بررسی ادعای شرکت Voyager Digital توسط رگولاتور ایالات متحده

بررسی ادعای شرکت Voyager Digital توسط رگولاتور ایالات متحده
  • 09:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت وام‌ دهی ارزهای دیجیتال Voyager Digital ادعا کرده است که سرمایه تمام کاربران شرکت با همکاری بانک تجاری متروپولیتن تحت بیمه شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده، FDICمی باشد. براساس اظهارت یک مقام ارشد شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده FDIC، این رگولاتور در حال بررسی ادعای Voyager Digital و بازاریابی سرمایه کاربران می باشد.

شرکت بیمه سپرده فدرال، FDIC آژانس مستقلی است که توسط کنگره ایالات متحده برای حفظ ثبات و اعتماد عمومی به سیستم مالی کشور ایجاد شده است. این سازمان سپرده های تعدادی از بانک های محلی و سایر مؤسسات مالی را تنظیم و بیمه کرده است.

ادعای پلتفرم وام دهی دیجتال Voyager Digital 

براساس اظهارات رگولاتور، در حالی که وویجر دیجیتال وام دهنده ارزهای دیجیتال تحت بیمه شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده، FDIC نیست، ادعا کرده است که از طریق شریک بانکی خود تحت بیمه FDIC است. تیم توسعه وویجر دیجیتال در یک پست وبلاگی در دسامبر 2019 اظهار داشته است که از طریق روابط استراتژیک با شریک بانکی خود، بانک تجاری متروپولیتن، تمام سرمایه کاربران تحت بیمه سپرده فدرال،FDIC می باشند.

با این حال حساب رسمی توییتر شرکت وام دهنده ارزهای دیجیتال بارها در توییتر اظهار داشته است که درباره بیمه سپرده فدرال ایالات متحده لاف زده است. در همین حال شرکت با ارائه اظهارات ضد و نقیض اخیرا اظهار داشته است که سرمایه نگهداری شده در شرکت وویجر دیجیتال تا سقف 250 هزار دلار تحت بیمه FDIC می باشد.

در چندین مورد دیگر، این شرکت وام دهی دیجیتال به کاربران توییتر که به بیمه سپرده فدرال، FDIC خود شک داشته اند، اطمینان داد که سرمایه دلاری کاربران امن و تحت بیمهFDIC می باشد.

توضیحات بانک تجاری متروپولیتن در خصوص ادعای Voyager Digital

وویجر دیجیتال معاملات، سپرده‌ ها و برداشت ‌ها پلتفرم خود را در هفته گذشته به حالت تعلیق درآورده است، پس از این اقدام بانک تجاری متروپولیتن، بانک منشور نیویورک و یکی از اعضای FDIC، بیانیه ‌ای درباره پوشش بیمه FDIC کاربران وویجر منتشر کرده است.

براساس توضیحات این بانک، سرمایه دلاری کاربران پلتفرم وام دهی وویجر تحت حساب omnibus در این بانک در دسترسی است. همچنین وجوه نگهداری شده توسط بانک تجاری متروپولیتن تا سقف 250 هزار دلار توسط FDIC بیمه شده اند و پوشش بیمه سپرده فدرال فقط برای محافظت در برابر ورشکستگی احتمالی بانک تجاری متروپولیتن ارائه شده است و مسئولیتی در برابر بازیابی سرمایه در صورت ورشکستگی وویجر دیجیتال نخواهد داشت.

از سوی دیگر روز چهارشنبه 6 جولای پلتفرم وام دهی وویجر دیجیتال رسما اعلام ورشکستگی کرده است. شرکت وام دهی ارزهای دیجیتال در روز یکشنبه 3 جولای در توییتی نوشت: تقریباً 1.3 میلیارد دلار سرمایه دیجیتال در اختیار دارد، همچنین علاوه بر طلب بیش از 650 میلیون دلاری از Three Arrows Capital، بیش از 350 میلیون دلار پول نقد در بانک تجاری متروپولیتن داراست.
 

تگ ها