماعی به دنبال تصمیم معروف توییتر برای اضافه کردن پشتیبانی از تصاویر پروفایل NFT در ماه ژانویه، به دنبال پیاده‌ سازی ارزهای دیجیتال و NFT در پلتفرم ‌های خود هستند.
 Reddit نیز آواتارهای NFT را در مجموعه خود پیاده‌ سازی و سایت بزرگسال OnlyFans تصاویر نمایه NFT را در دسامبر 2020 فعال کرد.

اینها تنها غول های رسانه های اجتماعی نیستند که به دنبال انجام اقداماتی هستند که ارز دیجیتال ارائه می دهد. شرکت‌ های مالی سنتی نیز علاقه خود را به این فضا نشان داده اند، که از جمله آن شرکت بزرگ کارت اعتباری، امریکن اکسپرس است که به گسترش محصولات دیجیتال خود در متاورس علاقه مند می باشد.

درخواست ‌های اداره ثبت اختراع و علائم تجاری ایالات متحده در این هفته نشان داد که آمریکن اکسپرس آماده ارائه خدمات بانکداری مجازی و تبادل، خدمات ارزهای دیجیتال و امکان استفاده از کارت ‌های اعتباری خود در بازار NFT است.
 

تگ ها