برداشت 10 میلیون دلاری مدیرعامل سلسیوس پیش از اعلام ورشکستگی

برداشت 10 میلیون دلاری مدیرعامل سلسیوس پیش از اعلام ورشکستگی
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

در جولای سال جاری وام دهنده ارز دیجیتال سلسیوس به دلیل کاهش نقدینگی و برداشت های گسترده از پلتفرم به مرحله بحران نقدینگی و ورشکستگی رسید، همزمان شرکت حساب های کاربران را مسدود و گزینه برداشت را تعلیق کرد.

با این حال؛ طبق آخرین گزارش فایننشال تایمز؛ الکس ماشینسکی، بنیانگذار سلسیوس در صورتی که برداشت همچنان برای کاربران تعلیق شده است، در چند هفته گذشته 10 میلیون دلار از حساب کاربران برداشت کرده و هفته گذشته در 27 سپتامبر استعفا داده است.

جزئیات معاملات اخیر الکس ماشینکسی طی روزهای آینده تقدیم دادگاه خواهد شد. این افشای گسترده توسط بخش امور مالی شرکت سلسیوس صورت گرفته است. براساس اظهارات کارشناسان مالی شرکت؛ الکس ماشینسکی و خانواده وی هنوز 44 میلیون دلار ارز دیجیتال فریز و مسدود شده در شرکت دارند.

طبق توضیحات؛ از اواسط تا اواخر ماه می سال جاری، مدیر عامل سابق شرکت بخش بزرگی از ارز دیجیتال را از حساب خود برداشت کرده و در انتهای ماه می مجددا بخشی از دارایی برداشتی را واریز نموده است.

طبق گزارشFT، الکس ماشینسکی احتمالا مجبور خواهد بود 10 میلیون دلار خارج شده از شبکه سلسیوس را بازگرداند. طبق قانون ایالات متحده، پرداخت‌ های یک شرکت ظرف 90 روز پس از اعلام ورشکستگی می ‌تواند پس گرفته شود.

به گفته یکی از مدیران مالی شرکت؛ 8 میلیون دلار از مبلغ برداشت شده صرف پرداخت مالیات بر درآمد دارایی های شرکت سلسیوس شده است. مابقی 2 میلیون دلار به صورت CEL دلار، توکن بومی شبکه‌ سلسیوس در حساب مدیر عامل سابق باقی مانده است. این فرد همچنین اضافه کرد که اعلام ورشکستگی شرکت توسط الکس ماشینسکی از قبل برنامه ریزی شده بوده است.

در ماه آگوست، همچنین ادعاهایی علیه بنیانگذار سلسیوس وجود داشت که از سرمایه کاربران برای استیکینگ استفاده کرده است. قیمت سلسیوس پس از انتشار خبر بیش از 3 درصد کاهش یافته است.

تاثیرات زمستان ارزهای دیجیتال

رکود جهانی و افزایش تورم مارکت نوپای ارز دیجیتال را در سال جاری بشدت کاهش داده و منجر به آغاز زمستان ارز دیجیتال شده است. ورشکستگی شرکت های بزرگی از جمله سلسیوس یکی از عوامل اصلی نوسانات نزولی ارزهای دیجیتال و کاهش قیمت بیت کوین در بهار امسال بوده است. مارکت دیجیتال در چند ماه اخیر نزدیک به 2 تریلیون دلار سرمایه هزاران سرمایه گذار را از بین برده است.

متئو دانته پروچیو، یکی از کارشناسان شرکت سرمایه گذاری ارز دیجیتال Wave Financial پیش بینی کرده است قیمت ارزهای دیجیتال حداقل شش ماه و حداکثر تا دو سال بهبود خواهند یافت، اما این بار، یک تفاوت بزرگ در مارکت وجود خواهد داشت و مارکت شاهد یک بازار پایدار و سالم ‌تر خواهد بود.

مدیر سرمایه گذاری ارز دیجیتال Grayscale نیز پیش بینی کرده است زمستان ارز دیجیتالی که در ژوئن سال جاری آغاز شده، چهار سال طول خواهد کشید و احتمالا مارکت تا سال 2026 بهبود نخواهد یافت.
 

تگ ها