بالاترین حد کارمزدهای تراکنش اتریوم با افزایش محبوبیت NFT

بالاترین حد کارمزدهای تراکنش اتریوم با افزایش محبوبیت NFT
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

کارمزدهای تراکنش اتریوم با افزایش تقاضا و محبوبیتNFT به بالاترین حد خود رسیده است. همچنین راه اندازی توکن غیرقابل تعویض،NFT  یوگا لبز باعث شد قیمت کارمزد تراکنش های اتریوم به بالاترین حد خود برسد، بسیاری از کاربران ناراضی اتریوم از افزایش کارمزد تراکنش ها انتقاد کرده اند.
در آخر هفته، شرکت پشتیبان مجموعه بسیار محبوب Bored Ape Yacht Club، یوگا لبز، مجموعه جدیدی از متاورس خود به نام Otherdeed را راه اندازی کرده است.

NFT ها را می توان با استفاده از کوین APE پروژه ماینت کرد، اما آنها همچنین از اتریوم برای پرداخت هزینه های کارمزد تراکنش خواستند. طبق گفته  اتر اسکن، تقاضای بسیار زیاد باعث شد که میانگین هزینه تراکنش اتریوم در آن زمان به بیش از 400 دلار برسد. ردیاب هزینه شبکه، BitInfoCharts، نیز گزارش داد که میانگین کارمزدها در تاریخ 1 می به بیش از 200 دلار رسیده است.

یوگا لبز به دلیل اختلال در شبکه اتریوم عذرخواهی کرده و جایگزینی را پیشنهاد داده است. وی افزود برای ارتقاء زنجیره ApeCoin و بهبود مقیاس پذیری آن مبادلات برای مدت کوتاهی متوقف شده است. برخی از ناظران صنعت اظهار داشتند در آغاز هر پروژه ای این امر اجتناب ناپذیر است.

عدم کدنویسی درست قرارداد توسط  توسعه دهندگان یوگا هزینه کارمزد بیش 100 میلیون دلار داشته است. توسعه دهندگان این انتقاد را پذیرفته و اظهار داشتند عدم مقیاس پذیری اتریوم نیز بی تقصیر نبوده است.

با این حال اکنون کارمزد تراکنش ‌های اتریوم امروز در 2 می به سرعت به حالت عادی بازگشته و براساس گزارشات اتراسکن کارمزد تراکنش اتریوم هم اکنون 3 دلار می باشد. نکته مثبت دیگر برای شبکه اتریوم اینست که با افزایش مقدار اتریوم سوزانده شده از طریق مکانیسم EIP-1559 در بالاترین حد خود، تورم زدایی شده است. در زمان اوج تقاضا، بیش از 70000 اتریوم یا بیش از 200 میلیون دلار سوزانده شد که انتشار را تا 18 درصد کاسته است.

طبق ردیاب Ultrasound.Money در حال حاضر میزان توکن سوزی اتریوم حدود 6000 در روز یا حدود 17 میلیون دلار  می باشد و انتشار به وضعیت تورمی بازگشته است، اما براساس پیش ‌بینی ها از زمان ادغام اثبات سهام و پایان فرآیند استخراج، دوباره تورم ‌زدایی خواهد شد.

استخراج NFT تا کنون منجر به سوزاندن 55815 اتریوم شده است که برابر با 160 میلیون دلار می باشد.NFT ها مسئول بیش از 70 درصد از کل توکن های سوزانده شده اتریوم در هفته گذشته بوده اند.

کاهش قیمت اتریوم
قیمت اتریوم در آخر هفته به پایین ترین سطح ماهانه 2740 دلار رسیده و در 24 ساعت گذشته 2.4 درصد کاهش یافته است.
در نهایت، اتریوم در صبح روز 2 می با قیمت 2860 دلار معامله می شود. قیمت‌ های اتریوم در حال حاضر روند نزولی دارند و 17 درصد در ماه گذشته و 41درصد از بالاترین سطح تاریخ نوامبر و بیش از 4800 دلار از دست داده ‌اند.
 

تگ ها