ایلان ماسک، شیفته دوج کوین و احتمال خرید توییتر

ایلان ماسک، شیفته دوج کوین و احتمال خرید توییتر
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس گزارشی که اخیرا منتشر شده، قدرتمندترین مروج ارز دیجیتال دوج کوین تا پایان این هفته توئیتر را تصاحب خواهد نمود. طبق گزارش روز دوشنبه وال استریت ژورنال، ایلان ماسک، میلیاردر آمریکایی در آغاز این هفته با رسانه اجتماعی توییتر قراردادی در خصوص مالکیت توییتر امضا نموده است.

براساس گزارش U.Today، ایلان ماسک در اوایل ماه آوریل پس از اعلام پیشنهاد خرید و خصوصی کردن توییتر به مبلغ 43 میلیارد دلار، جنجال برانگیز بوده است. قبل از آن، او بیش از 9 درصد از سهام توییتر، پلتفرم رسانه های اجتماعی را خریداری کرده است. اکنون ایلان ماسک، میلیاردر، غول شبکه اجتماعی توییتر را به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری نموده است.

بر اساس گزارش رسانه های متفاوت، توییتر در حال مذاکره بر سر شرایط با ایلان ماسک می باشد، ایلان ماسک اخیرا بسته مالی 46.5 میلیارد دلاری برابر با 36.4 میلیارد پوندی برای خرید پلتفرم رسانه های اجتماعی، توییتر ارائه داده بود.

براساس گزارش ‌های اولیه رسانه ‌ها، با تشکیل جلساتی بین مدیر اجرایی تسلا و سهامداران توییتر، نظر هیئت مدیره توییتر تغییر کرده و این پیشنهاد را تصویب نموده اند. شرکت توییتر قبلا با کاهش ارزش سهام توییتر به منظور جلوگیری از تصاحب، روند دفاعی را اتخاذ کرده بود و همچنین با ارائه تخفیف خرید برای دیگر سهامداران سعی در اجتناب از این اقدام داشته است.

با این حال، طبق گزارش ها، این شرکت تصمیم گرفته است به دلیل فشار سهامداران، این معامله را بررسی و تا پنج شنبه 28 آوریل انتقال توییتر به ایلان ماسک را انجام دهد. همچنین انتظار می رود توییتر موضع خود را قبل از اعلام درآمد سه ماهه اول خود در روز پنجشنبه، 28 آوریل تایید نماید. برخی از سهامداران این شرکت پس از ملاقات با صد میلیاردر در روز جمعه، 22 آوریل از ماسک حمایت کرده اند.

نتایج جلسات مدیر اجرایی تسلا و سهامداران توییتر

به گفته نیویورک تایمز، توییتر در حال نزدیک شدن به معامله با ماسک، ثروتمندترین مرد جهان است و بحث ها شامل جدول زمانی یک تراکنش و میزان هزینه های پرداختی در صورت از بین رفتن فرآیند فروش است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، معامله احتمالا در انتهای این هفته نهایی خواهد شد. بر اساس این گزارش، برخی از اختلافات قبل از نهایی شدن خرید باید برطرف شود.

در صورت شکست مذاکرات رسمی، گزینه ای دیگری بجز پیشنهاد خصمانه مناقصه برای ماسک باقی نمی ماند، اگرچه هر پیشنهاد مناقصه ای با مانع سهامداران مخالف در توییتر روبرو خواهد شد.
منابع نزدیک به این روند به رویترز گفتند تصمیم این شرکت برای تعامل با ماسک که اوایل روز یکشنبه اتخاذ شده است، به این معنی نیست که پیشنهاد 54.20 دلاری او برای هر سهم را خواهد پذیرفت. توییتر همچنان در حال بررسی شرایط می باشد.

محافظت از آزادی ایلان ماسک، نه دیگران

ماسک یک کاربر پرکار توییتر با بیش از 83 میلیون دنبال کننده است و پس از خرید 9.2 درصد از سهام توییتر در پی ایجاد تغییراتی در توییتر می باشد. با این حال، به نظر می رسد جاه طلبی اصلی ماسک برای توییتر تحت مالکیت او، تغییر روند توییتر به عنوان یک آزادی بیان مطلق باشد.
نمایندگان توییتر و ایلان ماسک تا کنون به درخواست رسانه ها برای جزئیات بیشتر پاسخ نداده اند.