بازار بزرگتر اتریوم (ETH) نسبت بیت کوین (BTC) 

بازار بزرگتر اتریوم (ETH) نسبت بیت کوین (BTC) 
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

چندین تحلیلگر غول بانکی مورگان استنلی می گویند که اتریوم (ETH) می تواند بازار بزرگتری نسبت به بیت کوین (BTC) داشته باشد. بر اساس گزارشی که توسط Barrons ارائه شده است، دنی گالیندو Denny Galindo، استراتژیست مورگان استنلی، استدلال می‌کند که اتریوم از سایر دارایی‌های ارز دیجیتال متمایز است و می توان از آن به عنوان سرمایه گذاری جداگانه و متفاوت تر از بیت‌کوین استفاده کرد.

Barrons می‌گوید این گزارش نشان می‌دهد که چگونه اتریوم، اکنون با فعالیت‌های اقتصادی بیشتری به جای پرداخت یا ذخیره سازی، با توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) و برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) مرتبط هستند. به گفته گالیندو، موارد استفاده مختلف اتریوم در نهایت می تواند مارکت اتریوم را بزرگتر از بیت کوین کند. گالیندو درباره این سوال که آیا اتریوم می‌تواند بعنوان یک نمونه کار قرار گیرد یا نه؟ مزایا و معایب آن را اینگونه بیان میکند: اتریوم با ایجاد یک مارکت عظیم برای DApps، کاربرد بالقوه بیشتری خواهد داشت و بنابراین بازار قویتری نسبت به بیت کوین خواهد داشت.

همچنین اتریوم ممکن است با بازارهای مالی سنتی ادغام شود و اینکه همبستگی ETH با بازار سهام تقریباً دو برابر BTC خواهد شد و اگر این همبستگی ها برقرار باشد، ممکن است بیت کوین با اتر جایگزین شود. گالیندو همچنین در گزارش خود می‌گوید که معتقد است بازار ارز دیجیتال ماندگار خواهد بود. ولی هیچ توصیه‌ای برای خرید یا فروش اتر ارائه نخواهد داد و همینطور هیچگونه اثری از ناپدید شدن این دارایی مشاهده نمی شود.

بیت کوین در مقابل اتریوم

اتر (ETH)، ارز دیجیتال شبکه اتریوم، دومین رمزارز دیجیتال محبوب پس از بیت کوین (BTC) است. به عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش مارکت (بازار سرمایه)، مقایسه بین اتر و بیت کوین طبیعی است. اتر و بیت کوین از بسیاری جهات شبیه هم هستند.

هر کدام از آنها یک ارز دیجیتالی متفاوت است که از طریق صرافی های آنلاین معامله می شود و در انواع کیف پول های ارز دیجیتال ذخیره می شود. هر دوی این توکن ها غیرمتمرکز هستند، به این معنی که توسط بانک مرکزی یا مرجع دیگری صادر یا تنظیم نمی شوند و از فناوری دفتر کل توزیع شده به نام بلاک چین استفاده می کنند.

با این حال، تمایزات بسیار مهمی نیز بین این دو ارز دیجیتال بر اساس ارزش آن در مارکت وجود دارد. بیت کوین نشان دهنده ظهور شکل کاملاً جدیدی از پول دیجیتال است که خارج از کنترل هر دولت یا شرکتی عمل می کند. با گذشت زمان، مردم متوجه شدند که یکی از نوآوری های اساسی بیت کوین، بلاک چین، می تواند برای اهداف دیگری نیز مورد استفاده قرار گیرد.

اتریوم از فناوری بلاک چین برای حفظ یک شبکه پرداخت غیرمتمرکز و همچنین برای ذخیره کدهای کامپیوتری که می‌تواند برای تامین قراردادها و برنامه‌های مالی غیرمتمرکز ضد دستکاری باشد استفاده می کند. برنامه ها و قراردادهای اتریوم توسط اتر، واحد پول شبکه اتریوم تامین می شوند. اتر در آغاز به جای رقابت با بیت کوین قرار بود که مکمل بیت کوین باشد، اما با این وجود موارد استفاده بیشتر آن به عنوان یک رقیب در مبادلات ارزهای دیجیتال ظاهر شده است.
 

تگ ها