ایلان ماسک به انتقادات چارلی مانگر از بیت کوین پاسخ داد

ایلان ماسک به انتقادات چارلی مانگر از بیت کوین پاسخ داد
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

 ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا، با یادآوری این موضوع به نظرات بحث برانگیز مربوط به ارزهای دیجیتال که اخیراً توسط چارلی مانگر، نایب رئیس برکشایر هاتاوی بیان شده بود، پرداخت. ایلان ماسک ادعا می کند که مانگر یک بار قبلا در 2009 در یک دعوت رسمی نهار بهمگان اعلام کرده که شرکت تسلا شکست خواهد خورد. و این اظهارنظر گزنده او را ناراحت کرده بود، ماسک به مانگر در ان زمان گفت تسلا را با وجود شانس کم موفقیت، به موفقیت خواهد رساند. داستان استقامت و عزم ماسک نظر بسیاری از اعضای جامعه سرمایه گذاری، از جمله مدیر عامل MicroStrategy، مایکل سیلور و یکی از بنیانگذاران Dogecoin، بیلی مارکوس را به خود جلب کرد. برخی نیز داستان‌های خنده‌داری را به اشتراک گذاشتند که حول تعامل ناخوشایند ماسک با مانگر می‌چرخد، در حالی که برخی دیگر صرفاً او را به دلیل ارائه بهترین پاسخ تحسین کردند.

تسلا و Berkshire Hathaway

ماسک در جولای 2020 از وارن بافت، مدیرعامل برکشایر هاتاوی ثروتمندتر شد. سال گذشته دارایی خالص او به 300 میلیارد دلار رسید. اوراکل اوماها در حالی که ماسک را به خاطر انجام چند کار قابل توجه تحسین می کند، تصمیم گرفته است در تسلا سرمایه گذاری نکند. ماسک اکتبر گذشته وارن بافت را تحقیر کرد و به او پیشنهاد سرمایه گذاری در سهام تسلا، سازنده خودروهای الکترونیکی را برای ثروتمندتر شدن را داد. همانطور که U.Today گزارش داد، مانگر سال گذشته به نقل از نویسنده انگلیسی ساموئل جانسون، بیت کوین و تسلا را با پرواز یک شپش مقایسه کرد و سپس افزود: تقدمی بین شپش و کک نیست وتسلا هنوز راه بسیاری تا موفقیت در پیش رو خواهد داشت.
مانگر همچنین از اعتماد بسقف بش از حد ماسک انتقاد و به اعتماد به نفس بیش از حد او اشاره کرد. وی افزود هرگز مردی را که خود را دست کم می گیرد، دست کم نگیرید. تنها تعداد کمی از موفقیت‌ ها از جانب افرادی به دست می‌آیند که به دلیل اعتماد به نفس بیش از حد، کارهای بسیار افراطی را امتحان می‌کنند. همانطور که توسط U.Today گزارش شده است، این سرمایه‌گذار افسانه‌ای، ارزهای دیجیتال را به بیماری های مقاربتی تشبیه کرده است، سخنی تند که جامعه ارزهای دیجیتال را عصبانی کرده است. مانگر همچنین ستایش خود را از ممنوعیت جنجالی بیت کوین در چین تکرار کرد. این میلیاردر همچنین افتخار می کند که علیرغم گسترش ارزهای دیجیتال، هرگز آنها را لمس نکرده است. بسیاری از اعضای جامعه ارزهای دیجیتال این سرمایه گذار 98 ساله را به دلیل عدم ارتباط با فناوری مدرن مورد انتقاد قرار دادند. نائب رئیس برکشایر هاتاوی همچنین نگرانی های خود را در مورد تورم بالا ابراز کرد و از آن بعنوان تهدیدی برای دموکراسی نام برد. اظهار نظری که جامعه ارزهای دیجیتال را عصبانی کرده است.
 

تگ ها