ایلان ماسک در ازای خرید محصولات تسلا Dogecoin میپذیرد

ایلان ماسک در ازای خرید محصولات تسلا Dogecoin میپذیرد
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

شرکت خودروسازی الکتریکی تسلا (TSLA) شروع به پذیرش ارز دیجیتال Dogecoin (DOGE) برای برخی کالاها در وب سایت خود کرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت، در بامداد روز جمعه، 14 ژانویه، پس از انتشار احتمالی در پایان سال 2021، این خبر را در توییتر اعلام کرده بود.

در پاسخ، قیمت دوج کوین تقریبا 9 درصد افزایش یافت و به 0.20 دلار رسید. خریدها با چند شرط همراه خواهند بود و این دومین باری است که تسلا اجازه خرید با استفاده از ارزهای دیجیتال را میدهد.

Dogecoin در ابتدا به عنوان یک ارز دیجیتال شوخی راه اندازی شد. اما پس از اینکه علاقه مندان قیمت آن را افزایش دادند، ارزش آن به شدت افزایش یافت. از جمله این علاقه مندان می توان به ایلان ماسک اشاره کرد که در طول سال ها بارها در مورد این ارز دیجیتال توییت کرده است.

او در ماه دسامبر توییت کرد که Dogecoin مردم را تشویق می کند تا ارز دیجیتال خود را به جای احتکار خرج کنند. همچنین گزارش شده است که ماسک به توسعه دهندگان دوج کوین کمک می کند تا کارایی تراکنش های خود را بهبود بخشند.
خریدهای بزرگ در سایت تسلا، مانند وسایل نقلیه الکتریکی این شرکت، همچنان به پول نقد نیاز دارد، اما لوازم جانبی را می توان با استفاده از Dogecoin خریداری کرد. به عنوان مثال، سگک کمربند گیگا تگزاس به قیمت 813 DOGE یا تقریباً 154 دلار با قیمت های فعلی ارز دیجیتال به فروش می رسد. یک سایبر تراک 300 DOGE یا 57 دلار و یک Cyberquad برای بچه ها 12020 DOGE یا 2284.3 دلار بفروش میرسد.

شرایط خرید از تسلا با دوج کوین

خرید از سایت تسلا با چندین شرط همراه خواهد بود. خریدهای انجام شده با استفاده از ارز دیجیتال باید در مدت زمان مشخصی که توسط یک تسلا در سایت اعلام شده، انجام شود.

اگر پرداختی در بازه زمانی مشخص شده تکمیل نشود، باید دوباره انجام شود. این شرکت در سایت خود اعلام کرده که تأیید پرداخت در شبکه Dogecoin در سایت تسلا می تواند تا شش ساعت طول بکشد.
خریدهای انجام شده با استفاده از ارز دیجیتال نیز قابل تعویض یا بازپرداخت نیستند. این شرکت همچنین مسئولیت اطمینان از اینکه انتقال Dogecoin بین کیف پول خریدار و تسلا به طور دقیق انجام می شود را به عهده خریدار گذاشته است. این بدان معنی است که انتقال به آدرس اشتباه توسط خریدار ممکن است منجر به از دست دادن کوین های خود شود.

تسلا همچنین اضافه پرداخت های انجام شده در Dogecoin را بازپرداخت نخواهد کرد. با این حال با توجه به علاقه ایلان ماسک به دوج کوین این کوین اخیرا به اوج قیمت خود رسیده است و افزایش این میم کوین ممکن است شروع یک روند صعودی بزرگ باشد.
 

تگ ها